Križanci vse bolj bežijo od zasnove svojih prednikov in dandanes ohranjajo komaj kaj, kar bi spominjalo na to, da smo jih nekoč poznali pod imenom terenci. No, ne vsi.
Na srečo, še so edinstveni križanci, ki se ne sramujejo svojega porekla. Eden od teh je zagotovo Jeep Renegade, pravzaprav prvi Jeepov model, ki je združil dizajn, uporabnost ter avanturistično ideologijo te ameriške znamke, skupaj s stilom in dinamiko italijanskega dela naveze, ki sliši pod imenom Fiat Chrysler Automobiles. Od prihoda na trg leta 2014 do danes je z naskokom najbolj prodajani model na evropskem trgu, zato je bilo jasno, da bodo pri Jeepu poskusili nadaljevati uspešno zgodbo.
Novinec, pripravljen za leto 2019, prihaja z malce osveženim videzom, ki ga še vedno zaznamuje prepoznavna maska s sedmimi režami, le da tokrat 'oči' orisujejo novi LED-žarometi, ki v primerjavi s ksenonskimi obljubljajo za 20 odstotkov boljšo svetilnost. Po novem tudi zadnje luči svetijo v LED-tehniki, naboru platišč so dodali nekaj novih modelov, sicer pa Renegade ostaja hipoma prepoznaven in tesno povezan z oblikovalskimi usmeritvami znamke Jeep.
Tudi v notranjosti drastičnih sprememb ne boste zaznali. S tem, da so dodali predalček za drobnarije in premestili USB-vtičnico, so malce izboljšali ergonomijo, sicer pa so novincu vgradili osrednji zabavno-informacijski sistem Uconnect četrte generacije, ki podpira protokole Apple CarPlay in Android Auto, pri čemer bodo kupci lahko izbirali med tremi velikostmi zaslonov, in sicer 5, 7 ali 8,4 palca. Sicer pa sama kabina ostaja uporabniško dobro zasnovana, v njej pa z lahkoto sedijo štirje odrasli. Bolj kot oblikovno zanimiva notranja arhitektura, vas bodo navdušili majhni detaljčki, ki simbolizirajo avanturistično naravo znamke: od križcev v stojalih za pijačo, ki ponazarjajo plehnat kanister, do obrisov legendarnega Willysa na vetrobranskem steklu.
Največja novost osveženega Renegadea se skriva pod motornim pokrovom in naš testiranec jo ima. Zdaj ga je sicer možno dobiti tudi s trivaljnim, litrskim turbobencinarjem, a 'našega' Renegadea poganja močnejši, 150-'konjski' štirivaljnik iz nove družine turbobencinskih motorjev GSE. Skoraj v celoti narejen iz aluminija ta 1,3-litrski motor s tretjo generacijo vbrizga goriva MultiAir izpolnjuje vse najstrožje ekološke normative in se ponaša s precej manjšo porabo goriva. Zaloga moči je dovoljšnja, da ga lahko označimo tudi za malce bolj dinamičnega, a ga po drugi strani precej umiri precej počasno delovanje dvosklopčnega samodejnega menjalnika DDCT. Ta je sicer odličen v nekem srednjem območju delovanja motorja, a ima pri speljevanju ter izbiri prestav pri malce bolj dinamični vožnji malce težav z neodločnostjo. Ker je naš 'dolgoprogaš' gnan le na sprednji kolesni par in ker smo ga ravno dobro prevzeli na trimesečni preizkus, nam na teren z njim še ni uspelo. A zagotovo ga bomo pognali po brezpotjih, kajti po genetskem zapisu naj bi se tam najbolje znašel. O tem ter še o vsem drugem bomo podrobno poročali, za zdaj pa le: Renegade, dobrodošel pri nas.
Cena testnega modela: | 28.160 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 27.990 € |
Cena testnega modela s popusti: | 28.160 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.057 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.250/min – največji navor 270 Nm pri 1.850/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM80) |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 146 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.255 mm – širina 1.805 mm – višina 1.697 mm – medosna razdalja 2.570 mm – posoda za gorivo 48 l |
Prtljažnik: | 351–1.297 l |
T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.835 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 134km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Jeep Renegade je eden redkih križancev, ki se ne sramuje terenskega pedigreja in hkrati zanemarja trende pomehkuževanja avtomobilov. Nov štirivaljnik je odlična izbira, a imamo občutek, da bi se mu bolje podala klasična avtomatika kot pa dvosklopčni menjalnik