Skoraj vsi najbrž poznate značilen slog Jamesa Bonda, ko se nekomu predstavi: »Bond. James Bond! « Na zelo podoben način bi se lahko predstavil tudi novi Peugeotov 307 SW. Kombi. Limuzinski kombi.
In zakaj ravno limuzinski kombi, saj gre dejansko le za v kombi podaljšano različico osnovnega modela 307? Medosna razdalja se mu je povečala za 100 milimetrov in tudi previs prek zadnjih koles je narasel za opaznih 11, 7 centimetra. Ko oba prirastka seštejemo, dobimo novo skupno dolžino 4422 milimetrov modela 307 Break. In ker želijo Francozi v isti sapi slediti trendu avtomobilskega sveta, so hkrati trgu ponudili tudi njihovo predstavo malega limuzinskega kombija - 307 SW, ki ni nič drugega kot le oplemeniten Break.
Pa vendar, ali si SW res zasluži mesto med limuzinskimi kombiji? Če pogledamo višino karoserije osnovnega 307, ugotovimo da bi že ta lahko spadal med limuzinske kombije. Ko nato pogledamo še v tabelo konkurence, ugotovimo, da SW-jeva dolžina ravno ustreza povprečnemu kombiju tega razreda, ta pa je hkrati tudi večja od večine malih limuzinskih kombijev. Iz tega razloga lahko razumemo, da, da želi Peugeot kombijevsko različico 307 prodati hkrati še kot limuzinski kombi. Avtomobil se namreč po zunanjih merah na nek način uvršča v oba razreda.
Pa vendar »enoprostorce« od kombijev loči še nekaj več kot le zunanje mere. Seveda ni vse v merah. Tu sta pomembni še prilagodljivost in zmožnost prevoza več kot petih oseb hkrati. SW je registriran kot sedemsedežnik. Sicer v osnovi nima sedmih sedežev - za kaj takega je treba pobrskati po seznamu doplačil in za dodaten sedež ali dva doplačati. Sedež ali dva! ?
Da, v SW-ju so vsi sedeži ločeni med seboj. Tako tudi v drugi vrsti namesto sedežne klopi najdemo tri med seboj ločene sedeže, pri čemer lahko vse tri namestite v tretjo vrsto. Seveda ne hkrati, saj je tam prostora le za dva hkrati, toda že sama misel o vseh možnih namestitvah, premikih in prilagoditvah je spodbudna. Vsakega od omenjenih sedežev v drugi oziroma tretji vrsti je mogoče vzdolžno pomikati 90 milimetrov (sredinski sedež 130 mm), pri čemer pa je treba upoštevati mere potnika, ki bo zavzel mesto na sedežu. Kaj kmalu se lahko namreč zgodi, da s (pre)bogato odmerjenim prostorom za enega odvzamete prostor za kolena drugemu.
Ob nameščenih sedežih v tretji vrsti seveda tam ostane presneto malo prostora za prtljago. Vsekakor se na dolžini slabih 4, 5 metra ne da ustvarjati čudežev, toda Francozi so že precej blizu. Tako so poskrbeli tudi za panoramski pogled iz kabine. Na strehi se namreč pri vseh SW-jih razprostira panoramsko okno vse od prednje šipe do druge vrste sedežev. V sončnih dneh pa lahko žganje sonca ustavite z električno pomičnim zastorom, ki popolnoma prestreže sončne žarke. Navsezadnje se kabina skozi 5, 34 kvadratnega metra zastekljenih površin (od tega že samo panoramsko okno pokriva 1, 33 m2) nesramno »učinkovito« segreva.
Na žalost pa tudi SW-jevo poglavitno prednost pred najožjo konkurenco spremlja nekaj pomanjkljivosti. Stikalo za električno pomičen zastor je nameščeno dokaj močno nazaj na sredini med prednjima sedežema, tako da ga sicer zlahka dosežejo tudi potniki v drugi vrsti, toda hkrati mora voznik tipati in »zvijati« roke pod oporo za roko, saj se stikalo nahaja natanko tam. Vse to seganje po stikalu pa predstavlja med vožnjo določeno stopnjo ogrožanja samega sebe in okolice.
Seveda ima steklena streha tudi svoje prednosti. Te vam bodo postale še najbolj očitne, če se v SW skupaj s svojo izbranko usedete kako romantično noč, ko bo nebo jasno in polno zvezd. Enako seveda velja tudi za kabriolete, a ne pozabite: v 307SW si to lahko privoščite tudi, če je zunaj -15 0 C mraza.
Stekla nad glavo bodo veseli tudi potniki v drugi vrsti, saj je tako notranjost precej manj temačna in daje občutek prostornosti, ki je znajo biti še posebej veseli otroci - nebo nad glavo je precej zanimivejše od svetlo sive tkanine.
To so tudi poglavitne razlike od običajnega 307, saj je armaturna plošča glede na osnovo povsem enaka in tudi tu barvno monotonost razbija njena obarvanost v enako barvo, kot je oblazinjenje na sedežih. Sama ergonomija sedenja je zelo dobra, stikala so po večini na pričakovanih mestih in tudi izbor materialov je kakovosten, kar velja tudi za samo izdelavo.
Pogonski sklop testnega SW-ja je predstavljal že dodobra poznani 1, 6-litrski štirivaljnik, ki razvije 80 kilovatov oziroma 109 konjev največje moči in 147 njutonmetrov največjega navora. Številke, ki seveda ne pristajajo ultrašportnikom, toda to družinsko usmerjeni 307 SW tudi ne želi biti. Agregatek se med vožnjo izkaže za dovolj prožnega in tudi poraba neosvinčenega bencina se nahaja v mejah pričakovanega, oziroma bolje rečeno, zaželenega. Drugi najpomembnejši del pogonskega sklopa je vsekakor menjalnik. Ta je v Tristosedmici dovolj natančen, s kratkimi in všečnimi gibi prestavne ročice.
Podobno družinsko naravnano je tudi podvozje. To ob razbremenitvi (ko je v avtomobilu le voznik) dokaj slabo blaži kratke neravnine, ki dobesedno stresejo kabino z neljubimi tresljaji in s truščem. Stvari se umirijo pri obremenitvi. Takrat je SW bolj uglajen in udoben, kar se pozna tudi pri učinkovitejšem blaženju. V ovinkih se 307 še naprej dobro znajde, nagibanje karoserije je za družinsko naravnan avtomobil sprejemljivo, sledenje prednjemu kolesnemu paru je dolgo stabilno in šele resnično pretiravanje prisili avtomobil v podkrmarjenje z nežnim zdrsom prednjih koles.
»Kombi. Limuzinski kombi, « pravi Peugeot 307 SW. Ob natančnejšem pregledu poglavitnih lastnosti ugotovimo tudi sami, da ga zelo velik odstotek njegovih lastnosti usmerja v svet enoprostorcev. Za največje skeptike pa le pomislek.
Peugeot je v paket 307 Break uspel spraviti kar dva avtomobila: poleg cenovno ugodnejšega kombija še prilagodljivost in uporabnost limuzinskega kombija. Včasih bi rekli, da so ubili dve muhi na en mah. Peugeot, delo dobro opravljeno!
Peter Humar
Foto: Aleš Pavletič, Peter Humar
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.982,31 € |
Cena testnega modela: | 16.612,84 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,8 s |
Največja hitrost: | 182 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,7l/100km |
Garancija: | 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12-letna garancija za prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 312,55 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 477,38 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 5750/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,7 m/s - specifična moč 50,4 kW/l (68,6 KM/l) - največji navor 147 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Bosch ME 7.4.4.) - tekočinsko hlajenje 6,2 l - motorno olje 3,0 l - akumulator 12V, 55 A - alternator 90A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,455; II. 1,870; III. 1,280; IV. 0,951; V. 0,795; vzvratna 3,333 - prestava v diferencialu 4,529 - platišča 6,5J × 16 - gume 205/55 R 16 V, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,8 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,8 s - poraba goriva (ECE) 9,9/6,3/7,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,32 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, sistem za pomoč pri zaviranju, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1324 kg - dovoljena skupna masa 1923 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 695 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4422 mm - širina 1746 mm - višina 1570 mm - medosna razdalja 2708 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1510 mm - najmanjša razdalja od tal 120 mm - rajdni krog 11,4 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do srednjega/zadnjega naslonjala) 1680/2360 mm - širina (komolci) spredaj 1470 mm, v sredini 1480 mm, zadaj 1335 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1020 mm, v sredini 930 mm, zadaj 860 mm - vzdolžnica spredaj 890-1100 mm, v sredini 880-540, zadaj 460-660 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, v sredini 460 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | (normno) 520-1536 l |
T = 21 °C, p = 1021 mbar, rel. vl. = 44 %, Stanje števca: 2407 km, Gume: Dunlop SP SPort 2000 E | |
Pospešek 0-100km: | 12,2s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,9s ( 153km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,6 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 19,1 (V.)s |
Največja hitrost: | 182km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,0l/100km |
Najvišja poraba: | 11,8l/100km |
poraba na testu: | 10,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 70,3m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 65dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Dobre in slabe lastnosti so prevzete iz osnovnega 307. Pri nakupu Peugeotovega kombija oziroma limuzinskega kombija se vam bo zajetno doplačilo za SW bolj in bolj obrestovalo. Navsezadnje je prednosti več, kot je dejanska vrednost doplačila. Če omahujete glede nakupa Breaka, rajši stisnite in posezite po SW-ju. Ne bo vam žal.
-
Zunanjost (13/15)
Podaljšani 307 deluje skladnejše od osnovne različice. Kakovost izdelave ne zasluži pripomb.
-
Notranjost (126/140)
Zelo dobra prilagodljivost, prostornost v tretji vrsti namenjena bolj otrokom kot odraslim. V paketu Pack oblazinjenje iz velurja oplemeniti počutje in tudi odlagalnih prostorov je veliko.
-
Motor, menjalnik (29 /40)
Motor je povprečne moderne gradnje in za družinske izlete dovolj prožen. Gibi prestavne ročice so kratki in natančni. Šesta predstava bi zmanjšala porabo na avtocestah.
-
Vozne lastnosti (78 /95)
Vozne lastnosti so brez posebnih pripomb. Vse je dobro ali celo zelo dobro, le podvozje bi pri razbremenitvi lahko malo učinkoviteje požiralo krajše neravnine.
-
Zmogljivost (23/35)
Pospeški na testu so bili sicer boljši od tovarniško obljubljenih, a še vedno le v razrednem povprečju. Prožnost je zadovoljiva, kar velja tudi za končno hitrost.
-
Varnost (24/45)
Bogata osnovna varnostna opremljenost (6 varnostnih blazin, ABS, tipalo za dež ...). Izstopa tudi sedem tritočkovnih varnostnih pasov, ki občutek varnosti še okrepijo.
-
Gospodarnost
Sprejemljiva poraba goriva, ki bi jo šesta prestava v menjalniku še zmanjšala. Žal le zakonsko obvezna splošna garancija. Tudi osnovna cena glede na konkurenco izstopa.