Ko je zadnja generacija Peugeotove tristoosmice zapeljala na trg, je pomenila kar precejšen odmik od tistega, česar smo bili sicer vajeni.
V resnici je bila nekakšen napovednik prihodnosti. Ne le zato, ker je bila veliko bolj 'nemška' od dotedanjih Peugeotov, temveč tudi zato, ker je prinesla popolnoma novo zasnovo namestitve merilnikov. Namesto klasike, torej merilnikov, ki jih voznik gleda skozi volan, je prinesla merilnike, ki jih voznik gleda prek volana. Seveda: takrat so bili še večinoma analogni, le z manjšim LCD-zaslončkom med njimi.
Ta Peugeotov koncept se je skozi leta razvijal in njegova nova generacija, kakršno najdemo v križancih 3008 in 5008, ima popolnoma digitalne merilnike, s čimer je postala točno tisto, kar so si pri Peugeotu zamislili na začetku. No, 308 se mora (ker zasnova njegovega elektronskega 'ožilja' ni dovolj sodobna, da bi lahko podpirala povsem digitalne merilnike) tudi po prenovi zadovoljiti s starejšo, na pol analogno izvedbo.
Je pa zato zelo sodobno vse ostalo. Oblike so v notranjosti ostale v principu enake kot pred prenovo, a nekateri detajli vendarle pričajo o tem, da so se razvojniki potrudili avto še malo dodelati. A v resnici je to še najbolj razvidno pri infozabavnem sistemu. Nova generacija je namreč dobila kopico novih funkcionalnosti, ki so 308 pripeljale vštric s tekmeci. Povezava s pametnim mobilnikom deluje odlično, tudi prek sistema Apple CarPlay, ki zlahka zamenja klasično navigacijsko napravo. Ta je pri 308 TomTomova, kar pomeni, da ni ravno vzor odličnosti. Seveda pri Peugeotu vztrajajo pri upravljanju praktično vseh funkcij prek osrednjega, za dotik občutljivega zaslona in jasno je, da je to prihodnost avtomobilske industrije, ki so jo pri Peugeotu že posvojili.
Malo manj sodoben, a za vsakdanjo uporabo čisto dobrodošel je šeststopenjski samodejni menjalnik v podaljšanotestni tristoosmici. Gre za pravo avtomatiko (pod njo se je podpisal Aisin), ki pa je za generacijo starejša od osemstopenjske (istega proizvajalca), ki jo najdemo v najbolje motoriziranem 308. V kombinaciji s 130-'konjskim' turbobencinarjem z oznako PureTech se po prvih občutkih dobro znajde, kaj več o pogonski kombinaciji pa v naslednjih zapisih, ko bomo 'našega' 308 temeljito preizkusili tako v mestnih gnečah kot pri mnogo višjih hitrostih – kar poleg pogonske tehnike seveda velja tudi za ostale sklope avtomobila.
Za konec začetka le še tole: kljub nekoč strašljivi (kar se tiče porabe) kombinaciji bencinskega motorja in avtomatike se je tale 308 na prvih poteh izkazal ne le za presenetljivo živahnega, ampak tudi za prijetno varčnega – pa seveda udobnega. In še vedno velja: francoska interpretacija Golfa je ravno prav 'drugačna', da je nekaj posebnega, a še vedno domačega.
Preberite še:
Peugeot 308 SW Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Stop&Start Euro 6
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270 Stop&Start
Cena osnovnega modela: | 20.390 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 22.504 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.009 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm 3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO 2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.150 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm – prtljažnik 470–1.309 l – posoda za gorivo 53 l. |