Opel Meriva 1.3 CDTI Njoy

21. 7. 2005
Deli
Opel Meriva 1.3 CDTI Njoy

Če je trpljenje črno in uživanje belo, je med njima še paleta sivine. Že vsak povprečen računalnik jih pozna 254. Če je tako, potem je Meriva zelo blizu belega ali vsaj opazno proč od srednje sivine.

Vsakič znova, ko sedem v Merivo, sem bolj prepričan, da je avtomobil zelo posrečen: zaradi dobrega občutka med ’pohištvom’, zaradi (notranje) urejenosti, zaradi občutka notranje prostornosti pri zunanji majhnosti, zaradi kompaktnosti (notranje) izdelave in - kar lahko veliko šteje - zaradi prijetne vožnje tu in tam. Lahko bi bila boljša; lahko bi imela potovalni računalnik ali žep(a) na sedežnem naslonjalu, morda pet vzglavnikov namesto štirih in kakšno varnostno blazino več kot le dve.Na mrtvi kot levo naprej (zajeten stebriček A) se je pač treba navaditi.

Ima pa vse drugo: samodejno (v tem primeru) in učinkovito klimatsko napravo kljub majhnemu motorju, usnje na volanskem obroču, samodejni električni pomik vseh štirih šip, hlajen predal pred sovoznikom, vzdolžno pomične sedeže v drugi vrsti, dvojno dno prtljažnika s tremi praktičnimi predali, 12-voltno vtičnico za potnike v drugi vrsti, daljinsko osrednjo ključavnico, mesta za vsaj štiri pločevinke ali pollitrske plastenke in še vse drugo, kar od vsakega avtomobila pričakujete. In je - vsaj zunaj - prav prijetnega videza.

Od tistega že opuščenega tesnega sodelovanja Opla (oziroma koncerna GM) s Fiatom je ostala dota, v tem primeru mali, 1, 3-litrski turbodizel s tehniko skupnega voda. Načelno (tehnično) vsaj na prvi pogled nič posebnega, a je tehnika v glavi (majhen premer, šest elementov nad bati: štirje ventili, ogrevalna svečka, šoba za vbrizg) skoraj filigranska in kljub temu, da naš izmerjeni pospešek z mesta do 100 kilometrov ne obljublja veliko, se takole motorizirana Meriva prav prijetno pelje. Brez strahu, da bi kjerkoli ovirali promet. Celo nasprotno: glede na zadržanost pri strogosti nadzora spoštovanja CPP ste lahko med hitrejšimi.

Motor(ček) je še najmanj prepričljiv s prostega teka, saj je njegova odzivnost tam najslabša, najbolj živahen pa je med 2000 in 2750 vrtljaji v minuti, katerim (območju vrtljajev) so prilagojena prestavna razmerja menjalnika (in diferenciala), da je vožnja lahkotna. Če motorne vrtljaje dvignete tja do 3700 v minuti, se bo zdelo, kot bi motor prosil, da raje pretaknete v višjo prestavo, a se vseeno skoraj z lahkoto zavrti prek 5000 vrtljajev v minuti do tretje prestave.

Četrta in peta sta malce daljši, naravnani na manjšo porabo goriva, zato se motor takrat zavrti le do 4500 v četrti oziroma do 4200 v peti prestavi. In poraba je lahko precej majhna, tudi do šest litrov na sto kilometrov pri še vedno dinamični vožnji, a na drugi strani tudi do prek osem, če je desna noga težka.

No ja, upam, da je jasno, da užitkov v slogu Astre GTC Turbo ne morete pričakovati, je pa pomembno že to, da se kot celoten paket takšna Meriva lepo oddolži vozniku. In potnikom. Kdor je vsaj malce skromen, lahko tudi to šteje za užitek.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 15.026,71 €
Cena testnega modela: 15.026,71 €
Moč: 51kW (70 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,8 s
Največja hitrost: 156 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1251 cm3 - največja moč 51 kW (70 KM) pri 4000/min - največji navor 170 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 15 H (Pirelli P6000).
Zmogljivost: največja hitrost 156 km/h - pospešek 0-100 km/h 17,8 s - poraba goriva (ECE) 6,4/4,2/5,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1393 kg - dovoljena skupna masa 1840 kg.
Zunanje mere: dolžina 4042 mm - širina 1694 mm - višina 1624 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T=16 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 545 km
Pospešek 0-100km: 17,4s
402m z mesta: 20,9s ( 105km/h)
1000m z mesta: 38,7s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,0s
Prožnost 80-120km/h: 16,4s
Največja hitrost: 158km/h (V.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,6m
AM meja: 42m
Ocena
  • Res je, da izmerjene vrednosti ne obljubljajo veliko, je pa izza volanskega obroča vtis zelo prijeten, s porabo goriva vred. Navdušujejo tudi počutje, prostornost, vodljivost in prilagodljivost, zaradi česar je takšna Meriva zlahka dober družinski avtomobil.

Hvalimo in grajamo
(skoraj) vsa zahtevana oprema
dober paket avtomobila
prijaznost motorja
poraba
le 2 varnostni blazini
debel A-stebriček
pospešek
menjalnik