Nissan Primera Wagon 2.2 dCi Accenta

19. 8. 2004 | Dušan Lukič
Deli

Limuzina, kombilimuzina ali kombi? Dizel? Bencinar? Oprema? Pri Primeri je izbira bogata - kljub temu pa vsaj doslej ni spadala med najbolje prodajane avtomobile v svojem razredu.

Pravzaprav so imeli pri Nissanu dolgo eno samo težavo: manjkalo jim je dobrih, sodobnih dizelskih motorjev. A sodelovanje z Renaultom je rešilo tudi to. Tako je Primera dobila kar dva dizla, 1, 9- in 2, 2-litrskega.

Slednji je bil tudi pod motornim pokrovom testne Primere in priznati je treba, da bi tak motor, ki bi avtomobilu bolje ustrezal, le težko našli. 138 ’konjev’ na prvi pogled sicer ni pretresljiva številka (pa čeprav je to skoraj toliko, kot zmore najmočnejši bencinar v Primeri), primerjava navorov pa pove svoje.

2.0 16V zmore 192 njutonmetrov, pri dizlu pa je ta številka krepko višja - kar 314 Nm. Zato ni presenetljivo, da s tem motorjem Primera suvereno pospešuje tudi ob lenarjenju s sicer dobro izračunanim in zlahka ’tekočim’ šeststopenjskim menjalnikom in da si glede na tovarniške podatke zlahka prisluži naziv najhitrejše Primere.

In ob tem je motor dobro zvočno izoliran, uglajeno tekoč in predvsem varčen. Manj kot osem litrov na sto prevoženih kilometrov testnega povprečja za tono in pol težak avto ni pretirana številka, z lahko nogo na stopalki za plin pa je ta številka lahko tudi za dva litra nižja.

Tudi ostanek mehanike je na dovolj visokem nivoju, če od avtomobila ne zahtevate športnosti. V slednjem primeru je podvozje pač premehko in dovoljuje preveč nagibanja v ovinkih. Sicer pa tovrstnemu početju avto ni niti namenjen, zato ni čudno, da so sedeži bolj kot športnemu sedenju namenjeni udobju, volan ni najbolj natančen, pa tudi položaj za volanom bo bolj ustrezal tistim, ki tam radi počivajo, kot tistim, ki jim je predvsem do dirkaško pravilnega sedenja.

Če k temu dodamo še prostorninsko ugodne mere prtljažnika, bogato opremo (Accenta), zanimivo oblikovano armaturno ploščo, je jasno: Primera je namenjena tistim, ki bi radi korekten avto, a hkrati nekaj posebnega. Z 2, 2-litrskim dizlom v nosu je še toliko bolj uporabna.

Dušan Lukič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.214,32 €
Cena testnega modela: 26.685,86 €
Moč: 102kW (138 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 203 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2184 cm3 - največja moč 102 kW (138 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/60 R 16 H (Dunlop SP Sport 300).
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,1 s - poraba goriva (ECE) 8,1/5,0/6,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1474 kg - dovoljena skupna masa 1995 kg.
Zunanje mere: dolžina 4675 mm - širina 1760 mm - višina 1482 mm - prtljažnik 465-1670 l - posoda za gorivo 62 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 68 % / Stanje kilometrskega števca: 4508 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,4s ( 130km/h)
1000m z mesta: 31,8s ( 164km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/12,0s
Prožnost 80-120km/h: 9,5/11,7s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor
zmogljivost
armaturna plošča
položaj za volanom za višje voznike
armaturna plošča
nagibanje v ovinkih