Nissan Tiida 1.6 16V (4 vrata) AT Tekna

24. 4. 2008
Deli

Naj živi ležernost! Tale Tiida ne bo navdušila mladih, ampak vse tiste, ki so že zdavnaj pomislili, da bi klasični ročni menjalnik zamenjali za samodejnega.

Letos poleti po naših cestah ne boste dirkali, to je že jasno. Tega vam ne bodo dovoljevale ne dolge kolone, ki se bodo vile čez našo državo, ne strogo napisan ZVCP, ki vas bo, če se ne boste držali omejitev, udaril po žepu. In kaj vam preostane? Mi poznamo rešitev: Tiida s samodejnim menjalnikom.

Tale Nissan je kot nalašč za to, verjemite. Umirjena ni samo njegova zunanjost, ampak tudi notranjost. Svetli odtenki in zrele linije so le namig, najbolj očitno pa vas v to prepričata visoko nameščena in široko odmerjena sedeža, ki s športnostjo nimata ničesar skupnega, vas pa udobno 'gostita' in vam omogočata odlično preglednost okoli vozila.

Nekaj podobnega lahko napišemo tudi za zadnjo klop, ki ji po širini ne primanjkuje centimetrov, vseeno pa največ udobja ponuja predvsem dvema. Sedalni površini sta široko odmerjeni (za tretjo tega ne moremo reči): če prostora za noge primanjkuje, je klop mogoče pomakniti nazaj, če ga je premalo v prtljažniku, pa naprej.

A to je že druga zgodba. Ležernost v Tiidi se nadaljuje drugje. Pri mehaniki. V kombinaciji z osnovnim bencinskim motorjem si lahko poleg ročnega menjalnika omislite tudi samodejnega ? pri dizlu in močnejšem bencinarju (1.8 16V) te možnosti ni –, tolažijo pa dejstva, da je moči in navora kljub temu dovolj in da samodejni menjalnik dobite že za 1.100 evrov.

Viška tehnike zato ne pričakujte. Menjalnik je le štiristopenjski (pravzaprav je tristopenjski s funkcijo overdrive), popolnoma samodejen (možnosti ročnega pretikanja ni) in brez programov winter ali sport, ki smo jih vajeni ponekod. Ampak prav v tem je čar. Kako hitro se boste vozili po cestah, tako ni več odvisno od vas, ampak v veliki meri od mehanike. Grobih speljevanj tale Tiida ne mara, pravzaprav jih, če smo bolj natančni, ne pozna.

Prehitevanju počasi vozečih kolon in vijuganjem s pasu na pas se boste izogibali kar sami, saj menjalnik temu ni dorasel in le stežka sledi ukazom na stopalki za plin, od prehitre vožnje po avtocestah pa vas bosta odvračala pretiran trušč, ki začne v potniški kabini naraščati z naraščanjem hitrosti, in poraba goriva, ki se lahko, če je noga pretežka, zlahka povzpne prek 11 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.150 €
Cena testnega modela: 20.630 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 6.000/min – največji navor 153 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 4-stopenjski samodejni menjalnik – gume 185/65 R 15 H (Sava Eskimo S3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,6 s – poraba goriva (ECE) 10,0/5,9/7,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.214 kg – dovoljena skupna masa 1.715 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.479 mm – širina 1.695 mm – višina 1.525 mm – posoda za gorivo 52 l.
Prtljažnik: 500 l
Naše meritve
T = 6 °C / p = 910 mbar / rel. vl. = 49 % / Stanje kilometrskega števca: 5.434 km
Pospešek 0-100km: 12,2s
402m z mesta: 18,5s ( 120km/h)
1000m z mesta: 34,2s ( 151km/h)
poraba na testu: 10,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,4m
AM meja: 41m
Ocena
  • Še pred desetimi leti bi tako opremljena Tiida na našem testu padala v nemilost pri nas. Bencinski motor in osnovni samodejni menjalnik sta bila do nedavnega povsem nesprejemljiva kombinacija za naše razmere. Danes je drugače. Strahotne kazni, ki bodo stopile v veljavo, in cene dizelskega goriva, ki so praviloma višje od bencinskega, dajo slutiti, da tale Tiida le ni tako napačen avtomobil.

Hvalimo in grajamo
udobno vstopanje
prostornost
vzdolžno pomična klop
oprema (Tekna)
cenovna dostopnost menjalnika
preprosta uporaba
štiristopenjski menjalnik
trušč pri večjih hitrostih
sedalni del klopi ni deljiv
ozko odmerjen prostor za tretjega potnika zadaj
nezanimiva oblika