Na kratko: BMW 520d xDrive M Sport

Še kdo potrebuje BMW-jevo sedmico? Vprašanje je resda retorično, čeprav se v njem gotovo skriva nekaj resnice. Rahla težava tiči zgolj v tem, da je pisanje o znamki BMW.

Pri tem ni avto prav nič kriv, bolj njegovi lastniki. Ti so pač nekaj posebnega, pa če si to priznajo ali ne. Nekateri upravičeno, drugi pa avto izkoriščajo za dokazovanje nečesa, kar niso.

S tem porušijo naravno selekcijo, hierarhijo, ki bi sicer upravičeno vladala. Da se tisti, ki si to lahko privoščijo, postavijo nazaj na mesto, ki jim pripada, pač morajo poseči po večjem avtomobilu, torej sedmici.

A za vse ostale (tudi tiste neupravičene) bo petica več kot dovolj. Pri tem ne mislimo toliko na obliko, ki je z zadnjo prenovo sicer doživela malenkostno osvežitev, ampak bolj na bistvo nove serije 5, ki se skriva v notranjosti. Delno v kabini, delno pa še globlje v avtomobilu, v njegovih možganih.

Lep primer nadpovprečnega znanja je bila testna serija 5 z 2-litrskim dizelskim motorjem. Ta pravzaprav ne velja za nič posebnega, po večini si ga privoščijo racionalni vozniki, ki jim več kot zmogljivosti pomeni racionalna in varčna vožnja. A po drugi strani je bila cena testnega avtomobila (ki v osnovni izvedbi stale 'le' 56.950,00 evrov) kar 91.834,00 evrov. Napaka?

Sploh ne. Toliko namreč stane vse tisto, kar je večinoma očem skrito. Toliko stanejo znanje oziroma umetni možgani, ki mislijo namesto nas. Številni varnostno-asistenčni sistemi, ki jih je brez težav toliko kot v večji seriji 7. Jasno pa so tu še drugi bombončki, kot so paket M sport, kar 20-palčna posebna platišča, steklena panoramska streha, paket Bussines Class in ozvočenje Harman Kardon, če naštejemo le najpomembnejše.

Pod črto je tako serija 5 očitno lahko super avto - in za tistega, ki ni obremenjen z dolžino - tudi prava izbira.

besedilo: Sebastjan Plevnjak 
foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

BMW 530e iPerformance - hibrid je lahko boljša izbira od dizla

BMW 540i Luxury Line

BMW 430i Cabrio

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 57.850 €
Cena testnega modela: 92.536 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.250 €
Tehnični podatki
Motor: Tehnični podatki Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 km/h – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.805 kg – dovoljena skupna masa 2.330 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.907 mm – širina 1.860 mm – višina 1.464 mm­ – medosna razdalja 2.968 mm – prtljažnik 520 l – posoda za gorivo 70 l.