Peugeot 807 2.2 HDi ST

28. 11. 2002
Deli

Peugeot 806 se poslavlja. Poslanstvo je opravil, zdaj pa mesto prepušča svojemu novejšemu, večjemu, varnejšemu in nenazadnje tudi bogatejšemu bratu. Peugeotu 807.

Številka je pravzaprav logično zaporedje tistega, kar nam Peugeot ponuja že vrsto let. Toda tokrat ni večja le številka. Večji je tudi avtomobil. 807 je na zunaj za 272 milimetrov daljši, 314 milimetrov širši in 142 milimetrov višji, ali če želite drugače, za dobro četrtino metra daljši, tretjino metra širši in slabo sedmino metra višji. No, to pa so številke, ki novinca postavljajo kar za cel razred višje.

Pa pustimo številke ob strani. Raje se prepustimo občutkom. Da večjih mer izza volanskega obroča ni opaziti, ne moremo trditi. Če ne drugje, to zagotovo opazite na ozkih parkirnih mestih. 807 zahteva kar nekaj pazljivosti, predvsem pri odmeri njegove širine. Pa tudi dolžine, ki ni več mačji kašelj. Še posebej, če je niste vajeni. Ob tem pa je ravno odrezan zadek, ki ga ponuja 806, zadaj nadomestil še nekoliko bolj zaobljen zadnji del, kar seveda pomeni, da se morate tudi tega dodatno privaditi. Ampak vse to, kar se v mestih izkaže za slabost, se marsikje izkaže za prednost.

Ljubitelji zanimivih linij in oblik bodo to zagotovo opazili na armaturni plošči. Tradicionalne linije, ki jih srečamo v 806, so zdaj zamenjale povsem nove, predvsem pa nevsakdanje. Nadstrešek, na primer, je izoblikovan tako, da mimo merilnikov, nameščenih na sredini, skozenj čez dan nežno vdira svetloba. Ljubitelji igre s svetlobo bodo tega zagotovo veseli. Smaragdno obarvanim merilnikom sledi podobno obarvan pokrov nenavadno majhnega predalčka ob prestavni ročici.

Poleg merilnikov so na armaturni plošči tudi trije informacijski zasloni. Tisti pred volanskim obročem, ki je namenjen opozorilnim lučkam, oni pod merilniki, ki je namenjen radijskim sporočilom RDS in podatkom iz potovalnega računalnika, ter zaslon klimatske naprave, nameščen na sredinski konzoli. In ko pričnete odkrivati in odpirati še predale ter predalčke okoli sebe, ugotovite, da se udobje, ki ga ponuja dom, počasi seli tudi v avtomobile.

Tega Peugeot 806 glede na svojo dolžino preprosto ni mogel ponujati. Predalov je pač primanjkovalo. Celo do te mere, da so šele ob zadnji pomladitvi povsem na dnu sredinske konzole pritrdili dodatno usnjeno torbico, ki naj bi reševala ta problem. Vendar, da tudi Peugeot 807 ni popoln. Nekaj mu manjka, in sicer uporaben predal, kamor bi lahko odložili malenkosti, kot so ključi ali pa mobilni telefon. Še najprimernejši prostor za slednjega se je našel v utoru roča za zapiranje vrat, čemur pa ta seveda še zdaleč ni namenjen.

Toda v novem Peugeotu na pogled ni prijaznejša in uporabnejša le armaturna plošča. Tudi položaj za volanskim obročem je postal bolj ergonomičen. To bi lahko pripisali predvsem dodatni višini potniške kabine, ki omogoča nekoliko višjo postavitev armaturne plošče, s čimer se je voznikov delovni prostor približal osebnim avtomobilov in se tako občutno oddaljil od dostavnikov. Na slednje še najbolj spominja ročica ročne zavore, ki je še vedno nameščena levo ob voznikovem sedežu. Tam pa ni le v napoto, ampak je tudi težko dosegljiva.

Toda če to slabost odmislimo, je Peugeot 807 naravnost prijazen do voznika. Vse je na dosegu roke! Stikala za ukazovanje radijskemu sprejemniku so se zdaj v obliki ročice preselila ob volanski obroč, kar se izkaže za veliko prednost. Merilniki so skoraj ves čas v vidnem kotu, ročica menjalnika pri roki, prav tako stikala klimatske naprave in v teh pogledih je 807 nedvomno korak pred 806. Pa čeprav utegnejo najvišji potožiti, da do njihovih mer ni najprijaznejši.

Kar težko pa si je predstavljati, kaj več bi lahko 807 ponujal za prednjima sedežema. Osnovni moto prostora zadaj je še vedno prepeljati do pet potnikov, seveda karseda udobno, in obenem ponuditi tudi dovolj prostora za prtljago. Z nekaj večjimi merami novinec to seveda zagotavlja, toda nov nos in bogatejša armaturna plošča sta zahtevala svoj davek. Novost, ki je ne moremo prezreti, so zagotovo električno pomična drsna vrata, ki so v opremo ST vključena že serijsko. Ta so po prvih minutah otroške razigranosti še dodatno potrdila svojo uporabnost, saj si potniki, ko jih odpirajo, zdaj ne umažejo več rok.

Dno zadaj je tako kot pri 806 ostalo ravno, kar ima svoje prednosti, ko je treba vstopati v potniški prostor oziroma vanj nalagati težje in večje kose prtljage. Toda slabosti se pokažejo takrat, ko bi želeli odložiti na primer vrečko z nakupov tako, da se njena vsebina ne bi vozila znotraj celotnega avtomobila. Zato pa 807 v primerjavi s svojim predhodnikom ponuja dodatne zračnike v B-stebričkih, ki jim je mogoče določati jakost prezračevanja, vzdolžno pomične sedeže, s pomočjo katerih je mogoče natančno odmeriti prostor, namenjen potnikom in prtljagi, vendar uporabnih predalčkov ni nič več kot v 806, pa tudi sedeži, čeprav so njihov sistem nameščanja in odstranjevanja nekoliko olajšali, še vedno ostajajo v težki kategoriji. No, njihova dobra stran je, da so nekoliko udobnejši in predvsem izdatno nastavljivi.

Za konec se ustavimo še pri cenah, paketih oprem in motorni paleti. Cena, ki jo zahteva novinec, je razumljivo občutno višja. Skoraj za milijon tolarjev. Toda v to ceno ni vključen le večji in povsem nov avtomobil, ampak so bogatejši tudi paketi oprem. Pa tudi motorna paleta, v kateri sta zdaj poleg treh bencinskih motorjev na voljo tudi dva dizelska. In prav močnejši od obeh se zdi Peugeotu 807 naravnost pisan na kožo. Moči seveda ne razsipava, zato pa zagotavlja dovolj poskočnosti v mestih in na ovinkastih cestah ter povsem spoštljivo veliko potovalno hitrost na avtocestah. In to kljub temu, da njegove zmogljivosti niso mnogo boljše od tistih v Peugeotu 806 z 2, 0-litrskim motorjem HDi.

Razumljivo, kajti 807 ni le zrasel, ampak je postal tudi varnejši - že v osnovni opremi ponuja šest varnostnih blazin - in zato tudi težji. Tudi s tem pa dokazuje, da si je povsem upravičeno pridobil za številko večjo oznako.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.167,25 €
Cena testnega modela: 29.089,47 €
Moč: 94kW (128 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,6 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 429,81 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.043,23 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 96,0 mm - gibna prostornina 2179 cm3 - kompresija 17,6 : 1 - največja moč 94 kW (128 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,8 m/s - specifična moč 43,1 kW/l (58,7 KM/l) - največji navor 314 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline (KKK), nadtlak polnilnega zraka 1,0 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 11,3 l - motorno olje 4,75 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 157 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,418; II. 1,783; III. 1,121; IV. 0,795; V. 0,608; vzvratna 3,155 - prestava v diferencialu 4,312 - platišča 6,5J × 15 - gume 215/65 R 15 H, kotalni obseg 1,99 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 45,6 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,6 s - poraba goriva (ECE) 10,1/5,9/7,4 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,33 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, Panhardov drog, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, EVA, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica na levi strani voznikovega sedeža) - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1648 kg - dovoljena skupna masa 2505 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1850 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4727 mm - širina 1854 mm - višina 1752 mm - medosna razdalja 2823 mm - kolotek spredaj 1570 mm - zadaj 1548 mm - najmanjša razdalja od tal 135 mm - rajdni krog 11,2 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1570-1740 mm - širina (komolci) spredaj 1530 mm, zadaj 1580 mm - višina nad sedežem spredaj 930-1000 mm, zadaj 990 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1100 mm, zadnja klop 920-560 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 80 l Mase:
Prtljažnik: (normno) 830-2948 l
Naše meritve
T = 5 °C, p = 1011 mbar, rel. vl. = 85 %, Stanje kilometrskega števca: 2908 km, Gume: Michelin Pilot Alpin XSE
Pospešek 0-100km: 12,3s
1000m z mesta: 34,2s ( 150km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,5 (V.)s
Največja hitrost: 185km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,6l/100km
Najvišja poraba: 10,9l/100km
poraba na testu: 11,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 85,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 51,4m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: odpadel roč varovalke za preklop zadnjega desnega sedeža
Ocena skupaj (331/420)
  • Peugeot 807 je v primerjavi s svojim predhodnikom občutno napredoval, kar pomeni, da nekateri tekmeci ne bodo imeli več tako lahkega dela. Zgolj mimogrede naj omenimo, da tudi zanimanje nad njegovim starejšim bratom, vsaj v redakciji, še ni zamrlo.

  • Zunanjost (11/15)

    Peugeot 807 je nedvomno eleganten limuzinski kombi, ampak nekateri se bodo obračali tudi za tekmeci.

  • Notranjost (115/140)

    V primerjavi s predhodnikom je v potniškem prostoru viden napredek, čeprav gole mere tega morda ne pokažejo v celoti.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Kombinacija motorja in menjalnika se zdi temu Peugeotu pisana na kožo, nekateri pa bodo morda pogrešali nekaj dodatnih »konjev«.

  • Vozne lastnosti (71 /95)

    Tako kot avto je tudi vzmetenje prilagojeno predvsem udobni vožnji, toda tudi pri večjih hitrostih je 807 še vedno zelo varen limuzinski kombi.

  • Zmogljivost (25/35)

    Potrebe marsikatere družine Peugeot 807 2.2 HDi v celoti zadovoljuje. Zahtevnejšim ostane le še 3,0-litrski bencinski motor.

  • Varnost (35/45)

    Ksenonski žarometi so sicer za doplačilo, je pa zato serijskih kar 6 varnostnih blazin in tipalo za dež.

  • Gospodarnost

    Cena resda ni nizka, toda zanjo dobite veliko. Ob tem ne smemo spregledati tudi porabe goriva, ki je lahko nadvse zmerna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prostornost
uporabnost (prostor in predalčki)
oblika armaturne plošče
voznost
električno pomična drsna vrata
bogata oprema
prilagodljivost prostora zadaj
masa zadnjih sedežev
zamujanje elektronskih porabni- kov (troblja, preklop dolgih žarometov …) glede na ukaz
spredaj manjka uporabno majhen predal za drobnarije (ključi, mobilnik …)
okretnost v mestih v primerjavi s predhodnikom