Peugeot 406 Coupe 3.0 V6

1. 12. 2000
Deli

Ne verjamete? Kar poglejte si ga, še zlasti spredaj, potem pa preberite napis na boku. Pininfarina …

Naš je bil srebrne, ampak lahko si omislite tudi rdečega in potem bo kakšen nepoznavalec resnično mislil, da imate Ferrarija. Peugeot 406 Coupe je še vedno izjemno privlačen, čustveno nabit in vpadljiv avtomobil - čeprav je od njegovega nastanka minilo že 4 leta. S ferrarijevskim nosom požira cesto izjemno hitro, če ima pod motornim pokrovom spravljeno šestvaljno konjenico, kot je bila v testnem avtomobilu.

Po potrebi lahko voznik s pritiskom stopalke za plin do pločevine mobilizira 207 iskrih konjičev, ki glasno rezgetajo tam nekje pri 6000 vrtljajih. Ker ima motor 60-stopinjski kot med obema vrstama valjev, z lahkoto steče proti rdečemu polju, ne da bi oddajal neugodne tresljaje. O njegovem značaju veliko pove tudi razmerje med vrtino in gibom (87, 0 : 82, 6 mm), v prid prve.

Prožnost pri nizkih vrtljajih torej ni njegova posebna odlika, čeprav je za križarjenje dobrih 200 Nm, ki jih motor razvije že pri zelo nizkih vrtljajih, več kot dovolj. Resnično se razživi blizu 3000 vrtljajev, še bolj proti severu pa hoče biti zvokovno športen. Škoda, da prestavna ročica ne sledi motorju: razmerja med prestavami so sicer dobro stopnjevana, ampak bliskovito hitro prestavljanje zmoti občasno zatikanje.

Notranjost, razen prednjih in zadnjih sedežev, ki so odlični (! ), je kar preveč civilna. Ergonomija ima nekaj francoskih posebnosti, kar pomeni, da bodo roke in noge potrebovale nekaj privajanja. K izdelavi nismo imeli pripomb, sedenje spredaj nas je navdušilo, zadaj pa smo bili presenečeni nad prostornostjo. Te je dovolj tudi v prtljažniku.

Mali Ferrari upraviči svoj sloves med ovinki. Krmilni mehanizem je sicer malce preveč ojačan in zato ne ponuja najbolj kirurško natančnih odzivov, vendar se športno trdo vzmeteni avtomobil dobro drži ceste in je dobro vodljiv. Prednja kolesa ne zdrsujejo preveč, zadek je miren. Zavore dobro ustavljajo, kar je pomembno, saj je pospešek do 100 km/h z 7, 8 sekunde izenačil tovarniško obljubljenega.

Če nimate denarja za Ferrari, je tale Peugeot več kot odlična rešitev. Ekskluzivnost bo zagotovljena!

Boštjan Jevšek

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.748,33 €
Moč: 152kW (207 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 240 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 87,0 × 82,6 mm - gibna prostornina 2946 cm3 - kompresija 10,9 : 1 - največja moč 152 kW (207 KM) pri 6000/min - največji navor 285 Nm pri 3750/min - ročična gred v 4 ležajih -2×2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Bosch MP 7.4.6.) - tekočinsko hlajenje 11,0 l - motorno olje 4,8 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,080; II. 1,780; III. 1,190; IV. 0,900; V. 0,730; vzvratna 3,150 - diferencial 4,310 - gume 215/55 ZR 16 (Michelin Pilot HX)
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,8 s - poraba goriva (ECE) 14,1/7,6/10,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 2 vrat, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna, vzdolžna in poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1485 kg - dovoljena skupna masa 1910 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 4615 mm - širina 1780 mm - višina 1354 mm - medosna razdalja 2700 mm - kolotek spredaj 1511 mm - zadaj 1525 mm - rajdni krog 11,7 m
Notranje mere: dolžina 1610 mm - širina 1500/1430 mm - višina 870-910/880 mm - vzdolžnica 870-1070/870-650 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 390 l
Naše meritve
T = 24 °C - p = 1020 mbar - rel. vl. = 59 %
Pospešek 0-100km: 7,8s
1000m z mesta: 29,1s ( 181km/h)
Največja hitrost: 241km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,6l/100km
poraba na testu: 14,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Avtomobil ponuja zelo dobro razmerje med vrednostjo in ceno. Navdušuje tudi z vsakodnevno uporabnostjo (notranjo prostornostjo in prljažnikom), z obliko pa pritegne skoraj toliko pogledov kot Ferrari.

Hvalimo in grajamo
vozne zmogljivosti
uglajen motor
športen zvok
prostornost
dobri sedeži
lega na cesti
razmerja med sedežem, volanom in stopalkami
dokaj trdo vzmetenje
poraba goriva
preveč »civilna« notranjost