Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (74 kW) Titanium

27. 9. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Strup je v majhnih stekleničkah, pravi večkrat slišani rek. Naša supertestna Fiesta z litrskim motorjem EcoBoost to samo potrjuje.

Na izrazito masko na prednjem delu avtomobila smo se že navadili, na dinamično prepletanje zadnjih luči in izrazitejši zadnji spojler v obeh C-stebričkih prav tako. Toda 15-palčna kolesa še vedno delujejo prav nebogljeno, za kar pa imajo pri Fordu hitro pripravljen odgovor: obkljukajte najbolj bogato opremo Titanium X, ki ima že v serijski opremi 16-palčna aluminijasta platišča, ali pa doplačajte 300 evrov (ista cena za 16 in 17 palcev). Toda potem pri Avto magazinu ne damo roke v ogenj, da boste zadovoljni z udobjem.

Prav kompromis med udobjem, športnostjo in mestno uporabnostjo naredi Fiesto tako mikavno. V prvih metrih vožnje občuduješ okretnost Fieste, kako zlahka smuka med številnimi pastmi, ki nam jih nameni mestna vožnja pri vsakodnevnih opravilih. Pri tem iz trgovine v trgovino ne boste vstopali utrujeni, ampak prav prijetno spočiti, saj podvozje lepo duši vse neravnine, ki so vse pogostejše na naših cestah.

Okej, Fiesta ni ravno rekorder v prostornosti na zadnjih sedežih niti v darežljivosti prtljažnika, toda še vedno zna poskrbeti za majhne otroke in številne vrečke, ki jih ženske tako rade nosijo iz trgovin. Potem zapeljete na regionalno cesto in se prepričate, da ima lahko tudi majhen avtomobil športne gene. Električno krmiljeni servovolan, ki je, mimogrede, edini odpovedal poslušnost na našem dolgotrajnejšem testu, saj so na servisu pokanje pri krmiljenju odpravili kar z zamenjavo celotnega sistema (kar seveda spada v dvoletno garancijo, dodatni dve leti si lahko dokupite), daje odlične informacije, kaj se dogaja s prednjima kolesoma, motorček pa je naravnost odličen.

Bencinski trivaljnik s turbopuhalom je pravi biser tehnike, zato ni čudno, da se šopiri z nazivom motor leta. Na testu smo imeli različico s samo 74 kilovati oziroma bolj domačimi 100 'konji', saj obstaja tudi 120-'konjska' različica, vendar pa je z neposrednim vbrizgom goriva, prilagodljivim turbopuhalom in pravilno izračunanim menjalnikom odličen tehnični paketek. Da so pod motornim pokrovom zgolj trije valji, ne pa klasični štirje, dokazuje le specifičen zvok, ki ga zaslišite pri polnem plinu, sicer pa je motor zelo uglajen in prav nič podhranjen. Zaradi manjših vrtin in večjih gibov valjev je navora dovolj že pri nižjih vrtljajih, izravnalne gredi in prilagojeni vztrajnik poskrbijo za izenačitev tresljajev, dva termostata pa zagotavljata hitro in posledično učinkovito segrevanje motorja.

Občutek za volanom? Odličen! Motorček po turbodizelsko omogoča lenarjenje s prestavno ročico, lahko pa ga priganjate v višje vrtljaje, saj ima največ­jo moč pri zapisu 6.000 na merilniku vrtljajev. Na testu smo imeli različne porabe: najmanjša je bila 5,49 litra, največja pa 9,09 litra. Povpreč­je 7,46 litra bi lahko bilo manjše, če nas šef ne bi nenehno pošiljal na številne službene poti, vendar lahko trivaljnik samo pohvalimo: bravo, Ford, upajmo, da so strojniki in strategi dobili kakšen priboljšek k plači.

Med slabosti avtomobila smo prišteli slabo načrtovane brisalnike, ki ne pobrišejo dovolj velikega dela vetrobranske šipe, manj prostora na zadnji klopi, slabo dosegljiva pritrdišča Isofix, veliko gumbov na sredinski konzoli in upravljanje potovalnega računalnika, med prednosti pa že omenjeni motor, natančen (čeprav zgolj petstopenjski) menjalnik, večpredstavnostni sistem Sync (ki zna ob povezanem pametnem telefonu predvajati vašo priljubljeno glasbo, lahko pa prebere tudi prejeta sporočila), porabo goriva pri umirjeni vožnji, uglajenost avtomobila, z opremo Titanium pa tudi osnovno opremljenost.

Pet varnostnih blazin (tudi za voznikova kolena!), dve varnostni zavesi za prvo in drugo vrsto sedežev, stabilnostni sistem ESP, pomoč pri speljevanju v klanec HLA, sistem My Key (ki omogoča prilagajanje posameznim voznikom), klimatsko napravo, avdiosistem (paket Cool & Sound) itd. dobite že v osnovni opremi, za doplačilo smo se razvajali še s tempomatom, tipali za pomoč pri parkiranju (zadaj), ogrevanim vetrobranskim steklom in sistemom za preprečevanje naleta pri majhnih hitrostih Active City Stop, dvojno dno prtljažnika, dodatno zatemnjena stekla in kovinski lesk barve Hot Magenta pa so dodali še piko na i. Za omenjene dodatke je treba doplačati 1.435 evrov, vendar vam hkrati s tem od 16.755 evrov odbijejo 2.850 evrov zaradi prodajne akcije. Takšna Fiesta vas torej na koncu pride 13.905 evrov.

Mestni avtomobil za dolge vožnje? Verjemite nam, s tem majhnim strupom nam ni bilo hudo, zato smo s to Fiesto v le nekaj mesecih prevozili kar slabih devet tisoč kilometrov.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.320 €
Cena testnega modela: 16.755 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,46l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/50 R 15 T (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 5,9/3,7/4,3 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.025 kg – dovoljena skupna masa 1.555 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.969 mm – širina 1.720 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.490 mm –prtljažnik 295–980 l – posoda za gorivo 42 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.112 mbar / rel. vl. = 41 % / stanje kilometrskega števca: 1.244 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,8s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,5s (V.)
Največja hitrost: 180km/h (V.)
poraba na testu: 7,46 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m