Ford je novo Fiesto ST napovedoval presenetljivo dolgo. Zakaj, ni povsem jasno, morda so se zgledovali po Applovem dvigovanju zanimanja in navdušenja.
In če so se, jim je popolnoma uspelo. Število naročenih Fiest ST je preseglo vsa Fordova pričakovanja, saj so prejeli v prvih šestih mesecih skoraj 10.000 naročil, kar je bilo dvakrat več od pričakovanj. Tako so morali v svojem obratu v Kölnu proizvodnjo povečati za 15 odstotkov, kar pomeni, da s proizvodnih trakov zdaj zapelje 60 Fiest ST na dan.
A že prvi stik s Fiesto ST razkrije, zakaj je avtomobil tako zanimiv. Zaradi kombinacije prijetne zunanje podobe z všečno notranjostjo in odličnim motorjem. Ford si je za predstavitveno barvo nove Fieste ST izbral biserno oranžno barvo, ki avtomobilu, ko se nanjo navadiš, odlično pristaja. Z velikimi 17-palčnimi posebnimi (ST) platišči in rdeče obarvanimi (doplačilno) zavornimi čeljusti, drugačnima odbijačema in dvojno izpušno cevjo da Fiesta ST še tako nepoučenemu avtomobilskemu (ne)poznavalcu takoj jasno vedeti, da ni običajen avtomobil.
Notranjost je sicer manj športna (morda celo premalo), a s povsem športnimi sedeži s poudarjeno bočno oporo in odličnim trikrakim volanskim obročem vseeno uspešno nakazuje svojo športno naravo. V trenutku pa prepriča, ko voznik pritisne gumb za zagon motorja in prestavi v prvo prestavo. Če gremo po vrsti: menjalnik je odličen, natančen in s kratkimi gibi, motor s svojimi 180 'konji' in 240 Nm (oziroma 290 Nm s pomočjo 'overboosta') več kot dovolj zmogljiv, podvozje pa (skupaj s sistemom Torque Vectoring Control oziroma elektronsko zaporo diferenciala) prepričljivo v vseh pogledih. Ford Fiesta ST od 0 do 100 km/h pospeši v 6,9 sekunde, pri čemer se pospeševanje konča šele pri številki 220 km/h.
A brez skrbi, Fiesta ST je lahko tudi volk v ovčji koži. Brez težav se da z njo povsem spodobno in uglajeno voziti, pri čemer ima težave s počasno vožnjo prej voznik kot avtomobil. Navsezadnje nima smisla plačati za avtomobil dobrih 20.000 evrov (ob akcijskem popustu trenutno nekaj manj) in se potem voziti s hitrostjo, ki jo zmore tudi Fiesta z osnovnim motorjem.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak in Tomaž Porekar
Prodaja: | Summit avto d.o.o. |
---|
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.597 cm3 – največja moč 134 kW (182 KM) pri 5.700/min – največji navor 240 Nm pri 1.600–5.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,9 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,8/5,9 l/100 km, izpust CO2 138 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.163 kg – dovoljena skupna masa 1.575 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.969 mm – širina 1.764 mm – višina 1.468 mm – medosna razdalja 2.489 mm –prtljažnik 295–979 l – posoda za gorivo 42 l. |