Mercedes-Benz V 220 Cdi

2. 5. 2002 | Peter Kavčič
Deli

Pravijo mu tudi »Viano«, a mi bi mu raje rekli kar vsestranski. S to besedo ga namreč najhitreje in najtemeljiteje opišemo. A koga? Ja »Vita«! … Ups, oprostite, Mercedes-Benza razreda V.

Viano ali Vito, v čem je razlika? To smo se spraševali, ko smo dobili v roke enoprostorca, ki je navzven spominjal na dobro znanega MB Vita. Je to torej kombi ali osebni avtomobil - enoprostorec? Malo zmede je bilo prisotne ob prvem spoznavanju, priznamo. Oba modela, ki sta si navzven sila podobna, skoraj dvojčka, se razlikujeta predvsem v notranjosti in delno v zasnovi podvozja.

Razliko pa opazite tudi, ko vzamete v roke prometno dovoljenje. V Vitu piše kombinirano vozilo, v Vianu pa osebno vozilo! Država torej dobro loči ta dva med seboj podobna avtomobila. Vita dobite tudi v tovorni izvedbi, se pravi brez sedežev za voznikom, ali v potniški različici z le eno vrsto sedežev in v pločevino zaprtim zadnjim delom, in seveda v potniški izvedbi. Viano pa je namenjen le potnikom. In to tistim, ki zahtevajo veliko udobja.

V salonu so nam razložili, da je to luksuzni enoprostorec za prevažanje poslovnežev. Nekakšen »shuttle«, kot bi mu rekli Angleži! Njegova notranja oprema naj bi bila namreč na zelo visoki ravni. Materiali za oblazinjenje, plastika in tapete naj bi bili bistveno boljši od tistih v Vitu. Vse za več udobja in razkošje!

Naj ne zamerijo, toda mar res? Nad udobjem sicer nimamo pripomb, kajti na vseh sedmih sedežih se sedi resnično udobno, tako na krajših kot na daljši poti, toda o tem, da naj bi bili v njem bistveno boljši materiali, ne vemo ničesar.

Predvsem razočara trda plastika na armaturi in sedežih. Če so v preteklosti leteli očitki na slabo kakovost izdelave pri modelih Vito, težko rečemo, da se je pri Vianu kaj spremenilo na bolje.

Testni Viano 220 Cdi je pri 25.500 prevoženih kilometrih kazal kar nekaj znakov (prezgodnje) obrabe. Verjetno resda z njim nihče pred nami ni delal ravno v »rokavicah«, toda to ni opravičilo. Odrgnine na plastiki, tapetah in celo polomljeni plastični kosi sedežev res niso za zgled, sploh ne pri tako ugledni znamki, kot je Mercedes-Benz. Na srečo pa kljub vsemu med vožnjo ni bilo slišati »čričkov« ali kakšnega neprijetnega šklopotanja. Glede tega ni Viano prav nič kombijevski. Saj ko se boste enkrat odpeljali s tem avtomobilom, večino zamer, ki smo jih omenili zgoraj, verjetno ne boste opazili. Razen poraznega kasetnika, ki kar zbode v oči. Škatla za shranjevanje kaset se zatika in bi ga že davno lahko zamenjali za kaj modernejšega, recimo za izmenjevalnik CD-jev.

Sicer pa, če nadaljujemo pri vožnji. Smo brez pripomb. Motor 220 Cdi je naravnost odličen. Celo z dokaj sprejemljivo porabo dizelskega goriva. Na našem testu smo namreč izmerili povprečno porabo 9, 4 litra na 100 prevoženih

kilometrov (kombinacija mestne vožnje in avtoceste), na daljši poti v tujino pa je padla na malo več kot 8 litrov.

Čeprav je Viano tudi za mere enoprostorcev velik avtomobil, so pospeševanja z njim pravo veselje. Malo je tako poskočnih avtomobilov v tem segmentu. V veliko pomoč motorju je tudi menjalnik z dobro izbranimi prestavnimi razmerji in kratka, že kar malo športna prestavna ročica na sredini armaturne plošče tik ob volanu. Motor in menjalnik sta tisto, kar se bo vozniku najprej vtisnilo v spomin.

Pa so vozne lastnosti in s tem podvozje ter zavore dorasle poskočnemu motorju?

Brez skrbi lahko odgovorimo pritrdilno. Lega na cesti je zanesljiva in tudi na ovinkih dopušča živahno vožnjo. Zaradi sprednjega pogona ni težav z odnašanjem zadka tudi pri dodajanu plina na mokri podlagi. Občutek za volanom je dober, sedenje je visoko in pripomore k dobri preglednosti naprej. Je pa občutek ravno zaradi tega tudi nekoliko kombijevski, saj je sicer nastavljivi volan dokaj položno v rokah, kar zahteva pokončno nastavljeno naslonjalo za hrbet. Po drugi strani pa zadnja prema z udobnim vzmetenjem ni nič kaj kombijevska. Potniki na zadnjih sedežih so hvalili udobje. Nobenih trdih sunkov pri vožnji prek grbin, dovolj prostora za noge pa bodo našli tudi člani košarkarske ekipe.

Prostornost Viana je vsekakor njegova velika prednost pred konkurenco. Sedeže lahko posamično prilagajate trenutnim potrebam, lahko jih zasukate, da potnika, ki sedita za voznikom in sovoznikom, gledata nazaj in se brez zategovanja vratu nazaj v miru pogovarjata z drugima dvema v zadnji vrsti. Ob tem naj pohvalimo še dobro osvetlitev notranjosti, preklopljivost sedežev (lahko sestavite mizico), naslonjala za roke, prostorčke in predalčke za drobnarije. Glede tega je Viano dobro opremljen, lahko pa bi bil še bolje. Med prestavljanjem sedežev smo namreč ponovno naleteli na slabo kakovost izdelave, saj se je član testne ekipe do krvi urezal v oster rob. In to med opravilom, ki naj bi bilo nekaj najlažjega v tem avtomobilu! Za prestavljanje sedežev je tako potrebna vešča roka, ki naj bo po možnosti moška. Da izpulite sedež iz nosilca, je namreč treba precej močno potegniti za ročaj.

Viano je lahko zelo vsestranski avtomobil za družine, ki potrebujejo več prostora, morda za ljudi, ki v svoj avtomobil radi stlačijo kakšen športni pripomoček (kolesa, jadralno padalo, skuter …), ali za dolgotrajne poslovne poti v tujino, ko v njem vozite več potnikov, ali morate s seboj tovoriti veliko prtljage, kjer veliko odtehta hitro ter udobno potovanje.

Vse to Viano zagotovo zmore.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.292,77 €
Cena testnega modela: 31.292,77 €
Moč: 90kW (122 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,5 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, SIMBIO
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 318,68 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 559,59 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 88,0 × 88,4 mm - gibna prostornina 2151 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 90 kW (122 KM) pri 3800/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,2 m/s - specifična moč 41,8 kW/l (56,9 KM/l) - največji navor 300 Nm pri 1800-2500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 1,8 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 9,0 l - motorno olje 7,9 l - akumulator 12V, 88 Ah - alternator 115 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,250; II. 2,348; III. 1,458; IV. 1,026; V. 0,787; vzvratna 3,814 - prestava v diferencialu 3,737 - platišča 6J × 15 - gume 195/70 R 15 C, kotalni obseg 1,97 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 40,2 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 164 km/h - pospešek 0-100 km/h 17,5 s - poraba goriva (ECE) 9,6/6,3/7,5 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: minibus - 4 vrata, 6/7 sedežev - samonosna karoserija - Cx - ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, poševna vodila, zračne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska nožna zavora na zadnja (stopalka levo od stopalke za sklopko) - volan z zobato letvijo, servo, 3,25 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 2010 kg - dovoljena skupna masa 2700 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4660 mm - širina 1880 mm - višina 1844 mm - medosna razdalja 3000 mm - kolotek spredaj 1620 mm - zadaj 1630 mm - najmanjša razdalja od tal 200 mm - rajdni krog 12,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do srednjega/zadnjega naslonjala) 1650/2500 mm - širina (komolci) spredaj 1610 mm, v sredini 1670 mm, zadaj 1630 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1010 mm, v sredini 1060 mm, zadaj 1020 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1050 mm, v sredini 890-670mm, zadnja klop 700 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 450 mm, v sredini 450 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 395 mm - prtljažnik (normno) 581-4564 l - posoda za gorivo 78 l
Prtljažnik: (normno) 581-4564 l
Naše meritve
T = 17 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 90 %, Stanje kilometrskega števca: 26455 km, Gume: Continental VancoWinter
Pospešek 0-100km: 13,9s
1000m z mesta: 35,3s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6s
Prožnost 80-120km/h: 12,4s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
Najvišja poraba: 10,7l/100km
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 82,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 48,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 72dB
Napake med testom: odlomljena plastika sedežev
Ocena skupaj (287/420)
  • Zanimiv avtomobil. Vsestranski, uporaben, za prevažanje večjega števila zahtevnih potnikov. Lahko pa je tudi odličen družinski avtomobil, če seveda proračun prebavi dobrih sedem milijonov tolarjev. Tu se pojavlja tudi vprašanje ali lahko za to ceno spregledamo nenatančno izdelavo v notranjosti in trdo plastiko. Sicer pa navduši zmogljiv in ne preveč požrešen motor.

  • Zunanjost (12/15)

    Nazunaj Viano deluje elegantno in prepoznavno. Srebrna kovinska barva mu pristoji.

  • Notranjost (103/140)

    Prostornosti, udobju na sedežih nimamo kaj očitati. Kar nekaj pripomb pa bi našli glede na trdo plastiko in natančnost izdelave v notranjosti.

  • Motor, menjalnik (32 /40)

    Odličen moto,r dobro nadgrajuje prav tako odličen menjalnik.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Za še bolj sproščeno in avtomobilistično sedenje bi si želeli bolje nastavljiv volan, sicer pa so nas navdušile vozne lastnosti.

  • Zmogljivost (25/35)

    V Vianu potovanje hitro mine tudi na račun poskočnega motorja in dovolj visoke končne hitrosti.

  • Varnost (26/45)

    Vgrajene varnosti je v Vianu sicer kar nekaj, ker pa prihaja iz tako ugledne hiše, bi si želeli še kaj več.

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je sprejemljiva, malo manj visoka osnovna cena.

AM ocena: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
preglednost naprej
prilagodljiva notranjost
prostornost
udobno sedenje na vseh sedežih
vsestranska uporabnost
zmogljivosti
poraba pri priganjanju
slaba kakovost izdelave (notranjost)
avtoradio s kasetofonom
cenena plastika v notranjosti
zapiranje zadnjih vrat (zanka, ki služi kot ročaj za zapiranje na notranji strani je bolj za silo)