Opel Astra 1.7 DTI ECO4

25. 1. 2001
Deli
Opel Astra 1.7 DTI ECO4

Štirica v naslovu pomeni vrednost števila povprečne porabe goriva, ki stoji pred decimalno vejico.

Tudi Opel si želi odrezati del pogače pri varčnih avtomobilih. Zato si je omislil Astro Eco4, pri kateri ne gre toliko za tehnološki napredek, temveč preprosto za izboljšavo aerodinamičnih lastnosti avtomobila.

Trgu so sicer ponudili že obstoječo Astro 1.7 DTI, toda poleg si lahko zaželite poseben paket opreme Eco, zaradi katerega tako nekoliko bolj varčuje, kot bi sicer. Za doplačilo 129.879 tolarjev dobite avtomobil z znižanim podvozjem (približno 20 milimetrov), na vratih napis Eco, zadnji spojler in gume z večjim obsegom.

Z vsemi temi spremembami se poraba po standardu ECE zmanjša s 4, 8 litra plinskega olja na 100 kilometrov prevožene poti (povprečna poraba modela 1.7 DTI) na 4, 4 litra, torej za 0, 4 decilitra. Da štirica pred decimalko velja, se je potrdilo tudi z izmerjeno najmanjšo porabo 4, 15 litra na 100 kilometrov. Vendar za ta dosežek po naših ocenah ni toliko zaslužen varčni paket, temveč način vožnje, saj smo dobljeno vrednost dosegli izključno z medmestno vožnjo, medtem ko se je sicer poraba gibala okoli vrednosti 5, 8 litra plinskega olja na 100 kilometrov prevožene poti.

Poznavalsko oplovsko oko bo na zunaj zagotovo prepoznalo paket Eco, v notranjosti pa ni tako. Položaj za volanom je enak kot pri drugih Astrah (sprva potreben privajanja, kasneje pa kot pisan na kožo), kar velja tudi za preostalo ergonomijo in počutje, vtis pa nekoliko pokvari nesmotrna postavitev stikal na volanu za upravljanje radia. Težava je v tem, da je treba nekoliko preprijeti volan, saj so tipke nameščene pod zgornjima prečkama in ne na njih.

Prav tako identična vsem drugim Astram sta tudi vodljivost in lega, ki sta še vedno v samem vrhu razreda, kar velja tudi za s sistemom ABS (za doplačilo) podprte zavore, slabši rezultat izmerjene zavorne poti pa je posledica previsokih temperatur za zimske gume. Enako velja za agregat, saj prepriča z dobro prožnostjo v širokem območju vrtljajev, kar je razvidno tudi iz naših meritev.

Žal pa ne moremo enako zapisati za prednje žaromete. Imajo sicer dobro svetilnost, vendar so usmerjeni preveč točkovno, tako da morate biti pri vožnji skozi ostrejše ovinke še posebej pozorni na morebitne ovire ob notranjem robu ceste, ki je posledično zelo slabo osvetljen.

Ob predpostavki, da bi denar, potreben za paket Eco 4, porabili zgolj za gorivo, bi ta trenutek za 129.879 tolarjev dobili natanko 853, 3 litra plinskega olja. Torej bi ob razliki povprečne porabe 0, 4 litra na 100 kilometrov (povzeto po tovarniških podatkih) morali prevoziti kar 213.336 kilometrov, da bi se račun izšel. Raje porabite denar za kak drug pripomoček s seznama dodatne opreme, ki vam bo prišla bolj prav v vsakdanjem življenju.

Peter Humar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.171,47 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,5 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,0 × 66,0 mm - gibna prostornina 1686 cm3 - kompresija 18,4 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 4400/min - največji navor 165 Nm pri 1800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - neposredni vbrizg goriva, elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch VP 29) - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 7,1 l - motorno olje 4,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 1,960; III. 1,310; IV. 0,850; V. 0,670; vzvratna 3,310 - diferencial 3,550 - gume 175/80 R 14 (Goodyear UltraGrip 5)
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,5 s - poraba goriva (ECE) 6,0/3,5/4,4 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1280 kg - dovoljena skupna masa 1725 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1150 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4110 mm - širina 1709 mm - višina 1425 mm - medosna razdalja 2606 mm - kolotek spredaj 1484 mm - zadaj 1472 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 1610 mm - širina 1390/1380 mm - višina 910-985/910 mm - vzdolžnica 910-1130/865-635 mm - posoda za gorivo 52
Prtljažnik: (normno) 370-1180 l
Naše meritve
T = 6 °C, p = 1023 mbar, rel. vl.= 76 %
1000m z mesta: 35,6s ( 142km/h)
Največja hitrost: 178km/h (V.)
Najmanjša poraba: 4,15l/100km
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 54,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Razlika med tovarniško podano porabo osnovnega modela in porabo modela s paketom Eco je le nekaj decilitrov, kar je vsekakor premalo, da bi odtehtalo doplačilo skoraj 130 tisočakov. Smotrneje je voziti osnovni model in paziti na način vožnje, saj lahko tako zmanjšate porabo tudi za liter ali celo več.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
vodljivost
lega
zavore
doplačilo za izboljšanje ekonomičnosti
točkovna usmerjenost prednjih žarometov
v serijski opremi ni ABS-a
namestitev tipk za radio na volanu