207 CC je zrasel. Od ‘Dvestošestice’ z isto oznako je daljši za dobrih 20 centimetrov. Toda zato ni nič manj simpatičen, nič manj okreten in predvsem nič manj mesten.
Iskanje novih tržnih niš v avtomobilski industriji ni vedno uspešno. Zadnje čase vidimo vedno več poskusov, ki klavrno propadejo, še preden se jih ljudje navadijo.
Zgodba z 206 CC je k sreči drugačna. Ideja o cenovno dostopnem malem kabrioletu s trdo streho, ki jo je, ko je zunaj dovolj toplo, mogoče zložiti in pospraviti v zadek, je v hipu dosegla svoj namen. 206 CC je postal hit. Ne le med zaljubljenimi v to avtomobilsko znamko, ampak tudi med tekmeci. Še preden je na trg uspelo priti njegovemu nasledniku, je na ceste zapeljalo kar nekaj njemu podobnih tekmecev, od katerih pravzaprav vsi ponujajo enako - mestno uporabne zunanje mere, dva udobna sedeža, zložljivo kovinsko streho in spodobno velik prtljažnik, ko strehe ni v zadku.
Če je bil 206 CC ob svojem prihodu prvi in edini, je po nekaj letih postal le še eden v množici. Naloga, ki je čakala inženirje pri razvoju njegovega naslednika, torej sploh ni bila lahka. Že zato ne, ker je 206 CC, če za trenutek pozabimo na njegovo simpatično obliko in genialno rešitev s streho, s seboj ponesel kar nekaj napak.
Neudoben in neergonomski položaj za volanom je zagotovo ena od teh. Tega je sicer podedoval, ampak v notranjosti se je le še večal. Sedenje je bilo še manj udobno, predvsem pa je bilo absolutno previsoko za avtomobilček s tako nizko linijo.
Streha je bila druga težava. Kar nekaj primerov je znanih, ko ta ni tesnila tako, kot bi morala. Lastniki simpatičnih ‘Pežojčkov’ pa bi vedeli povedati tudi kakšno čez kakovost izdelave. Kakšen bo videti njegov naslednik, je bilo pravzaprav jasno takoj, ko je na ceste zapeljal 207. Še vedno prikupen in simpatičen. So se pa pojavljala druga vprašanja. Mu bo v primerjavi z 206 CC uspelo napredovati? Bo inženirjem uspelo odpraviti napake? Odgovor je pritrdilen.
Kako resne so bile težave s tesnjenjem strehe, opazite v trenutku, ko odprete vrata. Ob pomiku kljuke steklo v vratih samodejno zleze za nekaj centimetrov nižje in sprosti odpiranje, podobno kot vidimo v dražjih in večjih kabrioletih ali kupejih, predvsem pa je to lep dokaz, da iz pralnice ne boste več odpeljali premočeni.
Položaj za volanskim obročem je napredoval za nekaj svetlobnih let, prostora nad glavami je dovolj, tudi če se s svojo višino približujete 190 centimetrom (preverjeno! ), volanski obroč lepo sede v dlani, zmoti vas lahko le omejen vzdolžni pomik sedežev. Ampak le, če ste v njih bolj kot sedenja vajeni ležanja.
To težavo bi pri Peugeotu lahko rešili, če bi se odrekli sedežema zadaj. Pa se niso. 207 CC ima, tako kot 206 CC, v svoji osebni izkaznici zapisano oznako 2+2, kar pomeni, da poleg dveh sedežev spredaj vozi še dva zadaj. Ker je zrasel (za 20 centimetrov) bodo nekateri pomislili, da sta ta zdaj končno dovolj velika. Pozabite! Tam ni dovolj prostora niti za majhnega otroka. Če se bo malčku še uspelo nekako zriniti v ‘sedež’, mu bo zagotovo zmanjkalo prostora za noge.
Prostor je tako veliko bolj namenjen drugim stvarem, na primer odlaganju nakupovalnih vrečk, manjših kovčkov ali poslovnih torb. In ko je streha v prtljažniku, ta prostor pride še kako prav. Odpiranje prtljažnega pokrova je nepotrebno in zamudno početje. Ko pa ga odprete, vas preseneti majhna odprtina, skozi katero bi lahko pospravili prtljago.
Strešni mehanizem, podobno kot pri prejšnjem modelu, delo odpiranja in zapiranja strehe opravlja popolnoma samodejno. Za prvo operacijo porabi 23 sekund, za drugo dobrih 25, zanimivo pa je, da streho lahko odpirate in zapirate tudi med vožnjo. Hitrost sicer ne sme biti večja od deset km/h, kar je prekleto počasi, je pa to zdaj mogoče. Če vas prepih ne moti, kar brez oklevanja! Le še pogumno morate pohoditi stopalko za plin in zabava se lahko začne.
Lahko pa dvignete vetrno mrežo – ta je na voljo za doplačilo – in se šele nato prepustite užitkom. Pri mestnih hitrostih (tam do 50 km/h) je vetrič v tem ‘Pežojčku’ komaj zaznaven. Voznika in sopotnika nežno boža in v vročih dneh še prijetneje hladi. Nadležen postane, ko se kazalec na merilniku hitrosti približa številki 70. Ampak takrat postane moteče tudi opletanje varnostnega pasu v višini ramen. Zadevo reši dvig stranskih stekel, ki potnika skoraj povsem zaščiti pred prepihom. Vse, kar čutite od tu dalje, je le še nežno trepljanje po temenu glave, ki postane odločneje šele, ko hitrost preseže omejitve na avtocestah.
Testni CC je bil opremljen s paketom opreme Sport, kar pomeni, da v njem najdete tudi aluminijaste stopalke in glavo prestavne ročice, bogatejšo armaturno ploščo s štirimi merilniki na beli podlagi, volanski obroč oblečen v usnje, samodejno zatemnitev notranjega ogledala, za boljšo varnost skrbijo ASR, ESP in aktivna prednja žarometa, za lepšo zunanjost pa kromani izpušna cev in zaščitna loka zadaj, športni prednji odbijač ter 17-palčna lita platišča.
Toda lepo vas prosim, oznake Sport ne jemljite preveč resno. V nosu tega ‘Pežojčka’ je brundal dizelski motor. Ta sicer pomeni idealno izbiro, če se želite voziti varčno, je pa glasen in pri določenih hitrostih s tresljaji preveč moteč. Ker je 207 CC večji in težji od svojega predhodnika (za dobrih 200 kilogramov), delo, ki ga mora opravljati, ni več tako lahko. Tovarna sicer obljublja skoraj nespremenjene zmogljivosti in za večino teh lahko to tudi potrdimo (največja hitrost, prožnost, zavorna pot), ne moremo pa tega potrditi za pospešek z mesta do 100 km/h, ki je od obljubljenih 10, 9 odstopal za debele 3 sekunde.
Ultra sodoben 1, 6-litrski prisilno polnjen bencinski motorček z enako količino navora in 110 kW je v tem kabrioletku brez dvoma primernejša ter cenovno ugodnejša izbira! Še manj športno kot motor se vedejo volanski servomehanizem, ki je odločno premehek ter premalo komunikativen, petstopenjski ročni menjalnik z vsemi že znanimi napakami in ESP, ki se samodejno vklopi pri hitrosti 50 km/h. In tako verjetno hitro postane jasno, da boste bolj kot v zvoku motorja in njegovih zmogljivostih (podvozje mimogrede zmore veliko) uživali v vsem preostalem, kar lahko ponudi tale kabrioletek.
Ampak preden se začnemo zgražati nad razumevanjem besede ‘sport’ pri Peugeotu, za trenutek pomislimo, komu je pravzaprav namenjen ta ‘malček’. Komu je najbolj všeč, se je v 14 dneh testa lepo pokazalo. Damam. Še zlasti tistim, ki pogosto prelistajo Cosmopolitan. In njim je, roko na srce, tudi večinoma namenjen. Za fante imajo pri Peugeotu rezerviran večji model 307 CC (dobite ga že za slabih 800 evrov več), za gospode pa zrelejši 407 Coupë.
Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.652 € |
Cena testnega modela: | 22.896 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,9 s |
Največja hitrost: | 193 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.560 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min - največji navor 240 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/45 R 17 W (Continental SportContatc2) |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h - pospešek 0–100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 6,6/5,4/5,2 l/100 km. |
Voz in obese: | kabriolet - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 11 m – posoda za gorivo 50 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.413kg - dovoljena skupna masa 1.785 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); |
T=27 °C / p= 1.046 mbar / rel. vl.: 49 % / Gume: 205/45 R 17 W (Continental SportContatc2) / Stanje števca: 1.890 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,1s |
---|---|
402m z mesta: | 19,3s ( 116km/h) |
1000m z mesta: | 35,3s ( 151km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,4 (V.)s |
Največja hitrost: | 193km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,5l/100km |
Najvišja poraba: | 8,8l/100km |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,0m |
AM meja: | 45m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 6dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 67dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč v prostem teku: | 36dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Na marsikaterem področju (položaj za volanom, tesnjenje strehe, togost karoserije …) je 207 CC napredoval. Vprašanje je le, ali bo uspelo ohraniti množičnost njegovega predhodnika. Ne pozabimo, ‘napredovala’ je tudi cena.
-
Zunanjost (14/15)
Peugeotu je še enkrat uspelo zrisati lep avto, ki je – presenetljivo – tudi narejen natančno.
-
Notranjost (108/140)
Spredaj in v prtljažniku je prostora dovolj, sedi se dobro, zadnja sedeža sta neuporabna.
-
Motor, menjalnik (28 /40)
Dizelček je sodoben, ampak ne tako kot novi bencinc. Menjalnik je Peugeotov!
-
Vozne lastnosti (73 /95)
Lega je dobra. Tudi zaradi podvozja in gum. Zmoti nekomunikativen volanski servo.
-
Zmogljivost (24/35)
207 CC je večji in temu primerne so tudi zmogljivosti. Pod 1800/min je motor neuporaben.
-
Varnost (28/45)
Dodatne ojačitve, loka zadaj, ki ščitita glavi, ABS, ESP, aktivni žarometi … varnost je O. K.
-
Gospodarnost
Večji avto, (precej) višja cena. Potolažita vas dizelski motor in zadovoljiv garancijski paket.