Mercedesov razred E, tega smo že vajeni, nastopa v štirih pojavnih oblikah. Kot limuzina, karavan, kupe in kabrio. Med njimi je T, torej karavan, najprostornejši.
To seveda ni presenetljivo in že od nekdaj vemo, da so karavanski E-ji odlična vozila. Ne samo po počutju ali voznih lastnostih, tudi po obliki – in tale (ki je prišel izpod rok Roberta Lešnika) ni nobena izjema, ne zunaj ne znotraj. Tam, predvsem v prtljažniku, seveda takoj pokaže, da ne gre za delavski, tovorni karavan, ampak avto, ki je namenjen 'mehkejši', bolj uglajeni uporabi. Zato so tudi materiali, na primer preproga v prtljažniku, bolj fini.
Sedi se, tega smo že vajeni, odlično, pred voznikom pa so popolnoma digitalni merilniki. Pri Mercedesu te vedno bolj razpotegujejo – kar polistajte nekaj strani nazaj in poglejte, kakšni so v konceptnem električnem EQ-ju. Pri E-ju še niso tako široki, je pa na dobri poti do tja. Z uporabniškega stališča so lahko pokončni zasloni na sredini armaturne plošče bolj prijazni za uporabo, a ker pri Mercedesu niso občutljivi za dotik (namesto tega je na sredinski konzoli upravljalni del s sledilno ploščico in vrtljivim gumbom), vodoravna usmerjenost ne moti.
Če je bil pri nekaterih dodatkih (infozabavni sistem, varnostni sistemi) avto v samem vrhu Mercedesove ponudbe, je bil motorno na njenem dnu. Pa to ni nič slabega. Dvolitrski turbodizel je dovolj uglajen (lahko pa bi bil malo tišji pri mestnih hitrostih), odlično sodeluje z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in na normnem krogu je navdušil s porabo – za naših vedno enakih in enako prevoženih 100 kilometrov mesta, primestja in avtoceste je porabil le 4,5 litra goriva, ob tem pa se je izkazal z odličnim blaženjem neravnin pod kolesi (kljub 20-palčnim platiščem in posledični nizkoprofilnim gumam) in zanesljivo, včasih celo igrivo, lego na cesti.
Cena? Hja, začela bi se pri 50 tisočakih, a za to ne dobite avta, kot je bil testni. Seznam doplačil je lahko pri Mercedesih kar dolg in koliko bi E T 220d stal v resnici, je odvisno le od tega, kdo klika po konfiguratorju. Okoli 20 tisočakov se da naklikati zelo hitro – samo Burmestrov avdio sistem, ki ga je imel testni E, stane več kot tisočaka. Več denarja, več glasbe, kajne?
besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Mercedes-Benz E 220 d AMG Line
Mercedes-Benz E 220 d Coupé AMG Line
Cena osnovnega modela: | 51.960 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 82.972 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.820 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.950 cm3 – največja moč 143 kW (194 KM) pri 3.800/min – največji navor 400 Nm pri 1.600–2.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 275/30-245/35 R 20 Y (Goodyear Eagle F1). |
Zmogljivost: | dolžina 4.933 mm – širina 1.852 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.939 mm – prtljažnik 640–1.820 l – posoda za gorivo 50 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.780 kg – dovoljena skupna masa 2.450 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.933 mm – širina 1.852 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.939 mm – prtljažnik 640–1.820 l – posoda za gorivo 50 l. |
Okoliščine meritev: T = 10 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.544 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,3s |
---|---|
402m z mesta: | 16,0s ( 140km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Vse, kar smo zapisali pri prvem testu te generacije razreda E (torej pri testu limuzine), seveda velja tudi za karavan – le da je ta s svojo obliko še bolj skladen, pa tudi bolj uporaben od limuzine.