Opel Insignia 5v 2.0 CDTI 170 KM Cosmo

Opel z Insignio že sedmo leto vztraja na trgu. Zdaj so jo osvežili s popolnoma novim motorjem.

Seveda Insignia ni tako zelo nujno potrebovala operacije, kot je to v navadi, ko se zaplete pri ljudeh, a vseeno je ta še kako dobrodošla. Ne nazadnje je dober motor, ki gre v korak s časom, odlična naložba tudi za prihodnost znamke, saj se bo pojavljal tako v aktualnem modelu, novi različici kot tudi v drugih hišnih modelih.

Pri Oplu so se odločili, da še preden predstavijo novo Insignio, ponudijo nov motor v aktualni različici. Ta je na trgu že od leta 2008, vmes pa je leta 2013 doživela manjšo osvežitev. Ta se je bolj kot na videz nanašala na številne izboljšave v potniški kabini, saj so takrat precej izboljšali uporabniško izkušnjo, ko so kopico gumbov, razmetanih po sredinski konzoli, lično spravili v informacijski vmesnik z velikim zaslonom na dotik. Pa se posvetimo glavni novosti v Insignii. Pri Oplu zagotavljajo, da kljub enakemu podatku o prostornini, vrtini ter gibu nov motor vsebuje le približno pet odstotkov skupnih delov. V slogu evropskih smernic je bilo glavno vodilo pri sestavi motorja zadovoljiti stroge okoljske standarde (Euro 6), a hkrati izboljšati zmogljivosti in ekonomičnost.

Seveda so bili inženirji podvrženi tudi drugim zahtevam, kot so manjši hrup in tresljaji, boljša odzivnost ter prožnost. Novi blok motorja je zdaj dodobra ojačan in naj bi prenesel pritiske do 200 barov tlaka v izgorevalni komori, kar napoveduje še kakšno močnejšo izvedbo motorja poleg obstoječe. Novo je seveda tudi turbopuhalo, geometrija tega pa je zdaj krmiljena električno in omogoča prilagajanje kota lopatic vetrnice. Za zmanjšanje tresljajev so vgradili dve nasproti si vrteči gredi (gnani neposredno z glavne gredi), trušč pa so omilili z dvodelnim karterjem na spodnjem delu motorja. Kaj to pomeni v praksi? Prvo izboljšavo je zaznati, še preden speljemo. Tresljajev skoraj ni zaznati, zvočna kulisa pa je neprimerno bolj prijetna, kot smo je bili vajeni pri prejšnjih dizelskih Insignijah.

Čeprav se je novi motor izkazal z obilico navora v spodnjem območju vrtljajev, smo imeli malce težav pri speljevanju, za kar lahko krivimo motorno elektroniko ali mogoče celo novo sklopko. Vsi drugi elementi vožnje z novim motorjem so pričakovano boljši. Navora je vselej dovolj, saj 400 njutonmetrov priskoči na pomoč že pri 1.750 motornih vrtljajih. 170 'konjev' poskrbi za devetsekundni pospešek do 100 kilometrov na uro, merilnik hitrosti pa se bo ustavil pri 225 kilometrih na uro. Z Insignio smo se zapeljali po našem normnem krogu, kjer smo ji namerili porabo 5,7 litra na 100 kilometrov, kar je zelo ugoden rezultat. Za vse neučakance, ki ne morejo dočakati nove Insignie, je tak avto odličen kompromis. Lahko je tudi dobra naložba, ko se bo zaloga odprodajala pred prihodom novinke.

Saša Kapetanovič foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.010 €
Cena testnega modela: 35.490 €
Moč: 123kW (170 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.612 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 123 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/45 R 18 W (Bridgestone Potenza RE-0501).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3–4,5 l/100 km, izpust CO2 114–118 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.613 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.842 mm – širina 1.858 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.737 mm – prtljažnik 530–1.470 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 14 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 58 % / stanje kilometrskega števca: 7.338 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 9,1s (V)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Hvalimo in grajamo
tiho delovanje
odzivnost motorja
poraba
težave pri speljevanju