Peugeotov RCZ je zelo všečen kupe, ki pa svoji športni obliki z zmogljivostmi do zdaj ni bil popolnoma kos. Ne le enkrat smo si, ko smo ga vozli, zaželeli malo več moči, da bi bolje izkoristili sicer odlično podvozje.
In dobili smo, kar smo želeli. Pravzaprav smo dobili precej več. Ne le nekaj 'konjev' več, temveč paket, ki iz RCZ naredi hiter strojček, ki si več kot zasluži dodatno črko R v imenu.
Dodati le nekaj moči bi bilo lahko – spremeniti RCZ v RCZ R pa je bilo zahtevnejše delo. Da je pod motornim pokrovom 1,6-litrski turbobencinec, je v teh časih, ko imajo tako prostornino motorja dirkalniki za reli, WTCC in tudi F1 (le da tam motorji niso štirivaljni), seveda ni presenetljivo. Peugeotovi inženirji so iz njega izvlekli 270 'konjev', kar sicer ni razredni rekord, je pa več kot dovolj, da se je RCZ R spremenil v izstrelek. In čeprav motor zmore kar 170 'konjev' na liter, iz izpušne cevi izpusti le 145 gramov CO2 na kilometer in že ustreza zahtevam za emisijski razred EURO6.
Toliko moči, še bolj pa toliko navora utegne biti težava, ko gre za avtomobil na prednji pogon. Nekatere znamke to rešujejo s posebno zasnovo prednjih obes, pri Peugeotu pa so se odločili, da razen za 10 milimetrov nižjega in seveda primerno tršega podvozja ter širših gum RCZ sprememb pravzaprav ne potrebuje. Dodali so le samozaporni Torsnov diferencial (saj bi sicer grobo pospeševanje iz ovinka notranjo pogonsko gumo upepelilo) in RCZ R je bil rojen. In kako deluje na cesti?
Hiter je, o tem ni dvoma, in njegovo podvozje se odlično znajde tudi, ko je cestišče neravno. Reakcije na zasuke volana ob vstopu v ovinek so hitre in natančne, zadek, če tako hoče voznik, zna zdrsniti in pomagati najti pravo linijo. Malo manj vrhunski je RCZ R takrat, ko ob izstopu iz ovinka voznik pohodi plin. Takrat samozaporni diferencial začne prenašati navor med obema prednjima kolesoma, ti pa se hočeta zavrteti v prazno.
Končni rezultat je, še zlasti če oprijem pod kolesoma ni povsem enakomeren, nekaj sunkov na volanskem obroču, saj je servopodpora (natančnemu prenašanju povratnih informacij izpod koles do voznikovih rok na ljubo) ustrezno šibka. Natančen, pozoren voznik z obema rokama na volanu bo znal RCZ R odlično izkoristiti, pri drugih lahko avtomobil med pospeševanjem malce povohlja levo in desno, ko gume iščejo oprijem. A tega smo, resnici na ljubo, vajeni iz marsikaterega zmogljivega in spredaj gnanega avtomobila.
Volanski obroč bi bil lahko, še zlasti glede na športnost RCZ R, tudi manjši, sedeži bi lahko malce bolje zadrževali telo v ovinkih, a to je že iskanje dlake v jajcu. Z vsemi zunanjimi spremembami in predvsem z zmogljivo tehniko se je RCZ spremenil iz dovolj hitrega, lepega kupeja v pravega športnika. In glede na to, kakšna je bila ta preobrazba, lahko le upamo, da se bo kaj podobnega zgodilo tudi drugim modelom iz Peugeotove ponudbe. 308 R? 208 R? Seveda, komaj čakamo.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 199 kW (270 KM) pri 6.000/min – največji navor 330 Nm pri 1.900–5.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 Y (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,9 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,1/6,3 l/100 km, izpust CO2 145 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.780 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.294 mm – širina 1.845 mm – višina 1.352 mm – medosna razdalja 2.612 mm –prtljažnik 384–760 l – posoda za gorivo 55 l. |