Kratki test: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 125 kW Innovation

12. 5. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Ko smo sredi lanskega leta objavili prvi test nove Insignie, takrat v petvratni različici, smo zapisali, da je lepo presenečenje.

Zato nas tokratna testna Insignia, ki je v nasprotju s tedanjo imela karavanski zadek (zato oznaka Sports Tourer) in dizelski motor, ni presenetila. Je pa še vedno dober avto.

Velja sicer tudi opomba, ki se nam je utrnila takrat: da bi si zaslužila samodejni menjalnik. V tako velik, udoben in spodobno motoriziran avto bi ta pač spadal veliko bolje kot šeststopenjski ročni menjalnik, ki se poleg vsega ne more ravno pohvaliti z zelo natančnimi in hitrimi hodi prestavne ročice, kot tudi ne z dobro odmerjenim, dovolj mehkim in določenim hodom stopalke sklopke.

Zdaj, ko smo največji minus testne Insignie obdelali, se lahko lotimo njenega ostanka in s tem njenih boljših plati. Med njimi so vsekakor manjša masa v primerjavi s predhodnico in vse pozitivne lastnosti, ki jih prinese. Nova Insignia Sports Tourer je v primerjavi s predhodnica peresno lahka, saj je shujšala za okroglih 200 kilogramov. Vožnja je zato lahkotnejša, vzmetenje je lahko (za enake vozne lastnosti) mehkejše, nadležne vztrajnosti, ki želi avto odnesti iz ovinka, je manj. Insignia je postala bolj dinamična in živahna.

Seveda ima zasluge za to tudi dvolitrski dizel. S svojimi 125 kilovati (170 'konji') se zdi ravno prav zmogljiv za poganjanje te Insignie, ne glede na to, ali je prazna ali polno naložena. Njegove zmogljivosti tudi zamaskirajo rahlo preslabotno odzivnost v najnižjih vrtljajih (če bi imela samodejni menjalnik, je ne bi niti opazili), ki je lahko opazna, če je avto polno naložen in če voznik hkrati še močno lenari s prestavno ročico. Le dobrih pet litrov porabe na normnem krogu je prav tako rezultat, ki ne razočara (ni pa najboljši v razredu).

A bistvo te Insignie je seveda zadaj. Kljub velikemu prtljažniku in karavanski obliki karoserije je Insignia Sports Tourer vseeno videti športno vitka. Sports Tourer je za slabih 10 centimetrov daljši od petvratne različice, prtljažnik pa je že v osnovi precej večji – s 490 je zrasel na 560 litrov. Še bolj navduši podatek o prostornini z zloženo zadnjo klopjo: v Insignio boste lahko naložili za 1.685 litrov prtljage, ob tem pa je prtljažnik na najožjem mestu med blatnikoma še vedno širši od enega metra. Ker se da odpreti le z gibom noge pod zadnjim odbijačem, v notranjosti pa ima dovolj kljukic in obročkov za obešanje in pripenjanje prtljage, lahko Insignii Sports Tourer za prtljažnik damo res visoke ocene.

Ko k temu dodamo še dovolj dobro sedenje na zadnjih sedežih za dva potnika (tretji bo sedel na sredini in precej manj udobno), pa seveda dovolj prostora in udobja tudi spredaj, je jasno, da lahko takšna Insignia zelo dobro poskrbi za svojo živo vsebino. Pa ne le pri udobju, tudi pri varnosti. Ima sistem za ohranjanje voznega pasu (ki pa se na žalost preveč 'odbija' od omejevalnih črt, namesto da bi se držal sredine pasu), aktivni tempomat, odlične LED-matrične žaromete (teh tisočaka in pol doplačila res priporočamo), samodejno zaviranje, projicirni zaslon pa seveda sistem OnStar. Usnjenemu oblazinjenju bi se zlahka odpovedali (in namesto njega denar porabili za samodejni menjalnik), deloma LCD-merilnikom pa ne.

Takšna Insignia se tako izkaže za avto, ki bi se zlahka in odlično uporabljal kot družinski karavan tudi za družine, ki s seboj vozijo kopico prtljage ali športnih pripomočkov.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.700 €
Cena testnega modela: 36.585 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.421 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 1.750-2.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/45 R 18
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km
Mase: prazno vozilo 1.558 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg
Zunanje mere: dolžina 4.986 mm – širina 1.863 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.829 mm– posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: 560–1.685 l
Naše meritve
T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 7.473 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,9s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2/11,4ss (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,5/12,9s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Z nekaj drugačno opremo in tehniko bi bila tale Insignia Sports Tourer že skoraj idealen družinski karavan

Hvalimo in grajamo
prostornost
oprema
sedeži
ročni menjalnik
preglednost mimo A-stebrička