Note je po Micri, Modusu, Cliu in Micri C+C že peti model iz Nissanovega in Renaultovega nabora avtomobilov, ki je postavljen na tako imenovano platformo Alliance B.
Ni kaj, sposojanja oziroma deljenja posameznih delov avtomobilov, da bi znižali stroške razvoja in proizvodnje, je danes več kot kadarkoli prej. In dokler se za tovrstno varčevanje ne žrtvuje dobrih lastnostih avtov, ga v celoti odobravamo. Dober dokaz o smotrnosti takšnega ravnanja avtomobilskih proizvajalcev je Nissanov novi Note. Pa začnimo kar na koncu, to je v zadku vozila.
Tja so Nissanovi inženirji vgradili že iz dveh omenjenih sorodnikov poznano vzdolžno pomično zadnjo klop, ki jo je v Notu možno pomikati naprej in nazaj za zajetnih 15 centimetrov. S tem se njegov 288-litrski osnovni prtljažnik poveča na kar 437 litrov. Seveda pa se inženirji niso ustavili pri tem; uporabnost in prilagodljivost prtljažnika so še povečali s posebno dvodelno poličko, ki ločuje osnovni prtljažnik na, recimo temu, kletni in pritlični del.
Polica, ki zmore nositi do 50 kilogramov obremenitve, je narejena iz dveh polovic, zato uporabniku omogoča, da namesti samo eno polovico, medtem ko je druga priročno spravljena v dnu prtljažnika. Da, pravilno ste prebrali, Nissan je pomislil tudi na trenutke, ko človek ne potrebuje dveh dokaj nizkih nadstropij, temveč samo eno visoko, in zato predvidel v dnu prtljažnika mesto za priročno hrambo polic, ko nista v uporabi. To pa Notu štejemo v velik plus, saj razvojni inženirji prevečkrat pozabijo na obdobja, ko so tovrstne police odveč, a jih takrat poleg preostale prtljage v avtu nimate kam spraviti.
Ko potrebujete v Notu več vzdolžnega prostora za prtljago, preprosto poklopite po tretjinah deljiv naslon zadnje klopi, katerega hrbtišči tvorita z nameščeno polico povsem ravno dno skupnega prtljažnika. Žal pa moramo ob vsej tej hvali omeniti tudi dve malo manj dobri stvari te rešitve. Po tretjinah deljiv je namreč samo naslon klopi, ne pa tudi sedalni del, povrh tega mehanizem za vzdolžno pomikanje klopi onemogoča preprosto zlaganje celotne klopi ob naslona prednjih sedežev, s čimer bi bil prtljažnik še uporabnejši.
Tudi za razpoložljiv prostor v kabini so poskrbeli, saj so okoli potnikov namestili kar nekaj odlagalnih prostorov. S prostim očesom jih takoj najdemo osem, če pogledamo malo pozorneje, pa še dva. Zasedba je torej kar spodobna, a če vas spremlja veliko osebne prtljage, lahko hitro zmanjka predalčkov okoli vas. Žepa v vratih sta namreč razmeroma ozka in tako sprejmeta le tanjše predmete, predal spodobnih mer pod sovoznikovim sedežem je dostopen le, ko tam nihče ne sedi, preostali predalčki pa so z izjemo ogromnega in po potrebi hlajenega predala pred sovoznikom majhnih mer.
Pogled po armaturni plošči in okoli voznikovega delovnega prostora razkriva smiselno in premišljeno razporeditev stikal, vendar samo njihova namestitev ni dovolj. Navsezadnje morajo biti stikala tudi na dosegu rok, česar za Nota ne moremo v celoti trditi, saj so recimo stikala prezračevalno-klimatske naprave v spodnjem delu sredinske konzole nameščena bolj odročno, kot bi si morda želeli, in tudi nekatera sicer redkeje uporabljena stikala levo ob volanskem drogu so ponoči neosvetljena.
Zelo podobno je z ergonomijo voznikovega delovnega prostora, ki jo sicer zaznamujeta po višini nastavljiva sedež in volanski drog, a slednji žal ni nastavljiv tudi po dosegu, zaradi česar si nekateri posamezniki ne bodo mogli prirediti delovnega okolja povsem po lastnih željah. Voznik pa bo nedvomno opazil tudi merilnike. Ti z grafiko poskrbijo za dobro preglednost, a žal so v osnovi dokaj skromno založeni s podatki.
Poleg analognih merilnikov hitrosti vozila, motornih vrtljajev in zaloge goriva je na osrednjem zaslonu možno spremljati le še uro in enega od skupno osmih podatkov, ki se izmenjujejo na tako imenovanem večopravilnem zaslonu. Prikaz števca skupno prevoženih kilometrov, prikaz dveh dnevnih števcev kilometrov, podatki potovalnega računalnika in izpis zunanje temperature se namreč izmenjujejo v eni sami vrstici zaslona, kar je pod povprečjem, ki ga premore današnja avtomobilska industrija.
Kot smo že omenili, je Note postavljen na enako platformo kot štirje sorodniki, a se od njih loči po medosni razdalji, saj je njegova najdaljša, kar je opazno tudi v kabini. Ko je zadnja klop potisnjena povsem nazaj, se bo le težko kdo pritožil nad vzdolžno odmerjenimi centimetri, saj jih je celo več, kot jih premorejo predstavniki avtomobilov razreda nad Notom. S podaljšanjem medosne razdalje pa so dosegli še eno stvar: udobje vožnje.
Podvozje sicer že pri preostalih tehnično sorodnih Nissanovih in Renaultovih modelih zagotovi povsem spodobno udobno vožnjo, a je v Notu še za kanček izboljšano. Daljše medosje namreč še zmanjša vzdolžna nihanja avta na daljših cestnih valovih, vzmetenje pa prestreže skoraj vse oblike lukenj in grbin. Dobra zasnova podvozja se je izkazala tudi med ovinki, saj je volanski mehanizem dobro odziven in natančen, a zaradi močne servoojačitve žal vozniku tudi onemogoči povratne informacije s prednjih koles.
Povsem spodoben izdelek v testnem avtu je tudi vgrajeni 1, 4-litrski bencinski motor, ki se pohvali z dobro odzivnostjo, mirnim tekom, povsem sprejemljivo žejo in veseljem do vrtenja. Motorček omogoča Notu več kot spodobno sledenje hitremu utripu mestnega vrveža, na avtocestah in med zunajmestnimi potepanji pa je za njegovo poskočnost treba večkrat poseči po prestavni ročici petstopenjskega ročnega menjalnika. Le-ta si vsekakor zasluži pohvalo za dobro razporejena prestavna razmerja in kratke ter natančne gibe prestavne ročice, ki so lahko po potrebi tudi športno hitri, vendar jih menjalniška sinhronska drobovina vsekakor ne sprejema z navdušenjem, kar pokaže v obliki povečanega upora na prestavni ročici med pretikanjem.
Na koncu ugotovimo, da je Nissanu z Notom uspelo že tako dokaj uporabno in priročno zasnovana Micro ter Modusa še nadgraditi. Rezultat je že peti avtomobil, ki je tehnično sicer enak ali vsaj izredno podoben preostalim štirim, a ima določene prednosti, ki jih ne premorejo prvi štirje ali katerikoli drug tekmec. Prav zaradi tega je mali veliki Note toliko bolj vreden tehtnega razmisleka pred nakupom naslednjega drugega ali celo prvega avtomobila.
Peter Humar
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.613,59 € |
Cena testnega modela: | 14.947,42 € |
Moč: | 65kW (88 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,1 s |
Največja hitrost: | 165 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje. |
Menjava olja vsakih | 20.000 km |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 167,75 € |
---|---|
Gorivo: | 7.154,73 € |
Gume (1) | 779,50 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 4.360,71 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.503,76 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.254,88 € |
Skupaj | 22.858,66 € (strošek na km: 0,23 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 73,0 × 82,8 mm - gibna prostornina 1386 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 65 kW (88 KM) pri 5200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,4 m/s - specifična moč 46,9 kW/l (63,8 KM/l) - največji navor 128 Nm pri 3200/min - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,727; II. 2,048; III. 1,393; IV. 1,029; V. 0,821; vzvratna 3,545 - diferencial 4,067 - platišča 5,5J × 15 - gume 185/65 R 15, kotalni obseg 1,87 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,7 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 165 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,1 s - poraba goriva (ECE) 7,9/5,3/6,3 l/100 km |
Voz in obese: | limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobnasti, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1092 kg - dovoljena skupna masa 1546 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 945 kg, brez zavore 510 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg. |
Zunanje mere: | Zunanje mere: širina vozila 1691 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1460 mm - rajdni krog 11,0 m. |
Notranje mere: | Notranje mere: širina spredaj 1360 mm, zadaj 1360 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 46 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): Klop pomaknjena nazaj: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × kovček (68,5 l) Klop pomaknjena naprej: 1 × nahrbtnik (20 l); 2 × kovček (68,5 l) |
T=14 °C / p= 1011 mbar / rel. vl.: 61 % / Gume: Continental ContiEcoContact 3 / Stanje km števca: 2030 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,5s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 118km/h) |
1000m z mesta: | 34,8s ( 146km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 23,0s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,1l/100km |
Najvišja poraba: | 10,3l/100km |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 66,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 67dB |
Napake med testom: | klimatska naprava ni hladila |
-
Note je v splošnem prav dober avtomobil, ki pa mu do skupne odličnosti manjka nekaj podrobnosti. Vendar mu tega ne gre šteti za slabost. Verjemite nam, veliko boljše je imeti prav dober avto, ki v nobenem pogledu ni izrazito slab, kot pa v skupnem seštevku odličen avtomobil, ki vas potem z eno samo izrazito slabo lastnostjo, ki nima pravega vpliva na skupno oceno, spravlja ob živce.
-
Zunanjost (12/15)
Mladosten in všečen, a na določenih delih rahlo preveč oglat. Glede kakovosti izdelave imamo pripombo samo k slabemu zapiranju vrat.
-
Notranjost (107/140)
V notranjosti pozdravljamo uporabnost prtljažnika in vzdolžno prostornost na zadnji klopi, pogrešamo pa več večjih odlagalnih prostorov. Moti izmenljivost prikaza številnih podatkov na zaslonu merilnikov.
-
Motor, menjalnik (33 /40)
Za mestna potepanja povsem zadošča, za zunajmestno poskočnost mu pa manjka kakšen konj ali dva. Dobro preračunan menjalnik ne mara hitrih menjavanj prestav.
-
Vozne lastnosti (74 /95)
Note je občutljiv na sunke bočnega vetra, ob sicer dobri tehniki pa pogrešamo le več povratne povednosti volanskega mehanizma. Moti tudi premehka vzmet stopalke za plin.
-
Zmogljivost (21/35)
Z Notom 1.4 se ne boste udeleževali dirkanja, a za mestna potepanja je motorne prožnosti več kot dovolj.
-
Varnost (34/45)
Enooptični žarometi niso več stanje tehnike, tipalo za dež deluje zelo dobro in tudi zavore so zaupanja vredne. Pogrešamo le varnostni zavesi in serijsko vgrajeni ESP.
-
Gospodarnost
Med garancijskimi obljubami pogrešamo tisto o mobilnosti, žeja motorčka je sprejemljiva, pričakovani padec vrednosti pa je glede na priročnost, uporabnost in prikupnost malčka majhen.