Nissan Note 1.6 16V Tekna

29. 3. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Dizel? Ga res potrebujete? Seveda ne. Resnično, torej finančno, ga potrebuje le peščica ljudi – večina vozni-kov tovrstnih avtomobilov bi z uporabo bencinskega motorja precej prihranila.

Dober primer: Nissan Note. Dizelska različica (z najboljšo opremo Tekna) stane 18 tisoč evrov. Približno enako zmogljiv bencinec je več kot tri tisočake cenejši. Več kot tri tisočake? Veste, koliko kilometrov bi morali prevoziti, da bi se dizel izplačal? Številka seže krepko nad 100 tisoč . .

Še več: za slabega tisočaka manj, kot stane dizel, dobite najmočnejšega Nota, tistega z 1, 6-litrskim bencinskim štirivaljnikom. In njegova poraba je, vsaj po naših meritvah, le kak liter večja od tiste pri dizlu. Pa je vožnja lahko enako živahna.

Dizel namreč zmore 'le' 86 'konjev', bencinec pa kar 24 več – in je temu primerno hitrejši do 100 kilometrov na uro. In ker pri prožnosti ni opazno slabši od dizla, je tista številska plat odločitve o nakupu Nota odločno na strani bencinskih motorjev. Čustvena pa . .

Ostanek je enako uporaben kot pri preostalih Notih. Dokaj visoka in (vsaj zadaj) škatlasta oblika pomeni, da je notranjost visoka in zračna; ker je zadnja klop vzdolžno pomična, je prtljažnik prilagodljiv; ker pa so lahko zadnji sedeži večino časa pomaknjeni vsaj deloma naprej (tam se ponavadi vozijo le otroci), to pomeni okoli 400 litrov uporabno oblikovanega prtljažnega prostora, ki brez težav pogoltne otroški voziček.

Notovo podvozje je prirejeno predvsem udob-ju, a kljub temu Note tudi v ovinkih ni brez moči, in ker bencinski motor potegne precej bolj uglajeno kot dizel, se notranje kolo v ovinkih redkeje zavrti v prazno. Tako družina ne bo trpela, hkrati pa si bo lahko tudi družinski oče privoščil malo hitrejšo vožnjo. Pa še dizelskega ropotanja se bo rešil – in prihranil kak tolar.

Dušan Lukič

Foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.190 €
Cena testnega modela: 17.560 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 183 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 1.598 cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 6.000/min - največji navor 153 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/55 R 16 H (Continental ContiWinterContact M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 8,5/5,5/5,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.107 kg - dovoljena skupna masa 1.560 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.083 mm - širina 1.691 mm - višina 1.550 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 46 l
Prtljažnik: 288-437-1.332 l
Naše meritve
T=1,5 °C / p= 1015 mbar / rel. vl.: 69 % /Stanje km števca: 6869 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,4s ( 129km/h)
1000m z mesta: 31,9s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,7 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,2 (V.)s
Največja hitrost: 183km/h (V.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,3m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
prilagodljivost
motor
prtljažnik
cena
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev