Težko bi verjeli, toda Almera z dizelskim motorjem je resnično med najhitrejšimi Almerami na cesti.
Tovarniški podatki sicer pravijo, da je najmočnejša bencinska izvedba z obljubljeno največjo hitrostjo 185 km/h enako hitra, toda občutki s ceste v dizelski Almeri pripovedujejo drugačno zgodbo.
Resnici na ljubo je 2, 2-litrski dizel hkrati tudi najprostornejši agregat v Almeri, pri čemer mu pri dihanju pomaga turbinski polnilnik. Končni rezultat je 81 kW oziroma 110 konjičev največje moči, pri čemer je vse od 2000 vrt/min na voljo 230 Nm največjega navora. Številka, ki je v primerjavi z 1, 8-litrskim bencinarjem višja za krepkih 72 Nm. Torej ni nič čudnega, da turbodizel nastopa precej poskočnejše in prožneje od obeh bencinarjev.
Seveda se dizelček poslužuje modnega dodatka, in sicer neposrednega vbrizga goriva, ki pa še ni tako napreden (razdelilna črpalka) kot drugod pri konkurenci (skupni vod, črpalka-šoba). V praksi se stroj izkaže za zelo glasnega: hladen se zbudi z zelo glasnim dizelskim ropotom (v avtomobilu zvočne izolacije skorajda ni), ki tudi s segrevanjem ne pade na tako nizko raven, kot bi si kdo morda želel.
Poraba goriva je zelo pereča tema, ki pa je še vedno v največji meri odvisna od voznika in teže njegove desne noge. Tako je ta na testu, odpeljanem dinamično in v mestu, v povprečju znašala 8, 9 l/100 km, a se je v najboljšem primeru spustila tudi na povsem spoštljivih 5, 9 litrov nafte za 100 kilometrov prevožene poti.
V vseh drugih pogledih je Almera 2.2 DiTD obdržala vse lastnosti Almer: dobro lego in vodljivost, dovolj zmogljive zavore (a še vedno brez dodatka ABS), povprečno ergonomijo v notranjosti, ceneno plastiko na armaturni plošči, slabo zvočno izolacijo (hrup motorja) in podobno. Zaradi pridobitve na masi (približno 100 kg) v primerjavi z najmočnejšim bencinarjem pa je dizel pridobil tudi udobje, zaradi česar je požiranje neravnin, vsaj tistih manjših, znosnejše.
In na koncu, ko vidimo, kje natančno se na ceniku s številko pred oznako SIT nahaja Almera 2.2 DiTD, ugotovimo, da avtomobil s ceno 3, 35 milijona tolarjev kotira zelo visoko na Nissanovi lestvici. Po našem mnenju vsekakor previsoko, zaradi česar vam svetujemo, če le niste čustveno vezani na znamko, da se ozrete h konkurenci, ki vam bo poleg drugega ponudila tudi več možnosti izbire med modeli in stopnjami opreme.
Peter Humar
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.096,77 € |
Cena testnega modela: | 14.096,77 € |
Moč: | 81kW (110 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,3 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2184 cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 4000/min - največji navor 230 Nm pri 2000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 H |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,3 s - poraba goriva (ECE) 7,5/4,7/5,7 l/100 km (plinsko olje) |
Mase: | prazno vozilo 1320 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4184 mm - širina 1706 mm - višina 1442 mm - medosna razdalja 2535 mm - rajdni krog 10,4 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | normno 355 l |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,0s ( 155km/h) |
Največja hitrost: | 187km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,9l/100km |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Nissanu je z Almero 2.2 DiTD uspelo narediti povsem uporaben avtomobil, ki je s prožnim motorjem prepričljiv, toda njegova (previsoka) cena vzbuja precej dvomov o smotrnosti nakupa.