Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (74 kW) Titanium

29. 7. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Fordov novi trivaljnik z dodatnim polnjenjem s puhalom je zdaj na trgu nekaj več kot leto dni, a si je že pridobil neverjetno dober ugled pa tudi nekaj nagrad. Našo Fiesto, ki je zdaj na preizkusu v uredništvu Avto magazin že tretji mesec, tudi poganja novi motor – v manj močni različici, torej s 74 kilovati oziroma 100 'konji'. Gre seveda za bencinski motor, a po obnašanju in navsezadnje tudi po povprečni porabi bi ga lahko brez težav zamenjali za dizla!

V prenovljeni Fiesti se ta dovolj zmogljivi motor, ki pa na tehtnici pokaže okoli 30 kilogramov manj, kot bi jih podobno močan štirivaljnik, kljub 'slabši' moči odlično izkaže. Ni sicer namenjen dirkanju, a je njegova največja hitrost precej večja, kot jo dovoljujejo slovenski cestni predpisi. Tudi podatki z naših meritev o pospeških kažejo, da držijo tovarniške navedbe (do 100 km/h smo pospešili v enakem času, kot ga navajajo tovarniški podatki). Tisto, kar je res motilo in bi na 'naši' Fiesti lahko še izboljšali, je petstopenjski menjalnik. Šeststopenjski bi, skupaj z dodatnim sistemom stop-start, zagotovil še nekaj manjšo povprečno porabo.

Fordov trivaljni enolitrski EcoBoost je po tem, ko ga je svetovna novinarska žirija za ocenjevanje motorjev razglasila za najboljši novi motor leta 2012, letos drugič zapored osvojil najvišje mesto med najmanjšimi pogonskimi stroji.

Fordovi konstruktorji so z novim trivaljnikom zares presenetili, še zlasti zato, ker ta motor najdemo še v precej večjih in težjih avtomobilih, kot je Fiesta. Tudi v našem uredništvu smo že preizkusili nekaj drugih modelov (Focusa, B-Maxa, C-Maxa – v različici s 120 ali 125 'konji'), vtis pa je bil pri vseh zelo dober. Fiestin z nekaj manj izhodne moči se tudi dobro izkaže, predvsem pa je pri obeh pohvalno to, da je največji navor 170 Nm že pri 1.400 vrtljajih v minuti (tudi nominalno močnejši različici tega 'ecoboosta' imata enak navor).

Fordov trivaljnik ima nenavadne mere valjev. Z manjšimi vrtinami (71,9 mm) in daljšim gibom (82 mm) pa je narejen tako, da v nižjih vrtljajih doseže večji navor. Za dodatno polnjenje služi prilagodljivo turbopuhalo, vbrizg goriva je neposreden (pri Fordu so to vpeljali z novim rodom motorjev ecoboost). V motorni blok niso vgradili za trivaljnike večinoma obvezne izravnalne gredi, s katero sicer motorni konstruktorji poskušajo zmanjšati hrup in neprijetne vibracije pri delovanju trivaljnikov.

Podobne rezultate so namreč dosegli s tem, da je vztrajnik motorja tudi ekscenter, s katerim izravnavajo vibracije drugega reda, sicer neprijetne lastnosti nekaterih trivaljnikov. Skoraj vsi sestavni deli motorja so skonstruirani na novo. Ob bloku motorja iz sive litine in omenjenem vztrajniku so zasnovali še drugačen sistem vodov, po katerih se pretaka hladilna tekočina. Zgolj eni 'vodni' črpalki pomagata dva termostata. Zamisel takšne izvedbe je v tem, da omogoča hitro segrevanje motorja, posledično pa to pripomore k učinkovitejšemu delovanju gretja. Dva zaprta termostata omogočita, da se voda najprej ogreje le v delu glave motorja, postopno pa se krožni tok hladilne tekočine vse bolj odpira, ko se temperatura v motorju dvigne na primerno delovno temperaturo. Del izpušnih kanalov je tudi vključen v glavo motorja, kar prav tako pripomore k hitrejšemu segrevanju na delovno temperaturo.

Največji navor doseže že pri 1.500 vrtljajih v minuti in ga lahko pri motorju izrabljamo v območju do 3.000 vrtljajev! Uporaben navor v skoraj celotnem območju vrtljajev je lastnost, ki smo jo do zdaj poznali (in cenili) le pri turbodizlih, prav zaradi tega pa je podobna tudi gospodarnost porabe goriva.

Fiestina gospodarnost glede porabe je tisto, kar najbolj navduši, in če se voznik le malo brzda pri pritiskanju na plin in prestavlja že pri razmeroma nizkih vrtljajih, je motor zelo varčen.

motor letaMotor leta

Mednarodna novinarska žirija za motor leta je v začetku junija objavila rezultate glasovanja za letos. Žirijo sestavlja 84 avtomobilističnih novinarjev z vsega sveta, vsakoletni izbor pa obsega razglasitev najboljših motorjev po prostorninskih razredih (do 1.000 kubičnih centimetrov, od 1.000 do 1.400, od 1.400 do 1.800, od 1.800 do 2.000, od 2.000 do 2.500, od 2.500 do 3.000, od 3.000 do 4.000 kubičnih centimetrov in več kot 4.000 kubičnih centimetrov) ter po treh razredih glede na uporabnost (zeleni motor, po zmogljivosti in najboljši novi motor), končni izbor za naslov mednarodni motor leta pa žirija opravi s seznama vseh zmagovalcev po razredih in glede na uporabnost.

Več o izboru si lahko preberete na medmrežnem naslovu www.ukipme.com/engineoftheyear.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.320 €
Cena testnega modela: 16.755 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/50 R 15 T (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 5,9/3,7/4,3 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.025 kg – dovoljena skupna masa 1.555 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.969 mm – širina 1.720 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.490 mm –prtljažnik 295–980 l – posoda za gorivo 42 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.112 mbar / rel. vl. = 41 % / stanje kilometrskega števca: 1.244 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,8s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,5s (V.)
Največja hitrost: 180km/h (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m