Korak nazaj?

9. 4. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Le zakaj bi v naslovu, pa četudi v vprašajem na koncu, zapisali takšno izjavo, ko pa je novi Outlander varčnejši, zmogljivejši in bolje opremljen kot prej?

Zato, ker je novi Outlander v primerjavi s starim sicer res korak naprej, a so po drugi strani priključni hibridi in avtomobilska tehnologija na splošno napredovali bolj, kot je napredoval Outlander PHEV. Ta je tako sicer naredil korak naprej, a gledano skozi oči celotnega trga morda majčkeno postopicljal nazaj.

Za to ni kriv nov bencinski motor: namesto starega dvolitrskega, ki je bil kriv za precej veliko porabo, ko je bila baterija prazna, je tu zdaj novi 2,4-litrski štirivaljni agregat z Atkinsonovim ciklom. Zato je poraba, sploh v hibridnem načinu delovanja, manjša, čeprav je motor zmogljivejši od predhodnika (sedaj zmore 99, prej pa 89 kilovatov). Zmogljivejši je tudi elektromotor zadaj, zato je Outlander PHEV sedaj z mesta mnogo živahnejši. Novi elektromotor zadaj zmore 10 kilovatov več in razlika je kljub ne najmanjši masi (seveda, priključni hibrid ima mnogo sestavnih delov) zaradi obeh povečanj moči lepo opazna.

Pogonski sistem ima nastavitve Normal (za avtomatsko upravljanje sklopa), Save (za ohranjanje napolnjenosti baterije), Charge (za aktivno polnjenje baterije s pomočjo bencinskega motorja) ter EV (le na elektriko).

Poleg vožnje na elektriko Outlander v drugih primerih deluje kot hibrid – kot serijski ali kot vzporedni hibrid. V prvem načinu deluje bencinski motor zgolj kot generator in z energijo polni baterije. Ta hibridni način je v uporabi predvsem pri manjših hitrostih, in ko so zahteve po moči manjše (baterija pa prazna). Pri vzporednem načinu delovanja (pri večjih hitrostih in večjih zahtevah voznika) pa se motor dodatno neposredno priključi v pogon prednjih koles, hkrati z delovanjem obeh elektromotorjev.

No, Outlanderja smo imeli na testu pozimi, in to pri pravih zimskih, ne letošnjih februarskih temperaturah. Ko k temu dodamo še vpliv zimskih gum, je razumljivo, da lahko za takšne razmere zapišemo, da je 30 ali več kilometrov na elektriko bolj izjema kot pravilo (a glede na velikost avta in razmere sploh ne slab rezultat). Poleti bi znala biti tja proti 40 in s temi številkami je novi Outlander boljši od starega. In ko k temu dodamo še učinkovitejše delovanje v hibridnem načinu, je jasno, zakaj je imel novi Outlander PHEV na našem normnem krogu za 2 desetinki litra (kar je okoli 5 odstotkov) boljšo porabo od starega – čeprav smo pri starem normno porabo merili v precej lepših pogojih in na letnih gumah.

Popolnoma električni štirikolesni pogon je zdaj dobil še nastavitvi Sport (ta tudi otrdi volan in poveča odzivnost stopalke za plin) in Snow (’ukradli’ so ga kar in modela Eclipse Cross, Outlander pa zna biti zaradi njega ne snegu prav zabaven), novi so odlični LED-žarometi, precej spremenjena pa je tudi notranjost. In tu pridemo do enega slabših delov Outlanderja. Njegovi merilniki so analogno zastarele sorte in premalo pregledni, infozabavni sistem pa bi bil lahko veliko bolje zasnovan.

Škoda je tudi, da si avto ne zna zapomniti, kako je bila nastavljena moč regeneracije (ta se upravlja z obvolanskimi ročicami), zato ga je treba ob vsakem zagonu ali preklopu voznega načina spet prestavljati na najmočnejšo regeneracijo (ostali načini so manj uporabni). Sedi se sicer (z izjemo želje po daljšem vzdolžnem pomiku prednjih sedežev višjim uporabnikom na ljubo) dobro, oprema pa je (z varnostno vred) izjemno bogata. To je seveda posledica dejstva, da je imel testni Outlander najvišjo stopnjo opreme Diamond. Ta ceno dvigne na slabih 48 tisočakov, a ob odšteti subvenciji Eko sklada se ustavi na dobrih 43 tisočakih – to pa je za tako prostoren in opremljen avto vseeno dovolj ugodna številka. Če so vaše pogajalske sposobnosti še malo nadpovprečne, pa zna biti računica še ugodnejša.

In če k ugodni računici pripomore še vaš način uporabe avtomobila, torej da vaša dnevna kilometrina (oziroma kilometrina med polnjenji baterije) ne presega električnega dosega Outlanderja, potem zna biti celoten strošek uporabe Outlanderja v resnici zelo majhen.

In zato lahko mirno zapišemo, da Outlander, gledano od daleč, morda ni ne (velik) korak naprej, ne avto za vsakogar – a za tiste, ki jim po načinu uporabe ustreza (in ki so pripravljeni sprejeti nekaj pomanjkljivosti), zna biti odlična izbira. 

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 47.700 €
Cena osnovnega modela s popusti: 36.600 €
Cena testnega modela s popusti: 43.200 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 170 km/h
Garancija: 5 let ali 100.000 km splošne garancije, 8 leta ali 160.000 km jamstva na baterijski sklop, 12 let jamstva na prerjavenje
Servisni pregled na 20.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.403 €
Gorivo: 5.731 €
Gume (1) 2.260 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 16.356 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.255 €
Skupaj 38.500 € (strošek na km: 0,38 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 88 × 97 mm – gibna prostornina 2.360 cm3 – kompresija 12 : 1 – največja moč 99 kW (135 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 19,4 m/s – specifična moč 41,9 kW/l (57,1 KM/l) – največji navor 211 Nm pri 4.200/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva – vmesni hladilnik vstopnega zraka. Elektromotor 1: največja moč 60 kW, največji navor 137 Nm. Elektromotor 2: ¬ največja moč 70 kW, največji navor 195 Nm. Sistem: največja moč n.p., največji navor n.p.. Baterija: Li-ion, 13,8 kWh
Prenos moči: motorji poganjajo vsa štiri kolesa –menjalnik CVT– prestavno razmerje n.p. – platišča 7,0x18 J– gume 225/55 R 18 V, kotalni obseg 2,13 m. Voz in obese: SUV – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – največja hitrost električno 135 km/h – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 1,8 l/100 km, izpust CO2 40 g/km – električni doseg (ECE) 54 km, čas polnjenja baterije 25 min (hitro do 80%), 5,5 h (10 A), 7,0 h (8 A)
Mase: prazno vozilo 1.880 kg – dovoljena skupna masa 2.390 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.695 mm – širina 1.800 mm, z ogledali 2.008 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.540 mm – zadaj 1.540 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.070 mm, zadaj 700–900 mm – širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 463 –1.602 l
Naše meritve
T = 10°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Yokohama W-Drive 225/55 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 12.201 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,9s ( 129km/h)
Največja hitrost: 170km/h
Zavorna pot pri 130km/h: 71,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 59dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (407/600)
  • Zakaj je bil Outlander PHEV dolga leta najbolje prodajani priključni hibrid, je jasno. Nova generacija morda ni naredila takega koraka naprej kot tekmeci, a je še vedno odličen primerek priključnega hibrida

  • Kabina in prtljažnik (79/110)

    Prosotra za potnike je dovolj, razočarajo analogni merilniki

  • Udobje (73 /115)

    Ko gre na elektriko, je Outlander PHEV prijetno tih. Škoda, da infozabavni sistem ni na nivoju tekmevev

  • Pogonski sklop (53 /80)

    Električni doseg pozimi je malce premajhen, namesto Chadema bi bilo boljše hitro polnjenje po sistemu CCS

  • Vozne lastnosti (67 /100)

    Outlander PHEV ni športni, a glede na maso baterij in zasnovo avtomobila je med ovinki zelo spodoben

  • Varnost (83/115)

    Želeli bi si boljše žaromete in malce več preglednost

  • Ekonomičnost in okolje (51 /80)

    Če boste Outlander PHEV redno polnili, zna biti cenovno zelo ugoden način prevoza

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

  • Štirikolesni pogon v splozkem in veselje, ko gre za stroške, oceno dvigneta z minimuma

Hvalimo in grajamo
prostornost
oprema
možnost, polnjena z enosmernim tokom (Chademo)
1.500-vatna vtičnica v prtljažniku, prek katere lahko avto napaja zunanje porabnike (tudi v hiši, v primeru izpada elektrike)
avto si ne zapomni nastavljene moči regeneracije
analogni merilniki
le 3,7 kW vgrajen polnilnik za izmenični tok