Peugeot 107 1.0 2Tronic Style

31. 8. 2006
Deli
Peugeot 107 1.0 2Tronic Style

Z robotiziranim menjalnikom je mestna zgodba Stosedmice še preprostejša. Pa se sploh splača naložiti denar, glede na to, da je treba doplačati (tudi) za klimatsko napravo in avtoradio?

Robotizirani menjalnik v prvem avtomobilskem razredu? Da, pri Peugeotu si je za doplačilo v 107 (samo pri petvratni izvedbi) mogoče zaželeti 2-Tronic, robotiziran menjalnik, ki lahko prestavlja povsem samodejno. »Prestavlja namesto voznika« se ob skromni dolžini Peugeota 107 (3, 43 metra), njegovi preglednosti pri parkiranjih in lahkotnosti upravljanja prebere kot najvišja stopnja enostavnosti popotovanja po prometnih poteh.

Resnica o udobju v Stosedmici z robotiziranim menjalnikom je v praktičnem preizkusu malce skrenila s teoretične poti. Uporaba samodejnega načina robotiziranega menjalnika se v praksi izkaže za nujno zlo, saj menjalnik skoraj ne zamenja prestave, ne da bi vsaj rahlo potegnil. Ob pazljivemu doziranju plina! Željo po hitrem pospeševanju ubije premosorazmerno s pritisnjeno stopalko za plin rastoče moteče cukanje (vseeno ni tako hudo, da bi potrebovali čelado), razmišljanje o denarnem vložku v robotiziranega pomočnika pa dokončno pokoplje njegova neprepričljivost zlasti med vožnjo v klanec, kjer se lahko v dveh, treh sekundah odloči, da bo prestavil iz druge v tretjo prestavo in nato hipoma nazaj.

Tako robotizirani samodejnež uniči ritem vožnje brez vsakršnega spreminjanja doziranja plina (prek stopalke za plin) v prid naglemu povečevanju ali ohranjanju hitrosti (klanec), ki bi bila sicer lahko vzrok za zmedenost menjalnika pri izbiri ustrezne prestave. 2-Tronic ima navado tudi, da menja prestave (ob zmernem plinu! ), kjer je najmanj potrebno.

Delovanje 2-Tronica je v samodejnem načinu lahko udobnejše od pretikanja neveščega voznika, ki mu je prestavna ročica smrtni sovražnik, ni pa udobnejše od voznika (voznice), ki vozi v simbiozi z vsemi tremi stopalkami in s prestavno ročico.

Na srečo, da ne bi življenje z robotiziranim vsiljivcem uničilo vsakršnega veselja do vožnje malčka s trivaljnim motornim ’srcem’, 2-Tronic ponuja še ročni način prestavljanja s potiskanjem prestavne ročice v eno stran za prestavljanje navzgor in v drugo za prestavljanje navzdol. Pri tem načinu, ki tudi ne zahteva stopalke za sklopko, voznik odloči, kdaj bo menjalnik zamenjal prestavo.

Na ta način lahko s pametnejšim prestavljanjem zmanjša moč cukanja in prepreči menjavanje prestav v neprimernih trenutkih ter uživa v vrtenju motorja prek 3.000 vrtljajev na minuto, kjer litrski trivaljnik postreže s kar dirkaškim zvokom.

Z izbranim ročnim načinom menjavanja prestav se lahko na voznikov obraz na kakšnem odseku ceste prikrade tudi nasmeh. K temu pa pripomorejo predvsem zvok motorja, zgledna hitrost delovanja menjalnika (čas od potiska ročice do dejanske menjave prestave) in čvrsto podvozje.

Ob vsem naštetem ne moremo spregledati dejstva, da je 2-Tronic namenjen avtu, katerega osnovna cena znaša 2.225.000 SIT, zato bi bila velika pričakovanja, ki jih upravičujejo nekaj milijonov tolarjev dražji avtomobili s podobnimi menjalniki, v tem paketu povsem neprimerna.

Mitja Reven

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.284,76 €
Cena testnega modela: 10.453,18 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,9 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 998 cm3 - največja moč 50 kW (68 KM) pri 6000/min - največji navor 93 Nm pri 3600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski robotizirani menjalnik - gume 155/65 R 14 H (Continetal ContiEcoContact 3).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,9 s - poraba goriva (ECE) 5,5/4,1/4,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 835 kg - dovoljena skupna masa 1190 kg.
Zunanje mere: Mere: dolžina 3430 mm - širina 1630 mm - višina 1465 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 35 l
Prtljažnik: 139-751 l
Naše meritve
T=27 °C / p= 1029 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje km števca: 8461 km
Pospešek 0-100km: 15,0s
402m z mesta: 20,0s ( 113km/h)
1000m z mesta: 36,5s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,5s
Prožnost 80-120km/h: 30,6s
Največja hitrost: 155km/h (V.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 45m
Ocena
  • Odmislite 2-Tronic, če niste med tistimi, ki so na vsak način pripravljeni odšteti 135 tisočakov, samo da bi nekdo prestavljal namesto njih in jim prihranil stik s stopalko za sklopko in izgubljanje v labirintu ’hodnikov’ ročnega menjalnika. Radi posegate po prestavni ročici in vam menjavanje prestav ne povzroča težav? Še na mnoge kilometre!

Hvalimo in grajamo
simpatična oblika
majhne zunanje mere
prostornost spredaj
kakovost izdelave
pasivna varnost
lahkotno upravljanje
ni predala s pokrovom
slab bočni oprijem sedežev
majhen prtljažnik
ni lučke v prtljažniku
cukanje robotiziranega menjalnika (samodejni način) in njegova občasna neodločnost
odpiranje pokrova posode za gorivo s ključem