Peugeot 308 1.6 16V Premium (5 vrat)

31. 1. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Logično, kajne: 308 sodi v spodnji srednji razred, glede na konkurenco je nekje v sredini, po ­motornih zmogljivostih pa je tale 308 nekje na sredi lestvice Tristoosmic ali malenkost pod njo.

V tem avtomobilskem razredu, ki nudi največjo izbiro za družinski avto povprečne slovenske družine, motorne zmogljivosti niso tako pomembne. Vse dokler je avtomobil spodobno premičen in dokler je poraba ugodno nizka, je vseeno, ali ima 100 ali 105 ‘konjev’, 1, 6 ali 1, 8 litra prostornine ali 200 ali 210 njutonmetrov navora. Pomembno je, da se (vsaj) lepo pelje, da je poraba ugodna in da nakup kupca ne udari preveč po žepu.

1, 6-litrski bencinski štirivaljnik v Tristoosmici pomeni zlato sredino motorne palete (obstajajo bolj in manj zmogljivi modeli tako z bencinskim kot z dizelskim motorjem). Primerljiv je s 110-‘konjskim’ dizlom ? po zmogljivostih sta si zelo blizu, po (deklarirani) porabi pa manj, saj je dizel bolj varčen, a je hkrati tudi za skoraj dva tisočaka evrov dražji.

Pri recimo dvolitrski razliki v porabi v prid dizla to pomeni, da se bosta ‘izenačila’ šele po dobrih 80 tisoč prevoženih kilometrih. Gre torej le še za vprašanje, ali je dizel (zaradi za polovico večjega navora) prijetnejši za vožnjo. O tem se boste morali na preizkusni vožnji prepričati sami, saj vozno udobje vsakdo definira po svoje ? nekateri imajo radi navor, drugi manj hrupa . .

Kar se tiče opreme, sodi (na papirju) Tristoosmica z oznako Premium malce nad sredino; Premium je namreč drugi najboljši paket. A če vam namignemo, da boste morali za ESP vseeno doplačati (kar je za ta avtomobilski razred napaka, ki jo težko odpustimo), se ta nadpovprečnost (spet) hitro spremeni v povprečje.

Enako oznako si zasluži notranjost kot celota, tako glede materialov kot izdelave in oblikovanosti. Kombinacija črnin in sivin sicer deluje rahlo športno in dovolj sveže, a kakega posebnega zadovoljstva (verjetno) ne bo priklicala. Enako velja za (sicer pregledne) merilnike, med katere bi lahko premaknili informacijski zaslon z vrha armaturne plošče (na sredini).

Sedi se dobro (višjim voznikom sicer zmanjka kak centimeter vzdolžnega pomika sedežev), le volanski obroč je nekoliko prevelik, pritoževati pa se ne moremo niti nad preglednostjo iz avtomobila niti nad opremo, ki jo nudi. Klimatizacija je samodejna in dvopodročna. Testni 308 je imel dva doplačilna paketa opreme (Vidljivost 2 in Potovalni 2), ki sta združevala pomembne malenkosti, kot so ESP, brisalnika s senzorjem za dež, samozatemnitveno ogledalo, tempomat in še kaj.

In med vožnjo? 308 vozniku hitro zleze pod kožo. Šest prestav v menjalniku bi bilo sicer na avtocesti dobrodošlih, saj bi bil avto bolj živahen, a gre tudi z le petimi, zaradi česa pa je poraba nekoliko višja (vendar je s povprečno malo več kot devetimi litri še vedno sprejemljiva) in tudi hrupa je več. A verjemite, zaradi prestave več bila cena višja.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.230 €
Cena testnega modela: 20.450 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 160 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 H (Michelin Primacy Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 9,3/5,2/6,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.277 kg – dovoljena skupna masa 1.915 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.276 mm – širina 1.815 mm – višina 1.498 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 348 l
Naše meritve
T=2 °C / p= 930 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje števca: 4.733 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,3s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,1s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,1 (V.)s
Največja hitrost: 196km/h (V.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,4m
AM meja: 41m
Ocena
  • Taka Tristoosmica sodi v sredino ponudbe Tristoosmic, te pa sodijo nekam v sredino nižjega srednjega razreda ...

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
oblika spredaj
merilniki
za ESP je treba doplačati
le petstopenjski menjalnik