Kratki test: Opel Zafira 1.6 CDTI Innovation

Obilica prostora, kopica odlagalnih mest, odličen motor, izvrstna vozna dinamika, česa si še želite? Da nekdo namesto vas poišče dobro gostilno in vam jo vnese v navigacijo? Zafira zna tudi to.

30. 9. 2017

Roko na srce, sistem pomoči in asistence na daljavo v svetu avtomobilizma ni ravno revolucionarna novost, a so se pri Oplu odločili popolnoma izpopolniti storitev ter jo vsaj eno leto dati uporabnikom na voljo povsem zastonj. Sistem OnStar ponuja širok nabor storitev in ni omejen le na telefonski stik z operaterjem na drugi strani. Namreč, aplikacija, ki jo je mogoče namestiti na pametni telefon, ponuja kopico drugih storitev tako informativnega značaja kot uporabniško koristnih pomagal. Podatkov željni vozniki bodo dobro založeni z vso diagnostiko vozila (stanje goriva, olja, tlak v gumah …), radovedni lahko pogledajo, kje vozilo je, tisti najbolj igrivi pa lahko Zafiro na daljavo odklepajo, zaklepajo ali z njo celo hupajo. Jasno, še najbolj uporabna stvar ostaja klic slovensko govorečega svetovalca, ki vam bo poskušal pomagati na vse mogoče načine: naj si bo z iskanjem izbranega cilja, naročilom na servis, v skrajni sili vam bo na kraj nesreče poslal nujno pomoč.

Zafira je sredi prejšnjega leta doživela zadnjo prenovo, in sicer jo je doletelo oblikovno poenotenje z Astro. Namenili so ji tudi napredne LED-žaromete, notranjost pa dobro preoblikovali z vgraditvijo najnovejšega informacijsko-razvedrilnega vmesnika Opel IntelliLink. To je botrovalo prečiščenju osrednjega dela armaturne plošče, boljši ergonomiji in pridobitvi dodatnih odlagalnih površin. Zafira ostaja prostoren in zelo prilagodljiv avto: poleg bogato odmerjene količine prostora za voznika in sovoznika so v drugi vrsti na razpolago trije posamični, vzdolžno pomični in zložljivi sedeži. Ko nista v uporabi, se v prtljažnem dnu skrivata še dva posamezna sedeža, ki sta po uporabnosti bolj za silo. Veliko bolje se da izrabiti 710 prtljažnih litrov, številka pa ob zloženi drugi vrsti sedežev poskoči na 1.860 litrov.

Testno Zafiro je poganjal 1,6-litrski turbodizel s 136 'konji', ki glede na velikost avtomobila ne deluje ravno smiselna motorizacija. A vseeno je motor precej dober: pri nižjih vrtljajih ga izda manjša turboluknja, pozneje potegne precej enakomerno. Tako bo mogoče malce več dela z menjalnikom, ki pa je natančen in nezahteven za pretikanje. Motor je tudi tih in uglajen, s precej nežno nogo pa ga z lahkoto ohranjamo pri porabi šest do sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Ne samo potnikom, Zafira hoče biti všeč tudi voznikom. Pri Oplu so se prav tako precej športno lotili podvozja in volanskega mehanizma. Glede na velikost je presenetljivo, da Zafiri dinamična vožnja odlično pristaja. Tudi nagibanja v ovinkih je, glede na to, da gre vendarle za družinski enoprostorec, malo.

Oznaka Innovation pomeni bogato serijsko opremo (od LED-žarometov prek radarskega tempomata do sistema OnStar), najdražji na seznamu doplačilne opreme pri testni Zafiri pa je paket Park & Go (1.250 evrov), ki prinaša parkirna tipala, vzvratno kamero in sistem IntelliLink. Vse to za slabih 30 tisočakov, kar je ugodna cena. To dokazuje tudi statistika, saj Zafira spada med bolje prodajane predstavnike svojega razreda.

besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič

Zafira 1.6 CDTI Innovation (2017)

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 27.800 €
Cena testnega modela: 32.948 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.294 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 99 kW (134 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: /min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Continental Winter Contact TS850).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.701 kg – dovoljena skupna masa 2.380 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.884 mm – višina 1.660 mm – medosna razdalja 2.760 mm – prtljažnik 152–1.860 l – posoda za gorivo 58 l

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = -1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 2.141 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,2s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,0/16,5 ss (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,2/15,4 ss (V./VI)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Veliko prostora, dobre uporabniške rešitve ter bogat nabor opreme. Sistem OnStar je uporabna popestritev, zanimivo pa bo, koliko kupcev ga bo uporabljalo, ko storitev postane plačljiva.

Hvalimo in grajamo
oprema
vozne lastnosti
odlagalne površine
prostornost
manjši sredinski sedež v drugi vrsti (brez ISOFIX-a)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri