Tam nekje na začetku novinarske kariere sem zlezel za volan tanka. Ja, čisto pravega in uporabnega M-84, ponosa slovenske vojske.Bilo je zabavno, ampak v resnici s testnim X-Trailom nima kakšne opazne povezave, kajne?
Seveda ne. Le če bi se kdo spomnil naslova članka, ki ga je za revijo Grand Prix Magazine spisal kolega Tadej Golob, bi vedel, zakaj sem že po nekaj minutah vožnje s tem X-Trailom pomislil nanj. Začel se je nekako takole: »Iz daljave se je zaslišalo hrumenje, kot bi se približevala ogromna pošast.« Ali nekaj podobnega.
In na to hrumenje sem pomislil takoj, ko sem zagnal X-Traila. Ja, pridevnikov, kot je tih, uglajen ali miren, za njegov dvolitrski dizel ne bi mogli uporabiti. (Na žalost) je traktorsko glasen, drugače pač ne moremo zapisati. Ko sem se vmes le usedel v njegovega manjšega brata Qashqaia z manjšim dizlom pod motornim pokrovom, nisem mogel verjeti, da je lahko med njima tako velika razlika – Qashqai je bil v primerjavi z X-Trailom tih kot električni avto.
No ja, morda je za to bolj kot motor (ta se na primer v Kadjarju izkaže za tišjega) kriva pomanjkljiva zvočna izolacija, a v vsakem primeru je škoda, da je tako glasen, kajti njegov hrup dobro zabriše spomin na vse druge, predvsem dobre lastnosti X-Traila. Neskončnostopenjski menjalnik X-Tronic svojo zvezno prilagodljivo naravo dobro skriva in se zna obnašati kot klasična ali dvosklopčna avtomatika, hkrati pa vseeno ponuja odzivnost CVT-ja. Rešitev je dobra in bi bila v kombinaciji s tišjim motorjem izvrstna.
Štirikolesni pogon voznik upravlja z vrtljivim gumbom med sedežema. Priznamo: večino časa je bil kar v položaju za le sprednji pogon, saj je oprijema kljub z navorom bogatemu dizelskemu motorju dovolj, da na od dežja spolzkih cestah ni bilo potrebe za vklop samodejnega načina štirikolesnega pogona ali stalnega štirikolesnega pogona. Na makadamu pa se je izkazalo, da zadnji deluje dovolj neopazno, da tako rekoč ne spremeni voznih lastnosti avtomobila (pozabite torej na relijske vložke), hkrati pa dovolj učinkovito, da se je X-Trail sposoben prebiti marsikam tudi, ko je podlaga pod kolesi izrazito izdajalske sorte.
Notranjost bi lahko bila za odtenek manj plastična in želeli bi si malenkost daljšega vzdolžnega pomika voznikovega sedeža, sicer pa je X-Trail prostoren avto (a svojo velikost navzven dobro skriva), ki bo zlahka zadovoljil tako rekoč vse družinske potrebe (in še kaj). In ko k temu dodamo še dovolj uporaben informativno-razvedrilni sistem in serijski komplet asistenčnih sistemov, postane enačba, ki se izide pri dobrih 40 tisočakih (v akciji pa še dva in pol tisočaka manj), čisto sprejemljiva. Le preizkusiti boste morali, ali se vam zdi prehrupen ali ne.
Cena testnega modela: | 40.980 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 33.100 € |
Cena testnega modela s popusti: | 38.480 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.666 € |
Motor: | 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.750/min – največji navor 380 Nm pri 2.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – samodejni menjalnik CVT – gume 225/55 R 19 V (Goodyear Efficient Grip) |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 10 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 162 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.670 kg – dovoljena skupna masa 2.240 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.690 mm – širina 1.830 mm – višina 1.700 mm – medosna razdalja 2.705mm – posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | 550–1.982 l |
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 19.950 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 131km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |
-
X-Trail morda ni tako priljubljen kot manjši (in cenejši) Qashqai, a je (z izjemo hrupnosti tega motorja) odlična izbira za tiste, ki potrebujejo več prostora, kot ga ponujajo manjši križanci