Podaljšani test: Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Elegance

15. 12. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Pol leta in slabih 30 tisoč kilometrov je mimo in od 'podaljšanotestnega' Yetija smo se poslovili.

Pravzaprav se mu pri nas sploh ni godilo slabo. Obiskoval je Playboyeva slikanja, hodil na morje, se tu in tam pretegnil po makadamu in bil na splošno predmet ne prav prikritega občudovanja tistih, ki se niso vajeni vsakih nekaj dni prevažati v novem avtomobilu. Pa še pri teh se ni odrezal slabo. Lastnik precej prestižnejših avtomobilov je po kratki uporabi rahlo začudeno pripomnil, da je Yeti pravzaprav hudo soliden avtomobil in da je pogrešal le menjalniško avtomatiko (oziroma dvosklopčni DSG).

A najbolje ga je verjetno označil naš Matevž, ko je jasno zapisal, kaj bi bil Yeti, če bi bil čevelj. Ni sprinterski copat, ni gojzar, ni usnjen lepotec za gledališke premiere – je pa za vsak dan primeren in tudi v skrajnih (na obe strani) razmerah še sprejemljiv lahek, umirjen treking čevelj. Bolje bi ga skoraj težko označili.

Poglobimo se še malo v številke: z Yetijem smo prevozili 28.986 kilometrov. Povprečje 7,6 litra na vseh teh prevoženih kilometrih je ugodno in pohvalno – ne gre namreč pozabiti, da avtomobili na podaljšanem testu nadpovprečno veliko kilometrov preživijo na avtocesti pri ne ravno upokojenskih hitrostih. In ker ima Yeti tudi precej veliko čelno površino in štirikolesni pogon, je dosežena poraba popolnoma razumljiva. Gre namreč tudi precej varčneje, tudi s številko pet pred decimalno vejico (no, naša najmanjša poraba ene posode za gorivo je bila 6,2 litra).

In kako so Yetija komentirali uporabniki? Tu in tam se je našel kdo, ki je sicer pohvalil praktično obliko in opremo (nastavljive obešalne kljukice in podobno) prtljažnika, manj pa njegovo prostornino. Za dovolj praktično družino ga bo dovolj tudi za daljši dopust, ampak saj veste, kako je s prostorom v prtljažniku: nikoli ga ni preveč.

Nekaj pripomb je bilo k zapiranju zadnjih vrat (tu in tam se niso zaprla do konca, a je 'napaka' na koncu izginila sama od sebe), veliko pohval pa je šlo na račun udobja – tako za sedeže kot za nastavitve podvozja.

Takšen Yeti seveda ni zelo poceni (res pa je, da cena glede na vse, kar ponuja, ni pretirana), seveda pa si lahko omislite tudi cenejšega, s šibkejšim motorjem in manj opreme. A iz izkušenj vam povemo, da (vsaj pri opremi) ne gre varčevati.

 

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 26.516 €
Cena testnega modela: 27.275 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 16 H (Bridgestone Blizzak LM-30).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 7,1/5,3/6,0 l/100 km, izpust CO2 157 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.530 kg – dovoljena skupna masa 2.075 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.223 mm – širina 1.793 mm – višina 1.691 mm – medosna razdalja 2.578 mm –prtljažnik 405–1.760 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 0 °C / p = 991 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 518 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,6s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/12,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,8/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
Najvišja poraba: 8,9l/100km
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 41m