Začnimo pri osnovah: Signum je pod kožo tesen sorodnik Vectre. Tudi po merah je sorodnik Vectre - in po videzu tudi. Signum pravzaprav je Vectra.
Zakaj je Signum sploh nastal? Menda zato, da bi pritegnil tiste kupce, ki so si želeli poseči pol stopničke višje od Vectre. Ne po merah, temveč po prestižu. A bodimo realni: se splača?
Da in ne. Če pozabite na to, da je Signum pravzaprav le petvratna kombilimuzinska različica Vectre, se splača. Konec koncev ni od Vectre prav nič dražji, je enako opremljen, za svoj denar pa vendarle dobite Signuma in ne Vectro. Ja, sosed ima morda res Vectro, a vi imate Signuma.
Po drugi strani pa se bo treba sprijazniti s tem, da je Signum manj uporaben od Vectre. Njegova medosna razdalja je sicer večja kot pri štiri- ali petvratni različici (in enaka tisti pri kombijevski), zato je prostora za noge potnikov zadaj lahko več. Odvisno je od tega, kako sta nastavljena zadnja sedeža. Ja, prav ste prebrali: zadnja sedeža. Dva.
Signum je namreč (takšen, kot je bil testni) štirisedežnik, saj je med sedežema visoka konzola, ki služi kot naslon za roke, v njej je kup odlagalnih predalov, tam pa najdete še komande zvočnega sistema za potnike zadaj. Ja, takle Signum bo zelo dobro poskrbel tudi za tiste, ki se peljejo zadaj. Sedeža do konca nazaj, malo glasbe in veke kar same postanejo težke.
Ob tem velja misliti le na to, da štirje udobno potujoči potniki v avtu pomenijo bolj malo prostora za prtljago. Če si namreč Signum deli medosno razdaljo s kombijevsko Vectro, to še ne pomeni, da je tudi prtljažnik tako prostoren. Še več: ko sta zadnja sedeža pomaknjena povsem nazaj, je prostora v prtljažniku za vsega 365 litrov, kar je za recimo družinsko-potovalne potrebe bolj malo.
In zaradi nagnjenega zadnjega stekla tudi ob nalaganju do stropa ne boste veliko na boljšem. Konec koncev je to tudi normalno - skupna dolžina Signuma je namreč mnogo bližje štiri- ali petvratni Vectri kot pa kombijevski različici. Signum je bil očitno zasnovan predvsem z mislijo na potnike in njihovo udobje.
Zato je tudi njegovo podvozje sicer dovolj čvrsto, da se Signum v ovinkih ne nagiba kot ladja, a hkrati še dovolj udobno, da bodo potniki zaznali le najbolj razrite konce cest. Zlasti se izkaže na avtocesti, ko ne pokimava nadležno na daljših asfaltnih gubah in dobro ohranja smer.
Na avtocesti je najbolj doma tudi pogonski sklop. Trilitrski šestvaljni turbodizel zmore še ugodnih 184 ’konjev’ (pa čeprav bi jih lahko iz enake prostornine brez težav izvlekli tudi krepko več kot 200), 400 Nm navora pa je v kombinaciji s šeststopenjsko avtomatiko dovolj, da je vožnja ugodno ležerna, potovalne hitrosti pa velike.
Dizel ne razočara tudi s porabo: na testu se je sukala okoli 10 litrov, ob daljših in hitrostno bolj umirjenih poteh pa lahko zdrkne tudi dva litra nižje. In ker motor tudi ni zvočno nadležen (je pa kljub temu še vedno toliko robat, da je njegov zvok občasno preveč prisoten), je Signum odličen potovalnik. In ker je Signum in ne Vectra, je tudi po tej plati bolj (prestižno) privlačen.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 34.229,86 € |
Cena testnega modela: | 34.229,86 € |
Moč: | 135kW (184 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,8 s |
Največja hitrost: | 219 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,3l/100km |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni - V-66° - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2958 cm3 - največja moč 135 kW (184 KM) pri 4000/min - največji navor 400 Nm pri 1900-2700/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 215/55 R 16 V (Bridgestone Turanza ER30). |
Zmogljivost: | največja hitrost 219 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 10,4/5,5/7,3 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1715 kg - dovoljena skupna masa 2240 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4651 mm - širina 1798 mm - višina 1466 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 61 l. |
Prtljažnik: | 365-550-1410 l |
T=17 °C / p= 1020 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje km števca: 6971 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 135km/h) |
1000m z mesta: | 30,5s ( 175km/h) |
poraba na testu: | 10,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,3m |
AM meja: | 40m |
-
Tehnično je Signum Vectra - v praksi pa je prestižnejši, manj uporaben, nič dražji in precej prijaznejši do žive vsebine. Če vas prtljažnik ne moti, je odlična alternativa Vectri.