Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi 100 Active

28. 3. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Tisti, ki kupujejo družinske kombije, kakršen je ta Partner, vedo, da jih ne kupujejo le zato, da bi dobili čim več prostora za čim manj denarja. Želijo si tudi čim več klasičnega avtomobilskega počutja in zmogljivosti.

Včasih so bili takšni avtomobili prej dostavniki s sedeži kot družinski avtomobili, a razvoj je prinesel svoje in v kupu meril se takšni avtomobili ne odrežejo prav nič slabše kot klasični osebni avtomobili. Tu in tam (to je glede na ceno in velikost tudi razumljivo) pa razlike obstajajo. Plastika je lahko trše vrste in kak oblikovalski detalj je bolj deloven kot družinski, a s tem se je treba (še vedno) sprijazniti, če kupujete tak avto. In to, kakšen bo občutek, je odvisno tudi od tega, katero različico avta izberete. Pred časom smo imeli na testu sestrski avto Peugeotovega Partnerja, Berlingo. Z močnejšim dizlom in boljšim paketom opreme. Razlika je seveda opazna, predvsem tehnično.

'Stokonjska' različica 1,6-litrskega turbodizla z oznako BlueHDi je, sploh v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom, premalo zmogljiva za klasično družinsko uporabo, predvsem ko so hitrosti avtocestne in ko je avto bolj naložen. Takrat je treba motor priganjati, ko 120-'konjske' različice še ne bi bilo treba, in manjkajoča prestava pomeni, da se motor večkrat znajde v območju vrtljajev, kjer ni najbolj varčen. Če ste sicer bolj varčne sorte, je lahko seveda varčnejši od zmogljivejšega brata (to se je izkazalo tudi na našem normnem krogu), a tudi bolj žejen (kar se je izkazalo pri testni porabi). In ker je cenovna razlika vsega tisočaka, je izbira močnejšega motorja boljša odločitev. Več je v tem primeru res več, še posebno, če potem dodate še tisočaka za opremo Allure (tega pri šibkejšem motorju ne morete) in dobite res vse, kar potrebujete, vključno s samodejno klimatizacijo, tipalom za dež, na dotik občutljivim zaslonom za upravljanje informacijsko-razvedrilnega sistema, tri posamične sedeže zadaj, parkirna tipala in še kup drugih dodatkov, ki avto naredijo bolj civilen. Res je sicer, da potem stane 22 tisočakov in pol – a to je še vedno tisočaka ceneje kot testni Partner, ki je imel skoraj enako opremo, ki pa jo je treba doplačevati kos za kos (ker se ob tem motorju, kot omenjeno, ne da izbrati bogatejšega paketa opreme). Cena je na koncu lahko (kar poglejte v tehnične podatke) tudi precej nižja. Veliko pod 20 tisočaki.

Partner svojih dostavniških sorodstvenih vezi ne more povsem skriti. Materiale v notranjosti smo že omenili, podobno velja (ko gre za višje voznike) za položaj za volanom, pa tudi pri zvočni izolaciji ni prav v vrhu razreda. Voznika lahko zmoti še nenatančna in glasna prestavna ročica (petstopenjski menjalnik je tu slabši od šeststopenjskega). Da je volan tudi posredne sorte, je pričakovano, in da podvozje dovoljuje precej nagibanja karoserije (je pa zato precej udobno), tudi ni presenetljivo. Takšne stvari pač sodijo v tak avto – in tisti, ki potrebujejo avto, ki bo zlahka vozil družino s prtljago ali pa se v hipu spremenil v avto, v katerega zlahka pomeče kolesa (ali še kaj večjega), ve, da nič ni zastonj. In če se stvari lotijo pravilno, bodo za manj denarja dobili več. Ja, tudi manj je lahko več.

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.484 €
Cena testnega modela: 23.518 €
Moč: 73kW (100 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.025 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 73 kW (100 KM) pri 3.750/min – največji navor 254 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 15 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 166 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 113 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.374 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.384 mm – širina 1.810 mm – višina 1.801 mm – medosna razdalja 2.728 mm –
Prtljažnik: prtljažnik 675–3.000 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.739 km
Pospešek 0-100km: 14,1s
402m z mesta: 19,3s ( 115km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3s (4)
Prožnost 80-120km/h: 38,8s (5)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Tovrstni avtomobili niso za vsakogar, a tisti, ki jih izberejo, dobro vedo, zakaj so jih. Le pravilno različico (120-’konjski’ HDI z opremo Allure) izberite.

Hvalimo in grajamo
uporabnost
prtljažnik
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev
prestavna ročica
preskromna serijska oprema