V malce drugačni tekmi s svojo konkurenco je vedno bolj v ospredju tudi Opel Astra. 2, 2-litrski dizel z neposrednim vbrizgom, ki zmore iztisniti spodobnih 125 konjskih moči ob zmerni porabi med 6 in 8 litri, je zelo konkurenčen dizelskemu srcu Golfa, Mégana ali 307. S paketom opreme N-Joy pa še toliko bolj.
Prvi vtis v tej Astri je namreč zelo pozitiven. Materiali so prijetni na otip, barvne kombinacije prave, ob kopici gumbov pa dobi voznik občutek, da sedi v dražjem avtomobilu. No, morda tudi zaradi dodatne opreme (varnostni zavesi, ksenonska žarometa, tempomat in tipalo za dež), ki ob paketu N-Joy ponudi več, kot bi si povprečni lastnik avtomobila tega razreda želel.
Skladno z notranjostjo pa je elegantna tudi zunanjost Astre. Odbijači in stranska ogledala v barvi karoserije sta pravi »modni dodatek« k limuzinskemu videzu, čeprav ta Astra ni limuzina. Vrata prtljažnika, ob katerih si boste med zapiranjem z malce nepazljivosti poškodovali prste na roki (zataknejo se ob rob nosilca registrske tablice), sicer res spominjajo na limuzino, a ker se odpirajo povsem do roba strehe in ustvarijo veliko odprtino za nalaganje v prtljažnik, je to povsem običajna kombilimuzina. Pri Oplu so sicer dosegli elegantno podobo, toda za marsikoga je Astra »preveč elegantna«, poleg tega pa premočno spominja na Vectro. Ali pa so s tako obliko želeli doseči prav to? Zlobnejši komentar bi bil, da oblikovalcem manjka ustvarjalnega duha!
Motor navduši!
Na cesti Astra ne razočara. Trikraki večopravilni volan, ki dobro sede v roke, si v optimalno lego lahko nastavi tako velik kot majhen voznik. Vodljivost avtomobila je tudi zato dobra in Astra zanesljivo drži stik s cesto, precej zaslug za to pa ima tudi usklajeno podvozje, ki dopušča tako udobno kot živahno vožnjo. V Astri ima zato voznik dober občutek kompaktnosti in varnosti tako na ravni kot vijugasti cesti.
No, s svojimi zmogljivostmi navduši tudi motor. Ne moremo mu očitati, da ni dovolj živahen, saj je s 125 KM pri zdravih močeh. Kot se za sodobnega dizla spodobi, je v motorju tudi obilica uporabnega navora, ki med vožnjo dobesedno razvaja. Omogoča lagodno vožnjo z malo poseganja po ergonomsko dobro nameščeni prestavni ročici. Motor je v kombinaciji z natančnim in dobro usklajenim menjalnikom ena boljših ponudb na trgu v tem avtomobilskem razredu. Lahko rečemo, da je povsem enakovredna Volkswagnovemu Golfu z motorjem Tdi, ki je za veliko Slovencev pojem dobrega avtomobila.
Med preživljanjem časa v Astri pa motor ni edini, ki navduši. Sedenje na sprednjih in zadnjih sedežih je namreč presenetljivo udobno, hkrati pa ti zagotavljajo dovolj bočnega oprijema. Tudi če voznik malce odločneje pohodi stopalko za plin. Z dostopom na zadnjo klop ni težav, kar bodo pohvalili vsi, ki imajo majhne otroke, ki se še ne znajo sami privezati. Prostora pa ni veliko le za otroke, ampak tudi za odrasle potnike, ki ne bodo tožili nad utesnjenostjo.
Prav tako je veliko prostora tudi za prtljago, ki jo je pri povprečni tri-, štiri- ali petčlanski družini vedno ogromno. Prtljažnik je za ta avtomobilski razred spodoben. Vanj smo natrpali letalsko torbo, nahrbtnik in dva 68, 5-litrska kovčka. Prevedeno v normne litre pa prostornina znaša od 370 do 1180 litrov. Zato lahko rečemo, da je Astra družini prijazen avtomobil.
Malo manj prijazna je le pri parkiranju, kjer boste zaradi neučakanosti hitro opraskali sprednji ali zadnji odbijač. Preglednost med manevriranjem avtomobila je namreč dokaj slaba, saj se spredaj težko oceni, kje je začetek avtomobila, zadaj pa je preglednosti zaradi visokega roba prtljažnika premalo. Tipanja in ugibanja žal ne olajšata tudi vzvratni ogledali, ki sta sicer zelo lično oblikovani, vendar zajameta malce preozek pas vidnega polja. Toda z nekaj vaje se privadite tudi na to pomanjkljivost. Če pa radi živite lagodnejše, raje razmislite o elektronskih pripomočkih PDC, ki vas bodo z zvočnim signalom opozorili na ovire pred in za avtomobilom.
Izračun pod črto pove, da je Astra pošten nakup. Z umirjeno in elegantno zunanjostjo, varčnim in zmogljivim motorjem ter dobrimi voznimi lastnostmi ne morete veliko zgrešiti. Ker pa sedaj pri Oplu ponujajo tudi dveletno garancijo, je vožnja z njo še večji užitek.
Peter Kavčič
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.172,22 € |
Cena testnega modela: | 18.236,76 € |
Moč: | 92kW (125 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 203 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za akumulator, 1 leto mobilne garancije na cesti |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 84,0 × 98,0 mm - gibna prostornina 2172 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 13,1 m/s - specifična moč 42,4 kW/l (57,6 KM/l) - največji navor 280 Nm pri 1500-2750/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 1,1 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,9 l - motorno olje 5,5 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 120 A - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,880; III. 1,180; IV. 0,890; V. 0,660; vzvratna 3,430 - prestava v diferencialu 3,610 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15 T, kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 46,7 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 8,4/4,6/6,0 l/100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,28 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1350 kg - dovoljena skupna masa 1795 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1350 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4110 mm - širina 1709 mm - višina 1425 mm - medosna razdalja 2606 mm - kolotek spredaj 1464 mm - zadaj 1452 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1610 mm - širina (komolci) spredaj 1390 mm, zadaj 1380 mm - višina nad sedežem spredaj 910-985 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 910-1130 mm, zadnja klop 865-635 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 52 l |
Prtljažnik: | normno 370-1180 l Prostornina prtljažnika izmerjena s standardnimi kovčki Samsonite: 1 × nahrbtnik (20 l), 1 × letalski kovček (36 l), 2 × kovček 68,5 l |
T = 0 °C, p = 1011 mbar, rel. vl. = 63 %, Stanje kilometrskega števca: 414 km, Gume: Sava Eskimo S3 M+S | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,2s ( 158km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,8 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,4 (V.)s |
Največja hitrost: | 195km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6l/100km |
Najvišja poraba: | 8,5l/100km |
poraba na testu: | 7,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 83,7m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,7m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Opel Astra 2.2 DTI N-Joy je pošten avtomobil za dokaj ugoden denar. Zunanjost je umirjena in nevpadljiva, česar pa ne moremo trditi za odličen dizelski motor z neposrednim vbrizgom goriva. Glede na vgrajeno varnost je tudi med varnejšimi v razredu.