’Naš’ Peugeot 3008 pogledov ne privlači le zaradi zunanje oblike. Večina tistih, ki prisedejo v avto, se ob zagonu motorja zazre tudi v merilnike in osrednji zaslon.
Izstopajo predvsem povsem digitalni merilniki, ki jim pri Peugeotu rečejo i-Cockpit, a i-Cockpit je nastal, še preden so (nekateri) Peugeoti dobili digitalne merilnike. Bistvo je namreč, da so informacije zbrane čim bližje vetrobranskemu steklu, torej čim bližje voznikovemu pogledu. Namesto da bi se morale njegove oči vedno znova spuščati močno navzdol in gledati skozi volanski obroč, so merilniki nameščeni višje, predvsem pa tudi dlje od voznika, kar zahteva manj premikanja pogleda in manj sprememb razdalje, na katero so osredotočene oči. Tako se na merilnike gleda nad volanom, ta pa mora biti posledično majhen. Med prvimi kilometri nas lahko to zmoti, a so se vozniki podaljšanotestnega 3008 na majhen volan navadili hitro, večini so se po povratku k avtomobilom s klasičnimi velikostmi volana ti zdeli preveliki. Bolj zmoti dejstvo, da je volan nepravilne oblike, saj je zgoraj in spodaj porezan – zgoraj zato, da je pogled na merilnike boljši (čeprav se nam zdi, da to ne bi bilo potrebno), spodaj pa – verjetno zato, da je videti bolj športen ...
Nova generacija i-Cockpita ima popolnoma digitalne merilnike. Ti so zelo prilagodljivi, saj lahko voznik izbira med več nastavitvami, ki prinesejo spremembe tako pri dizajnu grafike kot pri številu podanih informacij. Možnosti je veliko, od tiste, kjer voznik spremlja le hitrost (zelo prikladno ponoči na dolgih poteh), do spremljanja podatkov o delovanju varnostnih sistemov, navigacije, izrisa klasičnih merilnikov in še in še. Pravzaprav je naslednji korak lahko le, da voznik (morda kar doma prek spleta) izbira posamezne elemente in barve ter jih potem kot svoj dizajn merilnikov prenese v avto.
Tudi infozabavni sistem ni od muh. Malce mu sicer zamerimo, da nekateri izbirniki niso najbolj intuitivni (in da ima le en USB-priključek), oddolži pa se s pregledno grafiko, hitrim delovanjem brez zatikanja, dobro odzivnostjo na dotike in odlično povezljivostjo s pametnimi mobilniki z Applovim CarPlayem vred. Skratka: pri digitalnih tehnologijah je 3008 v vrhu razreda.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Podaljšani test: Peugeot 3008 1.2 PureTech THP 130 EAT6 Allure
Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6
Cena osnovnega modela: | 22.838 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 25.068 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.068 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 17 V (Michelin Primacy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba gori va (ECE) 5,4 l /100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.325 kg – dovol jena skupna masa 1.910 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.620 mm – medosna razdal ja 2.675 mm – prtljažnik 520–1.482 l – posoda za gorivo 53 l. |