Podaljšani test: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Honda Civic se od prejšnje generacije, predvsem oblikovno, ni veliko spremenila. Morda Japonci s spreminjanjem že tako 'eksotične' oblike niso hoteli dodatno tvegati ali pa so se preprosto držali pravila, da se zmagovalnega konja ne menja.

Nekaj je jasno: Honda Civic je dovolj drugačen avtomobil, da marsikoga pusti povsem ravnodušnega, spet druge močno navdušuje. Prav ti ljubitelji so tudi najzvestejši kupci, tem so Hondini modeli preprosto – všeč. Tudi Civic. Ta je še vedno precej neobičajen avtomobil. Oblikovno drugačen, prej športen kot puritansko dolgočasen. Zanimivo, ni všeč le mladini, vozi ga tudi precej starejših voznikov (in voznic!). Razlogov, zakaj je tako, je verjetno veliko, a eden od njih je zagotovo tudi sloves japonske znamke. Saj veste, japonci so zanesljivi, se ne kvarijo ipd.

Tudi zato, predvsem pa, da ga spoznamo do obisti, smo na daljši preizkus dobili Hondo Civic z 1,8-litrskim bencinskim motorjem. Štetje vrat se ustavi pri številki pet, kar pomeni, da preizkušamo kombilimuzino. V primerjavi s klasično limuzino bi jo z lahkoto označili za bolj privlačen avtomobil, ki z ostrimi robovi, gladkimi in jasno začrtanimi oblikovnimi linijami precej izstopa iz povprečja avtomobilov nižjega srednjega razreda. S tem so pri Hondi seveda tudi tvegali, saj je oblika v marsikaterem gospodinjstvu zelo pomemben dejavnik pri nakupu.

In če pregovor pravi, da je za lepoto oziroma lep videz treba kdaj tudi potrpeti, mora v Civicu potrpeti tudi voznik. Medtem ko je pri prednjem delu avtomobila vse lepo in prav, ima tudi Civic v zadnji generaciji zadaj prepolovljeno, torej dvodelno zadnjo šipo. Oblikovno je koncept zadka avtomobila povsem spodoben, v praksi pa zahteva veliko privajanja in previdnosti. Predvsem seveda med vzvratno vožnjo, ko se je treba odločiti, ali gledati skozi zgornjo ali spodnjo šipo, morda le v vzvratna ogledala? Seveda je pomemben dejavnik tudi višina voznika, še tako visok pa v slabem vremenu skozi zadnjo spodnjo ne vidi nič. A saj veste, za lepoto je treba potrpeti!

Bolj prijazen je Civic v notranjosti. Okej, tudi poseben, saj z živobarvnimi merilniki marsikoga hipoma razočara, spet drugim je drugačnost všeč. V vsakem primeru zahteva upravljanje in razumevanje notranjosti Civica nekaj privajanja, predvsem pri upravljanju izbirnikov in radijskega aparata, pregledovanju osnovnih informacij potovalnega računalnika in ugotavljanju, kje se kaj prikazuje. Namreč čeprav so pred voznikom oziroma za volanskim obročem trije merilniki, ti prikazujejo na osrednjem večjem motorne vrtljaje, hitrosti pa ne. Ta se prikazuje v digitalni obliki na posebnem zaslonu tik pod prednjo šipo, družbo mu dela še osrednji informacijski zaslon. A navada je železna srajca in tudi Civicove notranjosti se človek hitro privadi. In potem se lahko kaj hitro zgodi, da postane povsem spodobna in všečna.

V Civicih se je navadno vedno dobro sedelo in tudi v zdajšnjem se. Tako na prednjih dveh sedežih kot na zadnji klopi, kjer je presenetljivo veliko prostora. Tudi na račun japonske pregnanosti, ki ne dopušča pretiranega vzdolžnega pomika prednjih dveh sedežev in tako ohranja varno prostornost zadaj.

Motor je že znan. Bencinski z 1,8 litra prostornine, ponuja 141 'konj'; pohlevnih, če pri vožnji nisi odločen. Običajna vožnja namreč ni nič presenetljivega, avtomobil se zdi podhranjen, prestavljanje med 1.000 in 2.000 motornimi vrtljaji je gladko, motor deluje brez težav, niti ne cuka, le moči ni. Je kaj narobe, se vprašaš. Seveda ne, saj sediš v Hondi.

To pa pomeni, da motor največjo moč doseže šele pri visokih 6.500 vrtljajih, največji navor 174 Nm pa pri 4.300. Potrebni so torej odločnost, visoki vrtljaji in kasnejše prestavljanje. S takim načinom vožnje se Civic tudi z 1,8-litrskim bencinskim motorjem izkaže za živahen avtomobil, a je treba ob tem vzeti v zakup tudi malce več­jo porabo goriva. A če to postane prevelika skrb, ponuja Civic tudi eco program. Kaj, zakaj in kako vozimo v tem programu, pa v naslednjem zapisu.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 20.540 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.500/min – največji navor 174 Nm pri 4.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 7,6/5,2/6,1 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.276 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.285 mm – širina 1.770 mm – višina 1.472 mm – medosna razdalja 2.605 mm –prtljažnik 407–1.378 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 1.117 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,7/14,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,4/13,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Dobro je, da obstajajo posebni avtomobili za posebne ljudi. Še boljše je dejstvo, da za takšne avtomobile ni nujno treba odšteti pretirane vsote denarja, čeprav tale Civic ni prav poceni. A nekateri že vedo, zakaj ga plačajo.

Hvalimo in grajamo
oblika
notranjost
menjalnik
prostornost na zadnji klopi in prilagodljivost
velikost prtljažnika
len motor v nizkih vrtljajih
deljena zadnja šipa
preglednost pri vzvratni vožnji
kamera za vzvratno vožnjo nima zvočnega opozorilnika