Po petih letih so Fiatu 500L namenili prenovo in mu s tem podaljšali bivanje na trgu ter izboljšali nekatere atribute v boju s konkurenco.
Najprej, treba je priznati, da velikih sprememb prenova ni prinesla. Najbrž predvsem zato, da bi model 500L ostal tesno povezan z oblikovnim jezikom, ki ga narekuje manjši brat. Vseeno, veliko manjših dodelav lepo popravi skupni vtis. Tako so recimo nekoliko obogatili sprednjo masko s kromom, dodali nova dnevna LED-svetila ter malce preoblikovali odbijač.
Pri Fiatu zagotavljajo, da je 40 odstotkov vseh sestavnih delov na avtu novih, zato bi lahko rekli, da je notranjost zajela večino teh sprememb. 500L ima zdaj nov volan, nekoliko drugačno sredinsko konzolo, medtem ko se med dvema analognima merilnikoma zdaj pojavlja 3,5-palčni digitalni zaslon, ki prikazuje informacije s potovalnega računalnika. Širok nabor opreme za personalizacijo ostaja eden od atributov tega avtomobila. Naš, testni, ki smo ga dobili za nekoliko daljše obdobje in bomo o njem še poročali, pa je s te plati dokaj skopo odmerjen in predstavlja bolj racionalno izbiro pri nakupu.
Takšen je tudi motor v testirancu, in sicer gre za 1,3-litrski turbodizel s 95 'konji' moči, ki sodeluje s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Tako motor kot menjalnik nista namenjena temu, da bosta razplamtela kakšno gostilniško debato, bosta pa vsekakor na svoj način prispevala k spodobnemu premiku tega ne tako malega 'Cinquecenta'.
Najmočnejša karta, s katero lahko igra Fiat 500L, je zagotovo njegova uporabnost. Enoprostorska zasnova nam ponuja obilico prostora v notranjosti, tako za potnike kot tudi prtljago. Medtem ko so le višjeraslim voznikom malce skopo odmerili vzdolžni pomik sedeža, je prostora za vse druge potnike dovolj. Ob tem boste lahko v prtljažniku izkoristili zajetnih 455 litrov prostora, kar malega Fiata uvršča v sam vrh v svojem razredu.
Kot omenjeno, naš 'dolgoprogaš' je avtomobil, za katerega bi se odločil nekdo, pri komer bi razum prevladal nad čustvi. V ta namen so pri Fiatu znali odgovoriti z dobro ceno, ki pa tudi po prenovi ni višja kot prej. Tako je treba za izvedenko City v kombinaciji z motorjem 1.3 Multijet odšteti dobrih 15 tisočakov, kar jemljemo za dobro kupčijo. O posameznih sklopih in doživetjih z našim 'velikim malim' se bomo še natančno razpisali v naslednjih poročilih. Za zdaj lahko rečemo le to, da je na našem seznamu vozil rezerviran na polno.
Preberite še:
Kratki test: Abarth 595C 1.4 T-Jet 16v 165 Turismo
Kratki test: Fiat 500 1.2 8V Lounge
Kratki test: Fiat 500X Off Road
Kratki test: Fiat 500C 1.2 8V Sport
Cena osnovnega modela: | 15.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 16.680 € |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 794 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Continental Winter Contact TS 860) |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.380 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.242 mm – širina 1.784 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.612 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 400–1.375 l |
T = 11 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.073 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,5s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 109km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,5s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,5s (V.) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Poskus, da bi se spogledoval s premijskim segmentom, se ni izšel. Dosti bolj mu pristaja karakter ljudskega avtomobila z dobro ceno, za katero dobimo ogromno prostora ter kup uporabniških rešitev