Pred druženjem z BMW-jem X5 M so mi v glavi nenehno odzvanjale besede Jeremyja Clarksona, da je to najbolj nesmiseln avto vseh časov.
Pa saj nekako mu še damo prav, ko sedimo za računalnikom in gledamo posnetke, kako Jeremy argumentira popoln nesmisel vgradnje skoraj 600-'konjskega' motorja v karoserijo terenca. Dokler se sami ne usedemo v ta avto. Prva stvar, ki mi je takrat prišla na misel, je bila, da je Jeremy najbrž imel slab trenutek, kot takrat, ko je klofnil enega od producentov. Preletimo tisto, kar lahko vsak izbrska na internetu: skoraj 2,5-tonsko gmoto poganja 4,4-litrski V-osemvaljnik, ki mu pri dihanju pomagata dve različno veliki turbopuhali. Taka kombinacija proizvede, reci in piši, 575 'konjev' (mimogrede, to je najmočnejši serijski M do zdaj), moč pa prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenašajo na cesto vsa štiri kolesa.
Kako hiter je? Do sto na uro bo pospešil v 4,2 sekunde, kar je desetinko hitreje od M5. Čez 250 kilometrov na uro bi rad šel, a mu elektronika ne pusti. Si predstavljate, kako težaško delo opravljajo zavore? Izboljšane šestbatne zavorne čeljusti grizejo v ogromne zavorne diske, ki se skrivajo (no, ja) pod 21-palčnimi platišči, skupna površina vseh zavornih ploščic pa naj bi bila kar 50 odstotkov večja kot pri predhodniku. O notranjosti avta, ki stane 183 tisočakov, je v tem kratkem zapisu odveč izgubljati besede za presežnike. Recimo le to, da nam je X5 M ponudil dostojno primerjavo, kako se počuti vrhunski kirurg, ko vstopi v pripravljeno operacijsko dvorano in mu je vse porinjeno v roke. Le da kirurg najbrž ne sedi v vrhunskih športnih sedežih s hlajenjem in asistenti za njim ne morejo na zaslonih gledati filmov.
Tudi o tehniki vse najboljše: prek osrednjega računalniškega sistema iDrive (tako ponižujoče je, če mu rečemo le večpredstavnostni sistem, ko pa opravlja še toliko drugih stvari) je mogoče nastaviti več poljubnih karakterjev vozila. X5 M lahko vozite, ne da bi opazili razliko med njim ali sto tisočakov cenejšim bratom iz dna cenika, lahko pa mu prek enega od dveh gumbov M na volanu vsilite vedenje ranjenega bika. Poleg popolne dominance na prehitevalnem pasu vam bo največ užitkov ponudil, če boste prek obvolanskih ročic sami prestavljali in se igrali s tem, da poiščete območje motornih vrtljajev, kjer je najlepše slišati pokanje neizgorelega goriva v izpušnem sistemu. Ahh, tako lep zvok, da je premamil še policiste Policijske postaje za izvršilne ukrepe Ljubljana, da so prižgali lučke in si pobliže pogledali avto. Pozdrav, fantje. Nekako je absurdno, če bi ob koncu tega kratkega zapisa kar vsem povprek svetoval nakup avta za skoraj 200 tisočakov. A vseeno, če se med bralci najde kdo, ki cinca med podobnimi 'nesmiselnimi' avti, lahko povem, da je X5 M avto, ki zamaja avtoriteto Jeremyja Clarksona.
besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 154.950 € |
Cena testnega modela: | 183.274 € |
Moč: | 423kW (575 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 4,2 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 11,1l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.105 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.490 € |
Motor: | 8-valjni – 4-taktni – vrstni – biturbobencinski – gibna prostornina 4.395 cm3 – največja moč 423 kW (575 KM) pri 6.000–6.500/min – največji navor 750 Nm pri 2.200–5.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 285/40 R 20 Y, gume zadaj 325/35 R 20 Y (Pirelli PZero). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,2 s – poraba goriva (ECE) 14,7/9,0/11,1 l/100 km, izpust CO2 258 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.350 kg – dovoljena skupna masa 2.970 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.880 mm – širina 1.985 mm – višina 1.754 mm – medosna razdalja 2.933 mm – prtljažnik 650–1.870 l – posoda za gorivo 85 l. |