Peugeot 407 je že stari znanec. Nič slabega, pravzaprav, saj je bil že ob nastanku odličen primerek avtomobila, namenjenega tistim, ki cenijo predvsem udobje.
Sredi lanskega leta so ga sicer prenovili, a spremembe niso bile v nebo vpijoče. Luči in odbijači, nekaj oblikovalskih sprememb v notranjosti – in to je bolj kot ne vse. Zato je 407, tudi v kombijevski različici, ki ji pri Peugeotu rečejo SW, ostal avto, ki bo nekatere navdušil, druge pa pustil hladne.
Priznati mu je treba: takšen, kot je bil testni, je lahko pojem avtomobilskega udobja v svojem razredu. Mehki sedeži (za nekatere sicer prav zaradi mehkobe neudobni, a 407 takšnim pač ni namenjen), dovolj dobra zvočna izolacija, predvsem na udobje nastavljeno podvozje, dovolj tih dizelski motor in menjalniška avtomatika.
Prav zadnja s seznama sta boljši strani Štiristosedmice. Dvolitrski dizel je dovolj zmogljiv za vsakdanjo uporabo, kombinacija z avtomatiko pa sicer pomeni nekoliko večjo porabo, a po drugi strani izjemno lagodno vožnjo.
Menjalniku lahko seveda ukazujete tudi ročno, a za to v resnici ni prav nobene potrebe. Zataknete ga v D in se peljete. Vrtljaji motorja so potem večinoma (hrupu in porabi naklonjeno) nizki, avtomatika lepo zamaskira turbodizelsko anemičnost v najnižjih vrtljajih, potrebe po vrtenju do rdečega polja ni.
Udobno se namestite za volanom (kar za tiste, ki so manjši od 185 centimetrov, ne bi smelo biti preveč zahtevno opravilo), prižgite dober avdiosistem, če je treba, cilj potovanja vnesite v navigacijo in . . uživajte.
Oprema Premium pomeni, da vam udobnostnih dodatkov zlepa ne bo zmanjkalo, pa čeprav ne gre za najvišjo stopnjo opreme (za to bi morali izbrati Premium Pack). Navigacija, barvni zaslon, usnje in še kaj seveda spadajo na seznam dodatne opreme, zato končna cena okoli 35 tisočakov ni presenetljiva.
Po drugi strani pa takle 407 SW postreže z obilico prostora (čudežev na zadnji klopi seveda ne gre pričakovati), velikim prtljažnikom in konec koncev tudi stekleno streho, nad katero bodo navdušeni predvsem otroci in zaradi katere ima sicer zmogljiva dvopodročna klimatizacija nekoliko več dela v toplih dneh . .
Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 28.940 € |
Cena testnega modela: | 33.300 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 201 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Fulda Supremo Kristal M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 8,2/5,1/6,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.676 kg – dovoljena skupna masa 2.215 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.765 mm – širina 1.811 mm – višina 1.460 mm – posoda za gorivo 66 l. |
Prtljažnik: | 450–1.655 l |
T = 17 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 30 % / Stanje kilometrskega števca: 2.657 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,9s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 125km/h) |
Največja hitrost: | 201km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46,6m |
AM meja: | 39m |
-
Po eni strani nič posebnega, po drugi strani pa dober primer, kako narediti avto, ki bo svoji (sicer ozki) ciljni skupini pisan na kožo. Udobje je prvo.