Podaljšan test: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4 Laureate

30. 1. 2012
Deli

Edison, Thomas Alva. Naj bo luč!
Murphy, Edward Aloysius, jr. Če gre kaj lahko narobe, bo narobe tudi šlo.

Edison se je malo po izumu žarnice sestal z Josephom Swanom in Lewisom Latimerjem, drugima dvema izumiteljema žarnice, in skupaj so poskušali zadevo razviti naprej. A prišli so le do enega pomembnega skupnega sklepa: da se bolje vidi, ali je žarnica pregorela, ko je naokoli tema.

O Murphyju ne bi razpredali, saj lepo zaključuje naš primer: da žarnica levega žarometa ne gori, sem opazil zgodaj zjutraj, ko je bila še tema in se mi je precej mudilo na brniško letališče.

Torej je Duster slep na levo oko. In Dusterjevi žarometi mi ves čas po malem parajo živce: ker jih preprosto ni mogoče izklopiti. Svetijo vedno, ko teče motor. In drugo, s tehničnega stališča niso nič posebnega, žarnice pač, kot smo jih poznali pred ksenonsko tehniko.

Za nameček sem moral prej še pobrati poslovnega kolega pred parlamentom, ob peti jutranji uri odlična možnost, da te – 'slepega' – vidi policaj.

A glej sreče v nesreči

Prvič, v mestu se negorenje enega od žarometov izza volana sploh ne opazi. Drugič, policaj ni reagiral. Tretjič, vse do hitrosti 130 kilometrov na uro na avtomobilski cesti izza volana vožnja ni bila nevarna, saj je bila osvetljenost ceste kljub temu dovolj dobra. In četrtič, pri dodatni osvetlitvi so nekoliko pomagale delujoče prednje meglenke.

Morda so takrat bolj v pomoč drugim udeležencem v prometu, ki v tem primeru 'slepo' vozilo prej opazijo in od daleč laže presodijo, za kakšne vrste vozilo gre, se pravi, da ne gre za motocikel. Ampak spet – na avtomobilski cesti običajno ni nasprotnega prometa.

Dusterja smo kljub temu zapeljali še pred objektiv

Slike je težko neposredno primerjati z videnim izza volana, je pa kljub temu očitno: da se nedelovanje levega žarometa opazi, a da ni kritično, pa da meglenke resnično nekoliko pomagajo. Še najmanj povedna je fotografija pred steno, ki namiguje, da bo vidljivost izjemno slaba, pa, kot se je izkazalo, ni bila.

A seveda: iz nekaj krepkih razlogov (par žarometov na avtomobilu je tam z razlogom, in ne zato, da eden ne sveti, poleg tega s tega zornega kota povsem spoštujemo zakon) smo Dusterja odpeljali na servis, kjer smo želeli na lastne oči preveriti, kako zapletena je menjava žarnice.

Spomnimo se pričevanj, da je bilo treba pri nekaterih avtomobilih odviti odbijač in blatnik ter še nekaj manjših kosov, da je postalo ležišče žarnice dostopno. Zadeva naj bi bila tako zapletena, da je bilo žarnico možno zamenjati le v servisih.

Duster je tu 'razočaral'

Še preden sem potegnil ven orožje, je bila stara žarnica na pultu, nova v ležišču, motorni pokrov pa zaprt. Najbrž je trajalo vsega skupaj kako minuto. Da je lahko nastalo nekaj fotk, so morali pri Plešku ponoviti zadevo v počasnem posnetku.

Tu in tam se zavemo, da so žarnice kosi z omejeno življenjsko dobo in da takšna nevšečnost lahko doleti vsako vozilo, od Dusterja do G AMG. Zato Dusterju 'osebno' pregorele žarnice ne zamerimo. Edison za to tudi ni nič kriv, letalski inženir Murphy, ki bi mu lahko naprtili vsaj del krivde, je pa že dve desetletji pokojni.

Bese­di­lo in foto: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.130 €
Cena testnega modela: 17.630 €
Hvalimo in grajamo
hitra in nezahtevna menjava žarnice
pregorela žarnica