Nissan Primera 2.0 Hypertronic CVT M-6 Elegance

Primera je značilen predstavnik elegantnega avtomobila. Ni preveč vpadljiva, pa tudi čisto neopazna ni. Tako ji ime opreme pravzaprav zelo dobro pristaja.

Prenesi PDF testa
Nissan Primera 2.0 Hypertronic CVT M-6 Elegance (foto: Uroš Potočnik) Uroš Potočnik
21. 3. 2002

Primera je na cestah že nekaj generacij in iz generacije v generacijo si Nissan bolj prizadeva ustreči evropskim kupcem. To mu dobro uspeva. Tako z bogato opremo ali elegantno notranjostjo kot z zanesljivo tehniko. Primera obstaja v več stopnjah opreme, v taki kombinaciji, kot smo jo preskusili, pa je pri nas na voljo le v najvišji stopnji opreme - Elegance.

Primera ni imela namreč le najmočnejšega motorja, ampak tudi popolnoma nov menjalnik. Učene kratice CVT, Hypertronic in M-6 lahko napravijo manjšo zmedo ali celo povzročijo strah, vendar je kot se izkaže kasneje, zganjanje panike neupravičeno. Samodejni menjalnik namreč vožnjo precej olajša, jo naredi manj stresno in manj naporno. Seveda je to neizogibno povezano z brezhibnim delovanjem novega menjalnika, ki ga v zameno za ročnega in seveda za doplačilo (430 tisočakov) dobite v novi Primeri. Uporabili so tako imenovani CVT-sistem prenosa moči z neskončnim številom prestavnih razmerij. Gre za brezstopenjsko spremenljivi par koničnih jermenic, tako kot pri Audiju, le da so pri Nissanu namesto verige uporabili jekleni trak.

Za prenos moči skrbi hidravlična sklopka, tako kot je to v navadi pri klasičnih samodejnih menjalnikih. V samodejnem načinu delovanja so motorni vrtljaji odvisni od obremenitve motorja. Nara- ščajo s težo noge na stopalki za plin. Bolj kot pritiskate na plin, višji so motorni vrtljaji. Pri odločnem pritisku na plin so motorni vrtljaji enakomerno visoki, kljub temu da avtomobil pridobiva hitrost. Ker takega načina vožnje nismo ravno navajeni, je to na začetku lahko moteče. Sliši se nekako tako, kot da bi drsela sklopka. Ali pa kot moderni skuterji, ki uporabljajo podoben brezstopenjski način prenosa. Tako dosežejo, da kljub povečevanju hitrosti motor vedno deluje v optimalnem delovnem območju z najboljšim izkoristkom. Umiri se šele, ko spustimo plin ali pa se naveličamo take vožnje in prestavimo v ročni način pretikanja. To nam namreč ta menjalnik omogoča, in oznaka M-6 pomeni natančno to. S premikom ročice v desno preidemo v ročni način, kjer izbiramo med šestimi vnaprej nastavljenimi prestavnimi razmerji. S kratkimi premiki naprej in nazaj lahko vozimo kot s klasičnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Možnost ročnega prestavljanja lahko uporabimo kadarkoli. Prestavljanje je v obeh primerih, samodejnem ali ročnem, na tako visokem kakovostnem nivoju, da ga z lahkim srcem priporočamo.

Najboljši paket opreme med drugim vsebuje ksenonske žaromete, polsamodejno klimatsko napravo, CD-izmenjevalnik, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, leseno okrasje, električno pomično strešno okno… Da ne omenjam zavornega ABS-a, štirih varnostnih blazin, pritrditve otroških sedežev ISOFIX ali daljinskega zaklepanja. Že tako visoka stopnja udobja se s samodejnim menjalnikom le še poveča.

Primera je lahko dober primer nevsiljive elegance s sodobnim brezstopenjskim menjalnikom pa tudi človeku prijazne in kakovostno sestavljene tehnike.

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Nissan Primera 2.0 Hypertronic CVT M-6 Elegance

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.597,56 €
Cena testnega modela: 20.885,91 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 202 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5800/min - največji navor 181 Nm pri 4800/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - brezstopenjski menjalnik (CVT), s šestimi predhodno definiranimi prestavami - gume 195/60 R 15 H (Michelin Energy X Green)
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 12,1/6,5/8,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1350 kg
Zunanje mere: dolžina 4522 mm - širina 1715 mm - višina 1410 mm - medosna razdalja 2600 mm - rajdni krog 11,0 m
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 490 l
Ocena
  • Primera dokazuje, da je tudi v srednjem avtomobilskem razredu mogoče dobiti dober sodoben samodejni menjalnik. Z bogato opremo, nevpadljivo zunanjostjo in zanesljivo tehniko pa Primera sega v razred »sodobnih« evropskih avtomobilov.

Hvalimo in grajamo
oprema
uglajen menjalnik
vozne lastnosti, vodljivost
poraba
hrupnost pri visokih motornih vrtljajih (pospeševanje)
ura v potovalnem računalniku