Če bi v naslov zapisali ceno, bi verjetno marsikdo mislil, da smo tokrat preizkušali stanovanja. A še za ta bi lahko kdo rekel, da so draga.
Je že tako, da se vse začne in konča pri denarju. Tokratni cvet avtomobilov je na uredništvo prišel res za kratek čas, zato se niti kaj dosti ne moremo razpisati o vožnji, porabi bencina in ostalih občutkih, ki jih dobiš po večdnevnem testiranju. Poleg tega s(m)o hoteli sesti vanj malodane vsi člani uredništva. Vsak zase, da se razume!
Že preprost zapis, da gre za vrh ponudbe v različnih razredih, ki jih pri BMW-ju ponujajo, bo tudi nepoznavalcu takoj dal vedeti, da ti avtomobili niso poceni.
Ampak – tako kot že velikokrat – verjetno sploh ni prav, da si avtomobile predstavljamo kot poceni ali drage. Bolj bi si jih morali predstavljati kot dostopne in nedostopne. Kajti – četudi zberemo zadostno količino denarja za nakup (pre)dragega avtomobila, bi nas potem kot domine zasipavali še previsoki stroški zavarovanja, servisiranja in vzdrževanja ter navsezadnje porabe bencina. Ker ta, dragi moji, ko je pri BMW-ju v imenu še črka M, nikoli ni majhna.
Verjetno je najbolj prav, da gremo po vrsti. Malček, ki je osrednja figura številnih najstniških mokrih sanj, sliši na ime M240i. To ni M2, ta je od testnega avta v osnovi dražji še za skoraj 15.000 evrov. A je že zelo dober približek, tako po videzu kot ne nazadnje tudi po moči, saj je razlike v 'konjih' zgolj 30 v prid pravega M-a. M240i po zaslugi trilitrskega šestvaljnika z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 4,8 sekunde. A bolj kot hitrost marsikoga premamijo dodatki M Performance, pa naj bodo to posebne nalepke, dodatni spojlerji in pragovi, volanski obroč z vgrajenim zaslonom na zgornjem delu ali pa glasnejši izpuh. Ta je krasil tudi testni avto in jutranji zagon motorja je vedno znova naježil kožo in pognal kri po žilah.
Pravi M med tokratnim trojčkom pa je bil M6 Gran Coupé. Velik, za marsikoga prevelik avto, ki tehta skoraj dve toni. Pa ga to pri voznih lastnostih kaj moti? Sploh ne. Za to poskrbi 4,4-litrski 8-valjni bencinski motor, ki ob pomoči dvojnega turbopuhala ponuja 560 'konjev' oziroma po zaslugi paketa Competition, s katerim je bil opremljen tudi testni avto, okroglih 600 'konjev'. In če k temu prištejemo še, da Bavarci pri objavi moči celo blefirajo (v negativnem smislu), to pomeni, da M6 Gran Coupé skupaj s paketom Competition ponuja krepko več kot 600 'konjev'. Še večja je številka navora, z mesta do 100 kilometrov na uro pa ta ogromna gmota pospeši v le XXX sekunde. Želite resnico? Nisem prepričan, ali bi si takšen avto sploh želel. Predvsem zato, ker moraš imeti jeklen karakter, da te 'konji' ne prevzamejo in ne pohodiš pedala preveč in predvsem tam, kjer tega ne smeš. Največji navor je namreč na voljo že pri skromnih 1.500 vrt/min, to pa pomeni, da avto noro pospešuje, v katerikoli prestavi se vozimo. Pa čeprav za prestavljanje skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki prestavlja izjemno hitro, hkrati med prestavljanjem ne izgublja vlečne sile. Vozniku so jasno na voljo startni program, asistenca za vožnjo pri nizkih hitrostih in varčna funkcija Start/Stop. Čeprav za slednjo nisem prepričan, ali si jo v takem avtu res kdo želi.
Češnja ali bolje rečeno kaviar na vrhu tokratnega trojčka pa je brez dvoma BMW 760 Li xDrive. Že oznaka pove veliko oziroma vse. Gre za serijo 7, torej največji BMW med limuzinami in daleč najdražji avto med vsemi bavarskimi modeli. Črka M označuje, da je imel prste vmes športni oddelek, a ker avto ne nosi oznake M7, to bojda ni pravi M. Pa čeprav ...
760 je oznaka motorja. Malo podobnih številk je v današnjem času sploh še mogoče videti, to pa zato, ker se pod motornim pokrovom tega BMW-ja skriva ogromni 6,6-litrski 12-valjnik. Ja, prav ste prebrali 12-valjnik! In če oddelamo oznako do konca, Li pomeni podaljšano verzijo, xDrive pa seveda šririkolesni pogon. Ob vsem naštetem pa je tale BMW zgolj en sam skupek avtomobilskega prestiža. V notranjosti 'ni da ni'. Zaslonov je toliko, kot jih marsikdo nima doma, tako kot že nekateri drugi, se tudi sedmica zna sama pripeljati iz garaže, predvsem pa razvaja zadaj. Zgolj dva sedeža sta pravzaprav luksuzna naslonjača, ki ob klasičnem ogrevanju ali hlajenju ponujata še več vrst masaže. Ker sta zgolj dva sedeža, je med njima prostor za nekakšno sredinsko konzolo. Ta v sebi poleg številnih gumbov skriva daljinec za ravnanje z avdio-video sistemom pa tablico za upravljanje številnih drugih funkcij v avtomobilu, ali pa za zgolj brskanje po svetovnem spletu. No, pa na hladilnik prav tako ne smemo pozabiti.
In če smo pri vseh omenili, je prav, da tudi pri sedmici. S 6,6-litrskim 12-valjnikom se z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,7 sekunde! Pa ima skoraj 2,2 tone. Pa tudi 610 'konjev'!
Že številke o zmogljivostih so impresivne, še bolj pa so cene. Malček M240i je po testni konfiguraciji stal skromnih 66.587 evrov, največji M, torej M6 Gran Coupé, že lepih 229.794 evrov, prestižna sedmica pa natanko 277.235 evrov. Stanovanje ali avto, stanovanje ali avto ...?
besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 173.850 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 229.794 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.556 € |
Motor: | V8 – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 4.395 cm 3 – največja moč 441 kW (600 KM) pri 6.000–7.000/min – največji navor 700 Nm pri 1.500-6.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 265/35-295/30 R 20. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 3,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 9,9 l/100 km, izpust CO 2 232 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.875 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.011 mm – širina 1.899 mm – višina 1.393 mm – medosna razdalja 2.964 mm – prtljažnik 460 l – posoda za gorivo 80 l. |
Cena osnovnega modela: | 51.100 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 66.587 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.134 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.998 cm 3 – največja moč 250 kW (340 KM) pri 5.500/min – največji navor 500 Nm pri 1.520-4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40-245/35 R 18. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4.6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,1 l/100 km, izpust CO 2 163 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.485 kg – dovoljena skupna masa 1.995 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.454 mm – širina 1.774 mm – višina 1.408 mm – medosna razdalja 2.690 mm – prtljažnik 390 l – posoda za gorivo 52 l. |
Cena osnovnega modela: | 238.900 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 277.235 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.873 € |
Motor: | V12 – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 6.592 cm 3 – največja moč 448 kW (610 KM) pri 5.500/min – največji navor 800 Nm pri 1.550/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/50-285/45 R 19. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 3,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 12,8 l/100 km, izpust CO 2 294 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.180 kg – dovoljena skupna masa 2.840 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.238 mm – širina 1.902 mm – višina 1.479 mm – medosna razdalja 3.210 mm – prtljažnik 515 l – posoda za gorivo 78 l. |