Peugeot Partner 2.0 HDi XT+

20. 3. 2003
Deli

No, zagotovo se v tem avtu ne morete pritoževati nad prostorom.

Rahlo tovornjaški občutek za volanskim obročem jih očitno ne moti. Pa tudi, zakaj bi jih? Tako sedijo nekoliko višje, imajo boljši nadzor nad prometom in vožnja je precej manj utrujajoča. Očitno so popolnoma zadovoljni tudi z nekoliko manj kakovostno plastiko in tkanino v notranjosti. Razumljivo, saj je zato potniški prostor precej bolj trpežen in manj občutljiv na umazanijo. No, zagotovo pa se v tem avtu ne morejo pritoževati nad prostorom. Slednjega je v Partnerju in njegovih tekmecih resnično v izobilju.

Kako tudi ne, saj je, kot smo že ugotovili, neverjetno podoben dostavniku. Ampak to je le dobro. Po dostavniku je Partner podedoval tudi stranska drsna vrata. Zdaj ima že serijsko dvoja - tako na levi kot na desni strani - in če morda še ne poznate njunih prednosti, se spomnite le na ozka parkirišča. Tam jih lahko otroci, pa tudi odrasli, da ne bo pomote, brez zadržkov odpirajo in zapirajo in verjemite, da ste lahko ob njihovem početju povsem mirni, saj ne bodo poškodovali ne vašega ne sosednjega avtomobila.

Nekaj več pozornosti zaradi dokaj visokega pragu zahteva le izstopanje. Toda verjetno ljudje, ki se odločajo za nakup takšnega avtomobila, z dvigovanjem nog navadno nimajo večjih težav. Prednja sedeža in zadnja klop pravzaprav ne predstavljajo ničesar pretresljivega, če odmislimo zanimive barvne kombinacije, ki jih srečamo v opremi Vagabund. Sedenje na njih je povsem povprečno, kar velja tudi za nastavljivost prednjih dveh sedežev. Bodo pa tisti višji zagotovo nadpovprečno zadovoljni s prostorom nad glavami. Tega je celo toliko, da pred voznikom in sovoznikom najdemo še polico, namenjeno različnim drobnarijam. To pa je ponovni dokaz, da je Partner še najbližje dostavnikom. In to lahko z gotovostjo trdimo tudi za prtljažni prostor. Že v osnovi ga je toliko, da zlaganje prtljage sploh ni potrebno. Če vam ustreza, jo lahko kar zmečete.

Da ne bo priromala v potniški prostor, pa poskrbi zaščitna ograja, ki hkrati tistim, ki imajo radi urejen tudi prtljažni prostor, omogoča, da ga napolnijo vse do stropa. In ko tudi takrat ni dovolj prostora, lahko v Partnerju seveda zložimo in podremo še zadnjo klop. V razmerju 1/3 proti 2/3. Ni kaj, uporabno! Toda ne do te mere, da bi si Partner zaslužilo pohvalo. Pa tudi drugi njegovi tekmeci ne. Za avtomobile te vrste se namreč najraje odločajo tisti, ki s seboj navadno tovorijo tudi precej dodatne prtljage. Pa s tem ne mislimo le na škatle in »gajbice« s krompirjem, ampak predvsem na športno opremo. In prav tu se zatakne.

Partner namreč v dolžino meri komaj dobre štiri metre, to pa pomeni, da njegov prtljažni prostor, tudi ko podrete zadnjo klop, še vedno ponuja le slabih 1, 3 metra dolžine. Tako na primer za smuči, pa čeprav so te s poudarjenim stranskim lokom in zato nekoliko krajše, zadaj še vedno ni dovolj prostora. In kaj vam v tem primeru preostane? Pravzaprav le eno. Žrtvovati morate širši del zadnje klopi, s tem pa namesto enega kar dva sedeža. Precej neprijetno! Še posebej če pomislimo, da bi to težavo preprosto rešili že z odprtino v naslonjalu zadnje klopi.

Pa pustimo graje ob strani in se posvetimo še prenovi, zaradi katere je Partner sploh prišel k nam na test. Zadek večjih sprememb ni doživel. Pravzaprav so edine opazne novosti le zaščite na zadnjih lučeh, ki pa so tako ali tako v sklopu opreme XT+. Mnogo bolj preseneča prednji del, ki z novimi zajetnejšimi žarometi in s poudarjenim prednjim odbijačem spominja celo na polterenska vozila. Snovalci so mu ob tem namenili še dodaten kozmetični paket (meglenke, lita platišča …) zaščite prednjih žarometov in blatnikov, nekoliko povišano karoserijo od tal in celo zaščitno ploščo dna motornega prostora. Prenova je zajela tudi notranjost, predvsem armaturno ploščo, ki je zdaj dobila čistejše linije, nekaj dodatnih predalčkov ter dekorativne dodatke, novi pa so tudi volanski obroč in obvolanske ročice. Toda vse to, če odmislimo prijetnejše počutje v notranjosti, osnovnega vtisa v vožnji ne spreminja.

Partner še vedno ostaja Partner, kot ga poznamo. Testnega je poganjal 2, 0-litrski turbodizelski motor (HDi), ki zaradi obilice navora ponuja dovolj udobno vožnjo pri manjših hitrostih, žal pa v šibkejši izvedbi, ki je v Partnerjih edina na voljo, pri večjih hitrostih ne uspe več dovolj prepričljivo kljubovati veliki čelni površini.

Grajo si zasluži tudi menjalnik, pravzaprav Peugeotova največja hiba, saj je nenatančen, prestavljanje pa grobo. Vendar če hitrosti niso večje od omejitev, moramo priznati, da je vožnja s Partnerjem lahko kljub temu izjemno udobna. Tudi zaradi vzmetenja, ki skrbi za to, da v ovinkih izdatnejšega nagibanja karoserije ni čutiti.

Žal pa tokrat nismo uspeli preizkusiti, kaj resnično zmore Partner v »polterenski« izvedbi. Delno so bile za to krive gume, ki niso bile zimske, temveč polterenske, večinoma pa zapora diferenciala, ki je testni Partner sploh ni imel. Ta je na voljo šele v opremi Vagabund.

Toda kot smo v uvodu zapisali, prenovljeni Partner ni le privlačnejši, ampak tudi uporabnejši. Že zaradi povišane karoserije od tal in dodatnih zaščit. Če vas mikajo izleti zunaj urejenih podlag, pa povprašajte po izvedbi Vagabund.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.157,24 €
Cena testnega modela: 16.393,76 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,4 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Garancija: 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 letna garancija za prerjavenje
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 338,42 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 490,74 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 x 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s - specifična moč 33,0 kW/l (44,9 KM/l) - največji navor 205 Nm pri 1900/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - glava iz lahke kovine - neposredni vbrizg po sistemu skupnega voda, turbinski polnilnik na izpušne pline (KKK), nadtlak polnilnega zraka 0,95 bar - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,3 l - akumulator 12V, 55 Ah - alternator 157 A - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,455; II. 1,870; III. 1,148; IV. 0,822; V. 0,660; vzvratna 3,333 - prestava v diferencialu 3,789 - platišča 6J × 15 - gume 185/65 R 15 T, kotalni obseg 1,87 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 45,0 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,4 s - poraba goriva (ECE) 7,3/5,0/5,8 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzvojne vzmetne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1324 kg - dovoljena skupna masa 1920 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 670 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4137 mm - širina 1724 mm - višina 1838 mm - medosna razdalja 2693 mm - kolotek spredaj 1432 mm - zadaj 1452 mm - najmanjša oddaljenost od tal 150 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1700 mm - širina (komolci) spredaj 1410 mm, zadaj 1490 mm - višina nad sedežem spredaj 1100 mm, zadaj 1090 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1060 mm, zadnja klop 980-760 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 624-2800 l ; Prostornina prtljažnika izmerjena s standardnimi kovčki Samsonite: 1 × nahrbtnik (20 l), 1 × letalski kovček (36 l), 2 × kovček 68,5 l, 1 × kovček 85,5 l
Naše meritve
T = 1 °C, p = 1026 mbar, rel. vl. = 86 %, Stanje kilometrskega števca: 122 km, Gume: Continental 4×4 Contac
Pospešek 0-100km: 14,3s
1000m z mesta: 36,2s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,9 (V.)s
Največja hitrost: 160km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,8l/100km
Najvišja poraba: 9,3l/100km
poraba na testu: 8,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 76,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Napake med testom: prenehal delovati merilnik hitrosti
Ocena skupaj (298/420)
  • Kot smo že omenili v testu, je Partner namenjen predvsem kupcem, ki potrebujejo veliko prostora in hkrati radi sorazmerno udobno potujejo. V izvedbi Vagabund pa si bodo lahko privoščili tudi izlete po slabše urejenih cestah. In to bodi nekateri zagotovo ceniti.

  • Zunanjost (9/15)

    Prenova jim je odlično uspela, žal pa to ne velja za končno izdelavo. Zaščitno ploščo dna motornega prostora je bilo treba ponovno privijačiti.

  • Notranjost (105/140)

    Plastika je boljša, linije čistejše, več je tudi predalčkov, toda še vedno ni odprtine v naslonu zadnje klopi, pa tudi izdelava nekoliko peša.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    Motorju zmanjka nekaj moči le pri večjih hitrostih, toda navdušuje s porabo. To ne velja za menjalnik, ki je precej nenatančen in glasen.

  • Vozne lastnosti (63 /95)

    Vožnja s Partnerjem je lahko zaradi višjega sedenja prijetna, kljub povišanemu odmiku od tal pa tudi nagibanje v ovinkih ni pretirano.

  • Zmogljivost (25/35)

    Dirkali s Partnerjem in turbodizelskim motorjem v njem ne boste, za vse drugo pa je moči in navora povsem dovolj.

  • Varnost (34/45)

    Ima pet varnostnih pasov in vzglavnikov, dve varnostni blazini in ABS. Torej vse, kar pričakujemo.

  • Gospodarnost

    Majhna poraba, zmerna cena, obilo prostora in majhna izguba vrednosti so zagotovo aduti. Nekoliko peša le garancija, saj je samo enoletna.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
oblikovna prenova
barvne kombinacije v notranjosti
prostornost
predali in predalčki
poraba goriva
polterenski videz (XT+ )
končna izdelava
zamujanje elektronskih naprav (troblja, preklop dolgih žarometov…) na ukaze
v naslonjalu klopi ni odprtine za prevoz daljših predmetov
visok prag (izstopanje iz vozila!)
ni merilnika zunanje temperature