Peugeot 5008 1.6 THP (115 kW) Premium

22. 6. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Da so pri Citroënu avtomobili poimenovani z imeni, pri Peugeotu pa s številkami, že vemo. Da je pri Peugeotu izjema novi RCZ, tudi že vemo. In da sta tako C4 Picasso kot 5008 prodajno uspešna, tudi ni skrivnost.

Kako uspešna? Statistika pravi, da so Peugeotovci v prvih štirih mesecih letošnjega leta prodali 118 Pettisočosmic. Povprečen kupec je bil star 45 let, najmlajši 28, najstarejši 66 let. Tri četrtine je bilo moških (kar pa še ne pomeni, da ti avtomobili niso bili namenjeni ženskam in da jih niso izbrale ženske). In kar tri četrtine jih ima v nosu dizelski motor. Če smo še natančnejši: 66 odstotkov jih je izbralo šibkejši, cenejši dizel. In drugi najbolj prodajani motor? Močnejši, 156-'konjski' bencinec. Takšen, kakršnega je pod motornim pokrovom skrival testni 5008 (šibkejši bencinec in močnejši dizel skupaj sta napraskala manj kot 10 odstotkov).

Realno gledano: je boljša izbira bencinec ali dizel? To je seveda odvisno od tega, kaj od avta želite. Cena je skoraj enaka in potem se morate odločiti le, ali si želite zmogljivejši ali varčnejši avto. Če se odločite za zmogljivejšega, torej bencinca, je morda dobro vedeti naslednje: gre za že znan agregat, ki je nastal po zaslugi BMW-jevih inženirjev in ima 156 'konjev' (kar v kilovatih znese 115) ter največji navor 240 njutnmetrov že od 1.400 vrtljajev. Je prožen (o čemer priča tudi malo prej omenjena številka pri podatku o največjem navoru), tih, uglajen, skratka takšen, kakršen mora biti sodoben motor.

Res je, poraba se je na testu ustavila nekaj nad desetimi litri, a to ni nič slabega. Močnejši dizel (najbolje prodajanega, šibkejšega dizla še nismo dobili na preizkus) je porabil malenkost manj kot liter manj in ugibamo lahko, da šibkejši dizel ne bi bil dosti (če sploh kaj, šibki motorji v velikih, težkih avtih so pač bolj obremenjeni) varčnejši. Pa je ob tem treba upoštevati, da je bencinec cenovno enako umeščen (kot šibkejši dizel, seveda, od močnejšega je za dva tisočaka cenejši), tišji in lepše vozen. Skratka, bencinec je zelo dobra izbira.

Precej športno so se pri Peugeotu lotili tudi podvozja in volanskega mehanizma. To je, kot se za Peugeot spodobi, nastavljeno bolj dinamičnim voznikom na ljubo, zato je volan natančen, nagibanja v ovinkih pa je glede na to, da gre vendarle za družinski enoprostorec, malo. Kljub temu podvozje še vedno dobro blaži udarce izpod koles.

Notranjost je prostorna, tudi v širino, 5008 pa se dobro odreže tudi pri prostornosti in prilagodljivosti. Trije posamični, enako široki sedeži v drugi vrsti so vzdolžno pomični in zložljivi (ko so zloženi, ostanejo pokonci tik za sprednjimi sedeži), na žalost pa pri preizkušenem sedemsedežnem modelu potem dno prtljažnika ne ostane ravno, zaradi omenjenega zlaganja pa je preprost tudi dostop v tretjo vrsto sedežev. Ta dva se, ko nista v uporabi, skrivata v dnu prtljažnika, izvleči in zložiti pa ju je mogoče s skoraj eno samo potezo. Ko sta zložena, nanju spominjata le stranska komolčna naslona ob boku prtljažnika.

Oznaka Premium pomeni bogato serijsko opremo (od samodejne dvopodročne klimatizacije prek tipala za dež do tempomata), seznam doplačilne opreme pri testnem 5008 pa je vseboval tudi stekleno streho (priporočamo), tretjo vrsto sedežev (če se le da, jo izpustite), polprosojni prikazovalnik (njegove pluse izniči neprijeten odsev njegovega ohišja v vetrobranskem steklu v sončnem vremenu) pa tudi parkirna tipala. Slednje lahko seveda priporočimo, hkrati pa velja opozoriti, da pri testnem 5008 večino časa niso hoteli delovati . . Vse to za okoli 24 tisočakov (če izpustite polprosojni prikazovalnik), kar je ugodna cena. Sicer pa to dokazuje tudi statistika: 5008 ta hip spada med najbolje prodajane predstavnike svojega razreda.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.550 €
Cena testnega modela: 24.380 €
Moč: 115kW (156 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 115 kW (156 KM) pri 5.800/min – največji navor 240 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 9,8/5,7/7,1 l/100 km, izpust CO2 167 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.529 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.727 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 679–1.755 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.200 mbar / rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 12.403 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 16,9s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7/11,2s
Prožnost 80-120km/h: 13,6/14,8s
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 10,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Peugeot 5008 je z močnejšim bencinskim motorjem med bolj športnimi enoprostorci, bogata oprema testnega pa kljub temu ni pomenila šokantno visoke cene. Takšen utegne 5008 povzročiti glavobol tekmecem – a le, če gre pri težavah s kakovostjo pri testnem primerku zgolj za osamljen primer ...

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
velika steklena vrata
težave s kakovostjo in z okvarami pri testnem primerku
neravno dno prtljažnika pri sedemsedežnem modelu
precej grob ESP