Peugeot 607 2.9 V6 Pack Ivoire

Da je Šestosedmica Peugeotov najprestižnejši model, je jasno. Kratek pogled na cenik izda: več kot deset milijonov boste za avto z levom na nosu pravzaprav plačali le pri dveh modelih.

Prenesi PDF testa
Peugeot 607 2.9 V6 Pack Ivoire (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
26. 5. 2005

Oba nosita oznako opreme Pack Ivoire, kar se po slovensko prebere ’praktičnočistovsamožnavsakdanjaoprema’, za doplačilo si lahko zaželite le še ksenonske žaromete, navigacijo, pomnilnik, nastavitev sedeža ali kaj podobnega. Za deset milijonov kar ugodna kupčija, če seveda pozabimo na dejstvo, da Šestosedmica ne sodi med najmlajše avtomobile.

Da ne bo pomote: tudi 607 je, kot je pri avtomobilih v navadi, doživel pomladitev: nekaj novih barv in materialov v notranjosti, nova so platišča, in ko smo že pri obutvi, nov je tudi serijski sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem za pomoč pri parkiranju ima sedaj senzorje tudi spredaj, nov je sistem Bluetooth za prostoročno telefoniranje, na zunaj pa boste novo Šestosedmico prepoznali tudi po letvicah na odbijačih v barvi karoserije ter po novi obliki prednjega odbijača (z večjo odprtino za svež zrak), ki štrli za tri centimetre dlje pred prednja kolesa.

To 30-milimetrsko povečanje prednjega previsa je posledica novega srca, 2, 7-litrskega turbodizla (pri Peugeotu pač nosi oznako HDi) s filtrom trdnih delcev. A o tej različici kdaj drugič, tokrat smo preizkusili cenovno enakovredni (ja, tudi Peugeot spada med znamke, ki na račun voznikov avtomobilov z bencinskimi motorji ’subvencionira’ voznike dizlov) bencinski šestvaljnik. Tudi tega so ob pomladitvi rahlo prenovili. Zdaj zmore 211 uglajenih konjev, ki so večino časa povsem tiho, a se ob povečanih voznikovih zahtevah oglasijo s pridušenim renčanjem.

Kombinacija s šeststopenjsko avtomatiko je odlična, še posebej pa navduši pripravljenost menjalnika, da pravočasno (že med zaviranjem) prestavi v nižjo prestavo. Tako kakršnakoli potreba po (sicer mogočem) ročnem sekvenčnem pretikanju odpade. Ta avto pravzaprav ponazarja bistvo menjalniške avtomatike v dobrem avtomobilu: zataknite v D in na vse skupaj pozabite. Zmogljivosti je (relativno, seveda) vedno dovolj, ni treba poslušati dizelskega ropotanja, nobenih sunkov turbinskega polnilnika. In poraba s svojimi povprečno štirinajstimi litri tudi ni pretirano visoka.

Poleg tega ima avtomatika še eno dobro lastnost, odlično namreč zamaskira vse negativne lastnosti prednjega pogona, še posebej v kombinaciji s precej moči in dokaj mehko, udobju naklonjeno nastavitvijo podvozja. Vrtenja koles v prazno (tudi ob zavijanju) je tako malo, pa zato tudi sistemu za stabilnost ni treba veliko posegati v sporazumevanje med voznikom in avtomobilom.

Podvozje? Predvsem udobno, potem udobno in šele na tretjem mestu udobno. Športnosti tule raje ne omenjajte. Do zadnjic potnikov se prebijejo le redke neravnine, pa še te prej zaslišijo kot začutijo. Škoda, ker se ne tako udobno sedi na prednjih sedežih: tu je vzdolžnega pomika še vedno premalo, enako velja za globinsko nastavljivost volana, vse skupaj pa na daljših poteh večje voznike utruja.

Boljša rešitev je (ob majhnih potnikih spredaj) vožnja na zadnjih sedežih, vsekakor pa se starost zasnove Šestosedmice pozna tudi tu: glede na celotno dolžino vozila je medosja in s tem notranje dolžine bolj malo, zato pravega prostorskega razkošja ne pričakujte. Glede na ceno pa sploh ni slabo.

Sicer pa se pravzaprav bistvo tega ’Najpežoja’ suka ravno okoli cene in opreme. Za dobrih 10 milijonov dobite uglajeno, ne sicer vrhunsko prestižno limuzino z veliko opreme, udobja in zmogljivosti. Če niste ubrisani na zveneče znamke in na limuzinsko športnost (in v višino ne presegate kakega metra osemdeset), z izbira Šestosedmice ne morete ustreliti mimo.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Peugeot 607 2.9 V6 Pack Ivoire

Osnovni podatki

Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 42.605,58 €
Cena testnega modela: 50.325,49 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 155kW (211 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 235 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 14,9l/100km

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - gibna prostornina 2946 cm3 - največja moč 155 kW (211 KM) pri 6000/min - največji navor 290 Nm pri 3750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 225/50 R 17 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 14,9/7,5/10,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1644 kg - dovoljena skupna masa 2144 kg.
Zunanje mere: dolžina 4902 mm - širina 1835 mm - višina 1442 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 481 l

Naše meritve

T=9 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 2165 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,7s ( 140km/h)
1000m z mesta: 29,9s ( 181km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2/14,9s
Prožnost 80-120km/h: 14,3/17,0s
Največja hitrost: 230km/h (V.)
poraba na testu: 13,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • BMW? Mercedes? Audi? Morda, a za precej več denarja. 607 ponuja le malo nižji nivo udobja za precej manj denarja - malo na račun svoje starosti (in pripadajočih pomanjkljivosti), malo na račun zvena imena blagovne znamke.

Hvalimo in grajamo
cena
oprema
še vedno svež videz
položaj za volanom (večji vozniki)
notranja prostornost
volan brez povratnega občutka