Izbira pravega motorja je zelo pomembna. Ujeti se mora s karoserijsko različico in njeno velikostjo, da je njuno sodelovanje plodno in v zadovoljstvo vozniku. Za Peugeota Partnerja je dvolitrski turbodizelski motor s tehniko skupnega voda prav gotovo idealen partner.
Idilično razmerje nekoliko moti le cena. V primerjavi z 1, 4-litrskim bencinskim motorjem je avtomobil dražji kar za 372.000 tolarjev. Da se izplača toliko vložiti v boljši in varčnejši motor, morate na leto prevoziti kar precej kilometrov. Vendar naj gola matematika ne igra ključne vloge pri izbiri, kajti vožnja z dizelskim motorjem je tudi precej prijetnejša.
Peugeot Partner ima zaradi velike čelne površine in ne ravno odlične aerodinamike velik zračni upor. Dizelski motor je tej sili, zahvaljujoč velikemu in enakomerno razporejenemu navoru, skorajda vedno kos. Motor se najbolje počuti med 2000 in 3700 vrtljaji v minuti. Moč je sicer čutiti že od 1500 vrtljajev, vendar je bolj medla. Zavrti se sicer do 4700 vrtljajev v minuti, vendar tam, razen trušča, ne pridela kaj posebno uporabnega.
Pohvale vredno je tudi predgretje motorja, saj je zelo kratko in inteligentno, kar pomeni da se zna prilagajati temperaturi motorja.
Zanimiva je poraba goriva. V nasprotju z večino avtomobilov je najmanjša pri mestni vožnji in največja na hitrih avtocestnih potovanjih, kjer lahko preseže 10 litrov plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. Vzrok je seveda spet velik zračni upor, ki pri hitrosti 160 km/h polno zaposli vseh 90 konjičev. Racionalneje se je zato peljati z dovoljenimi 130 km/h in poraba bo takoj padla na 8 l/100 km. Zelo se bo zmanjšal tudi trušč, ki ga povzroča vrtinčenje zraka okoli škatlaste karoserije. Za težave z velikim zračnim uporom se ta simpatična škatlica odkupi z izjemnim izkoristkom prostora v notranjosti.
Prtljažnik z lahkoto sprejme prtljago družine, ki je dopust vzela zares. Prijetne občutke pri malce višjem sedenju zaokroži visok strop, pod katerim morajo biti zadovoljni tudi košarkarji. Malce nejevolje povzroča le pretanek in neergonomsko oblikovan volanski obroč, pri katerem se vidi, da so malce varčevali.
Peugeot Partner ni avtomobil, s katerim bi lastnik želel doseči preboj v družbo imenitnežev, temveč je avtomobil za razumnike, ki vedo, kje za svoj denar dobijo največ in so tu pa tam pripravljeni spregledati kakšno pomanjkljivost.
Uroš Potočnik
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 14.786,35 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,1 s |
Največja hitrost: | 159 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 175/65 R 14 Q (Michelin ) |
Zmogljivost: | največja hitrost 159 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,1 (15,3) s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,7/5,5 l/100 km (plinsko olje) |
Mase: | prazno vozilo 1280 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4108 mm - širina 1719 mm - višina 1802 mm - medosna razdalja 2690 mm - rajdni krog 11,3 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | normno 664-2800 l |
Pospešek 0-100km: | 13,7s |
---|---|
1000m z mesta: | 36,0s ( 141km/h) |
Največja hitrost: | 160km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 7,4l/100km |
poraba na testu: | 9,1 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Moderen turbodizelski motor s tehniko skupnega voda je idealna izbira za Peugeota Partnerja. Sam avtomobil pa je idealen kompromis med prostornim družinskim avtomobilom in mestnim dostavnikom.