Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Ecotec Avt. Innovation

12. 8. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Kaj dobimo, če aktualni evropski in slovenski avto leta križamo z večjim prtljažnikom? Še boljši oziroma – da ne bo nesporazumov – uporabnejši avtomobil, ki mu le stežka karkoli očitamo.

Sploh če preizkusimo različico z 1,6-litrskim turbodizlom, ki zagotavlja 136 'konjev', in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom. Takrat ugotovite, da je vožnja z večkrat nagrajenim avtomobilom tudi zelo udobna in presenetljivo varčna. Začnimo najprej s prtljažnikom, ki je bil glavni razlog, da smo Opel Astro Sports Tourer sploh testirali. S pomočjo električnega pomika vrat prtljažnika pridemo v 540-litrski prostor, ki ga lahko povečamo tudi po zaslugi po tretjini deljive zadnje klopi. Klop lahko preklapljamo tudi iz prtljažnika, saj je na vsaki strani prtljažnika gumb, ki zelo hitro preklopi naslon in poskrbi za še več prostora – točneje 1.630 litrov.

Seveda pa ne smemo zanemariti dejstva, da je dno prtljažnika takrat povsem ravno. Velikost mogoče ni ravno rekordna, saj veliko tekmecev (Golf Variant, Octavia Combi, 308 SW, Leon ST ...) ponuja že več kot 600 litrov. A velikost ni vse, kar vam lahko potrdijo nekatere punce, pomembna je tehnika. Tako je imela testna Astra ST tudi vodila in dve mreži ob bokih prtljažnika, kamor lahko varno pospraviš vrečke in večje embalaže iz trgovine, za zahtevnejše pa je imela še dodatni mreži, ki zavarujeta tako vas kot vašo prtljago. Zadeva je zelo uporabna, in če nočete imeti težav s prtljago, v prodajalni obkljukajte Flexorganizer.

žIn še pohvala, čeprav morda vzame kakšen liter prtljažnika: Astra ST ima klasično zasilno pnevmatiko, sicer manjše velikosti, a je vseeno veliko bolj priročna kot kit za popravilo, ob večjih luknjah povsem neuporaben. In če uporabnejši prtljažnik kombiniramo z varčnim turbodizlom, ki je na testu povprečno porabil 5,7 litra, na normnem krogu pa celo samo 3,9 litra, uglajenim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom in bogatejšo opremo, potem si lahko mislite, da avtomobilu skoraj nič ne manjka. Ni najbolj športen, tudi ne najbolj uživaški ob dinamični vožnji ali celo najbolj udoben, prav tako ni najlepši v notranjosti, a ko povlečeš črto, se zdi, da je povsod pri vrhu. Ko sem iskal minuse, sem imel veliko več težav kot pri plusih.

Zato sem izpostavil malce manjši prtljažnik kot pri tekmecih in predvsem samosvoje delovanje polsamodejnega parkiranja, ki je v kar treh primerih pustil avtomobil napol na cesti. Res čudno! Potem pa preidimo kar k pohvalam: od sedežev, ki so usnjeni, izdatno nastavljivi (tudi sedalni del se lahko podaljša), s funkcijo hlajenja in dodatnega gretja, celo malo školjkasti ter z možnostjo masaže, zato si certifikat AGR več kot zaslužijo, do aktivnih žarometov IntelliLux LED Matrix (dolge luči brez bleščanja!), od za dotik občutljivega zaslona (navigacija, sistem prostoročnega telefoniranja), sistema proti naletu in pomoči pri vožnji po voznem pasu do kamere za vzvratno vožnjo ... Starši bodo zadovoljni z uporabnimi pritrdišči Isofix, trgovski potniki ali poslovneži, ki so veliko na poti, pa nad dometom, ki ob nežnejši desni nogi zlahka preseže tisoč kilometrov.

Ob tem ni bojazni, da navor ne bi zmogel pripeljati vas in vašo prtljago na vrh klanca, da ne bi zmogli pravočasno prehiteti počasnega tovornjaka ali da bi pri tem vihali nos nad hrupom motorja, saj je zelo zmeren. V bistvu lahko mirne vesti rečemo: dobro delo, oplovci, tehnika res prepriča. Če vidite Evropejca z nahrbtnikom, potem vedite, da revež najbrž ni, zato mu tistih 750 evrov več za kombijevsko različico (v primerjavi s petvratno) ne bo problem odšteti; če je z nahrbtnikom Slovenec, pa gre za tipičnega predstavnika sončne strani Alp, ki s seboj v naravo vozi tudi kolesa, rolerje, skiroje, na morje pa še potapljaško opremo in jadralno desko. In v nahrbtniku seveda nosi malico za vso družino. Ta s kramo v Astri Sports Tourer kljub kakšnemu litru manj res ne bo imel težav.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 22.250 €
Cena testnega modela: 28.978 €
Moč: 100kW (136 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.150 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.500 – 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000 – 2.250/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – šeststopenjskim samodejni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Bridgestone Turanza T001)
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 122 g/km
Mase: prazno vozilo 1.425 kg – dovoljena skupna masa 1.975 kg
Zunanje mere: dolžina 4.702 mm – širina 1.809 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.662 mm – prtljažnik 540–1.630 l – posoda za gorivo 48 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 15 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.610 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,1s ( 133km/h)
poraba na testu: 5,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 3,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 49m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Čeprav je družinska Opel Astra Sports Tourer v povprečju za 750 evrov dražja od primerljive petvratne različice, je to dobro naloženi denar.

Hvalimo in grajamo
poraba goriva (domet)
sedeži
samodejni menjalnik
pritrdišča Isofix
velik, vendar manjši prtljažnik kot pri nekaterih tekmecih
delovanje sistema polsamodejnega parkiranja