Nissan Almera Tino 2.0 CVT

O Nissanovi Almeri Tino smo že pisali, podelili smo ji kar dobro oceno. Šlo je za različico z 1, 8-litrskim motorjem in s petstopenjskim menjalnikom, tokrat pa smo preskusili, kako se obnese dva decilitra večji motor v kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom CVT.

Prenesi PDF testa
Nissan Almera Tino 2.0 CVT (foto: Uroš Potočnik) Uroš Potočnik
10. 1. 2002

Ker se tudi ta testna Almera Tino vsaj po videzu in svoji ergonomiji od že preskušene skoraj ni razlikovala, naj ponovimo le na kratko. Njeno bistvo je prilagodljivost. Trije sedeži v drugi vrsti so zlahka odstranljivi oziroma zložljivi, kar daje veliko možnih kombinacij potnikov in tovora. Na njih se sedi dobro, pa tudi prostora v prtljažniku je že v osnovi, ob petih sedežih v avtomobilu, povsem dovolj.

Potnikom je na voljo dobrodošel kup odlagalnih prostorčkov, od najmanjših, v katere lahko zataknete komaj kaj več od mobilnika, do večjih in pokritih, pohvaliti pa velja predvsem tiste na vratih. So mrežasti, kar pomeni, da znajo požreti precej več, kot bi jim pripisali na prvi pogled.

Tudi spredaj je sedenje dobro, po standardu za enoprostorce, seveda. Sedi se precej visoko, volan je za visokorasle voznike preveč oddaljen in preveč položen, toda na splošno je počutje spredaj vsaj tako dobro kot pri konkurenci.

Tudi podvozje se izkaže; je namreč dovolj mehko, da vožnja po slabših cestah ne bo spravila v obup vašega ortopeda, in ravno še dovolj čvrsto, da se Almera Tino v ovinkih ne nagiba preveč. Lega na cesti je sicer nagnjena k varnemu podkrmiljenju, edini minus pa bi lahko pripisali, največkrat ob ostrem zaviranju v hitreje voženih ovinkih (kar na cesti, ko se voznik pred ovinkom ušteje, ni nobena redkost), prehitremu zadku, ki pa se ga da na srečo dokaj zlahka ukrotiti.

Bistvo tokrat preizkušenega Tina se skriva pod motornim pokrovom. Tam je nameščen dvolitrski bencinski štirivaljnik, ki zmore okroglih 100 kW oziroma 136 konjev, na voljo pa je le v kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom CVT. In prav zaradi te kombinacije tudi naslov članka.

Motor sam je sicer dokaj zmogljiv, a tudi malce preveč požrešen in predvsem v območju med 5 in 6 tisoč vrtljaji preglasen. In ravno tam se ob do konca pritisnjeni stopalki za plin ves čas vrti. Brezstopenjski samodejni menjalnik namreč ob polnem pospeševanju motor ves čas drži v območju največje moči, torej pri malo manj kot 6 tisoč vrtljajih. Posledica? Če hitro speljete s cestninske postaje, boste naslednjih deset ali petnajst sekund poslušali tuljenje motorja.

Če pritisk na stopalko za plin za hip popustite, vrtljaji in hrup sicer padejo, vendar je tudi pospeševanje počasnejše. In v dnevu ali dveh se voznik nauči, da je najbolje voziti čim bolj enakomerno, pravočasno malo zmanjšati hitrost (recimo na avtocesti) namesto ostrega zaviranja v zadnjem hipu in potem dolgega pospeševanja.

Če z Almero Tino CVT vozite kolikor toliko enakomerno, se pogonska kombinacija izkaže za uglajeno. Nobenih sunkov, nobenega hrupa, nič. Če pa ste bolj zahtevni, bo hrupa veliko, menjalnik lahko kljub temu, da je brezstopenjski, cukne, poraba pa precej naraste. Na našem testu, recimo, se je vrtela okoli ne preveč ugodnih 13 litrov, zato smo se hitro privadili enakomerni vožnji.

Torej, ni dvoma, komu je Tino namenjen: tistim umirjenim voznikom, ki cenijo predvsem udobno vožnjo. Vsi ostali bodo morali poseči po drugem motorju in menjalniku.

Dušan Lukič

Foto: Uroš Potočnik

Nissan Almera Tino 2.0 CVT

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.597,56 €
Cena testnega modela: 20.885,91 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5800/min - največji navor 181 Nm pri 4800/min - motor poganja prednja kolesa - brezstopenjski menjalnik (CVT), s šestimi predhodno definiranimi prestavami - gume 195/60 R 15 H
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 11,4/6,2/8,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1350 kg
Zunanje mere: dolžina 4522 mm - širina 1715 mm - višina 1410 mm - medosna razdalja 2600 mm - rajdni krog 11,0 m
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 490 l
Ocena
  • Almera Tino je v tej pogonski kombinaciji avto, ki navduši obenem pa tudi razočara. Zahteva pač, da se ji voznik prilagodi - to pa ni najboljša lastnost za avtomobil.

Hvalimo in grajamo
prostori za drobnarije
oprema
zavore
prostornost
hrup
volanski obroč je preveč oddaljen od voznika
poraba