Skoraj bi si upali trditi, da vam bo tak Cooper 99 odstotkov časa služil enako, kot če bi imeli najmočnejšega Cooperja S.
V prejšnji različici je bil osnovni Cooper precej šibko obdarjen z močjo. Z 1,6-litrskim atmosferskim motorjem smo s težavo uspevali iz Minija iztisniti vse prvinske občutke, ki jih je avto ponujal na račun dobre zasnove in odličnega podvozja. Zdaj, ko ima že osnovni Mini Cooper enako zasnovo motorja kot športni BMW i8, je stvar malce drugačna.
Ja, prav ste prebrali. Cooper in i8 sta oba gnana na osnovi novega 1,5-litrskega trivaljnega turbobencinarja, le da je tisti v BMW-ju precej bolj nabrušen. Toda to ne spremeni dejstva, da se tudi Miniju ta motor odlično poda. Sto kilovatov moči in 220 njutonmetrov navora, 9,3 sekunde do stotice in 210 kilometrov na uro največje hitrosti so le številke, ki pa težko opišejo, kakšno svežino in zagon ponuja nov motor v takem Cooperju.
Tudi preklapljanje med voznimi profili (Green, Normal in Sport) je na račun manevrskega prostora izrabljanja elektronike pri avtomobilih s turbopuhalom precej bolj opazno in smiselno. V športnem načinu bomo tako zlahka prepoznali boljšo odzivnost stopalke za plin, bolj strmo krivuljo ponujenega navora, pa tudi zvok bo malce bolj izstopal. Tudi če gremo v drugo skrajnost, bomo zaznali dobrodošle izboljšave: v ekološkem voznem profilu bo vse podrejeno nižji porabi in tudi tu se trend prehoda na manjše motorje s turbopuhali obrestuje. Mini Cooper je na našem normnem krogu porabil vsega 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Sicer pa smo o novem Cooperju že precej pisali. Edinstvena notranjosti ostaja prepoznavna, največja novost je ta, da so velik sredinski števec hitrosti zdaj premaknili pred voznika, tam pa umestili multimedijski sistem. Tudi druge lastnosti, ki so že krasile predhodnike, niso ostale neopažene. Mini Cooper je odlično vodljiv, igriv, okreten in vsesplošno zabaven avtomobil ne glede na to, ali premagujemo kombinacije ovinkov ali v mestu poskakujemo od semaforja do semaforja.
Saša Kapetanovič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 535 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 1.203 € |
Moč: | 100kW (136 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.203 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.400/min – največji navor 220 Nm pri 1.250–4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/60 R 16. |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 107 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.565 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.821 mm – širina 1.727 mm – višina 1.414 mm – medosna razdalja 2.495 mm – prtljažnik 211–731 l – posoda za gorivo 40 l. |