Not al vn? . . Lahko bi se poigrali z dodatkom Outdoor (Zunanji) v imenu, pri katerem se poraja misel, da so preostale različice SW-ja 'Indoor' (Notranji) in tako le za hišno vožnjo.
Uvod je mišljen zgolj kot šala, saj se ve, da se s čisto pravimi avtomobili ne vozimo po hiši. Vsaj ne namenoma. Pri Outdoorju gre v osnovi za povsem klasičnega 207 SW z vsemi njegovimi plusi in minusi, le da so ga malo nadgradili.
Vzmetenje je zdaj višje, videz pa bolj robusten, a še vedno privlačno igriv. Že takoj na začetku je smiselno pojasniti, da Outdoor ni poseben model v primarnem (karoserijskem, razrednem) smislu, ampak da gre za nadgradnjo sredinske opreme Trendy P207 SW (ABS, štiri varnostne blazine, električen pomik prednjih šip, daljinsko centralno zaklepanje, po višini nastavljiva voznikov in sovoznikov sedež, Isofix pritrditve za otroške sedeže, električno pomični in ogrevani vzvratni ogledali, potovalni računalnik, ročna klimatska naprava, radio s CD-predvajalnikom).
Outdoor nima ne reduktorja ne štirikolesnega pogona in tudi gume so povsem cestne, zato ni mišljen niti za vožnjo po brezpotjih niti ni za na teren, ki ga (z večjimi gumami in štirikolesnim pogonom) zmorejo klasični mehki terenci. Opozorilo, da z Outdoorjem ne rinite v vsako blato, je več kot primerno.
Zaradi spredaj za 16 in zadaj za 21 milimetrov dvignjenega podvozja (v primerjavi z 'Neoutdoorjem') ter zaradi zaščitne plošče pod nosom je Outdoor pripravnejši za parkiranja z nosom čez robnik, za lazenja na dvignjene površine (robniki) in za vožnjo po snegu (omejitev so gume). Ker je karoserija višja, se tudi sedi višje, vendar pa možnost nastavitve višine obeh prednjih sedežev omogoča tudi dokaj nizko sedenje. Načeloma višja lega prinese boljši pogled na okolico, a je zaradi kratkega nosu prednji del še vedno slabo viden, strmo zaključen zadek pa ostaja enako obvladljiv kot pri običajnem SW-ju. Ker so steklene površine enake kot pri prej omenjenem modelu, med njima ni razlik glede svetlosti potniške kabine in pogleda iz nje.
Enaka ostaja tudi prostornost znotraj: prostora je dovolj za štiri povprečno rasle odrasle, gneča pa nastane, če na zadnji, dokaj trdi (kar se oblazinjenja tiče) klopi sedijo trije. Da je Outdoor višji, se pozna pri vstopanju in izstopanju, ko je treba biti bolj pozoren na umazanijo na pragovih.
Nakladalna višina prtljažnika je višja zaradi dvignjenega zadka, a je prtljažnik skupaj z vsemi svojimi litri, zanemarljivim nakladalnim robom in v ravno dno zložljivima naslonjaloma (dve tretjini, tretjina) zadnje klopi še vedno ena izmed najboljših stvari tega Peugeota.
Uporaben zadek dobi z začimbo Outdoor smisel in je logičen odgovor na vprašanje, čemu dvignjena in z dodatno plastiko (blatniki, pragovi) zavarovana karoserija. Tak avtomobil je namreč vozniku (voznici) v veliko pomoč pri različnih aktivnostih, pa imejte pri tem v mislih vožnjo po kolovozu na odmaknjen kotiček ali pa, ta scenarij je verjetnejši, prevoz športnih rekvizitov in vse otroške igračarske ropotarnice na piknik …
Z Dvestosedmico SW Outdoor je manj bojazni, da bi nasedli na malce uvoženem kolovozu ali da bi z odbijačem zapeli, ko bi kje obračali. In tudi pri vožnji po slabši poti do vikenda obstaja večja verjetnost, da se nižji SW kje zatakne. Mogoče pa je nekaterim kupcem bolj SUV-ovski 207 SW preprosto bolj všeč od klasičnega. Tudi to je možno.
Niso pa spremembe, ki jih prinašata (na obeh bokih nameščeni) oznaki Outdoor, povezane le z videzom in opremo. Tudi občutki v vožnji so drugačni. Zaradi višjega težišča so vzmetenje otrdili, kar se pozna pri voznem udobju, ki je poslabšano in že meji na udobje pri kakšni športni izvedenki. Rezultat sprememb je kompromis: trši in manj udoben Outdoor na eni strani in med ovinki bolj suveren od pričakovanj (manj nagibanja) na drugi strani.
Z motorjem, 1, 6-litrskim HDi (80 kW), kakršnega je imel testni in ki smo ga pri nas že precejkrat preizkusili, je Outdoor na cesti povsem dovolj zmogljiv za vsakodnevna opravila. To, da ima menjalnik, katerega ročica ne mara prav hitrega pretikanja, le pet prestav, se izkaže za slabost le na avtocesti, ko merilnik vrtljajev kaže na 2.800. Če bi kazal na manj, bi bili poraba in hrupnost manjši.
Navora je sicer dovolj in tudi pri vožnji v klanec Outdoor težko omaga. Motor steče že pri 1.000/min, uporaben postane pri 1.500/min, od 2.000/min pa lahko pišemo že o zagnanosti. Glasnost je v mejah normale. Pohvalna je poraba goriva, ki na našem testu ni presegla 6, 6 litra, v povprečju pa je testni 207 SW 1.6 HDi na 100 prevoženih kilometrov popil 6, 4 litra. Prijazno do denarnice.
Manj prijazna je cena, saj 'Zunanji' Peugeot 207 SW z najmočnejšim HDi-jem stane skoraj 18 tisoč evrov (če serijskega opremite še s kovinsko barvo), kar pa je že toliko, kot plačate za recimo večjega in prostornejšega Kijinega Cee'da SW. Zmotilo nas je, da pri tej opremi (Outdoor) ni možno izbrati ločenega odpiranja šipe vrat prtljažnika.
Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.640 € |
Cena testnega modela: | 17.980 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,9 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm? – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – največji navor 240–260 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Turanza ER300). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,5/5,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.758 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.156 mm – širina 1.748 mm – višina 1.555 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 337–1.258 l |
T = 17 °C / p = 1.130 mbar / rel. vl. = 29 % / Stanje kilometrskega števca: xx km | |
Pospešek 0-100km: | 11,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 128km/h) |
1000m z mesta: | 32,5s ( 161km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,2 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,9 (V.)s |
Največja hitrost: | 190km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,7m |
AM meja: | 40m |
-
Peugeot, zelo dobra poteza! Razočarani bodo le ljubitelji mehkobe, saj je ta avtomobil ne premore. Je praktičen in prostoren, takole motoriziran pa je kos tudi vsakodnevnim nalogam, in zato idealen za manjšo družino.