Peugeot 607 2.2 HDi (6 prestav) Pack

13. 5. 2004
Deli

Napredek dela svoje. Peugeotov model 607 je bil do nedavnega na voljo samo s petstopenjskimi ročnimi menjalniki. No, to se je zdaj spremenilo, saj so v ponudbo uvrstili šeststopenjski ročni menjalnik.

Toda ne veselite se prehitro, saj je od treh motornih različic velikega Peugeota le ena opremljena z novo pridobitvijo. Pri tem pa je zanimiva odločitev francoskih inženirjev, da vgradijo varčevanju namenjeno šesto prestavo v avtomobil, ki ima že tako najgospodarnejši motor v svoji ponudbi.

Govorimo seveda o agregatu 2.2 HDi, ki se že od vsega začetka postavlja s štiriventilsko tehniko v glavi, sistemom vbrizga goriva prek skupnega voda, turbinskim polnilnikom s spremenljivo geometrijo vodilnega lopatja, filtrom za saje in celo dvema izravnalnima gredema.

Rezultat je dovolj zmogljiv agregat (98 kW/134 KM in 314 Nm), da dolge poti z njim niso naporne. Res pa je, da motor, kljub naprednosti gradnje, pesti rahla nevšečnost. Prosti tek motorja, kljub vgrajenima izravnalnima gredema, še vedno spremljajo motorni tresljaji, ki motijo spokojnost kabinskega udobja.

Zato pa med vožnjo slednjega dviguje za stopničko višje šesta prestava v menjalniku. Tako so prve štiri prestave v novem menjalniku preračunane enako kot pri »starem« petstopenjskem menjalniku, peta prestava je zdaj malenkost krajša, tako da doseže avtomobil največjo hitrost po novem v šesti prestavi, pri seveda ustrezno manjših vrtljajih motorja.

S tem uporabnik pridobi predvsem na dveh področjih. Prva je prožnost v peti prestavi, druga pa manjša poraba goriva in nižja raven hrupa v kabini med vožnjo pri večjih hitrostih. Tako se glavna gred motorja pri hitrosti 130 kilometrov na uro v šesti prestavi suka slabih 350 vrtljajev počasneje kot prej v peti prestavi.

Peugeot zagotavlja, da v tem primeru samo zaradi počasnejšega vrtenja motorja privarčuje kar 0, 45 litra na 100 km. Seveda je ta prihranek pri povprečni porabi manjši, a je razlika še vedno zaznavnih 0, 3 l na 100 km. Tako je znašala povprečna poraba goriva na testu 8, 4 stokilometrskega litra, medtem ko je prej, s petstopenjskim menjalnikom, ta znašala 8, 7 litra na 100 km.

V vseh drugih pogledih je 607 nespremenjen. Splošna ergonomija v kabini je v razrednem povprečju, uporabljeni materiali so kakovostni, tipalo za dež je še vedno preobčutljivo in brez možnosti nastavljanja občutljivosti, vzdolžnega prostora na zadnji klopi je v izobilju, toda rahlo premalo v višino (za osebe, višje od 1, 8 metra), spisek serijske opreme pa, zlasti v izvedbi Pack, zelo dolg.

Spisek opreme svojega Peugeota 607 pa lahko pri nakupu po novem še bolj podaljšate kot doslej. Tako med novimi razvadami izstopata sistem samodejnega zapiranja pokrova prtljažnika in priprava za prostoročno telefoniranje, ki uporablja tehniko brezžične povezave telefona z napeljavo v avtomobilu Bluetooth.

Toda našteto udobje stane. Natančneje povedano, za testnega 607 boste odšteli dobrih 9, 2 milijona tolarjev.

Peter Humar

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.513,94 €
Cena testnega modela: 38.578,70 €
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2179 cm3 - največja moč 98 kW (133 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/55 R 16 H (Continental ContiWinterContact M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 8,8/5,4/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1535 kg - dovoljena skupna masa 2115 kg.
Zunanje mere: dolžina 4871 mm - širina 1835 mm - višina 1460 mm - prtljažnik 481 l - posoda za gorivo 80 l.
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1012 mbar / rel. vl. = 76 % / Stanje kilometrskega števca: 8029 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,2s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,0s ( 161km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/13,7s
Prožnost 80-120km/h: 11,2/15,1s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 52,9m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
bogata opremljenost
šesta prestava
preobčutljivo tipalo za dež
rahlo tresenje motorja v prostem teku
slaba bočna oprijemljivost prednjih sedežev