Večji, kot se zdi na prvi pogled

30. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Renegade v Jeepovi ponudbi nosi najmanjšo konfekcijsko številko. A to še ne pomeni, da je majhen, tudi ko govorimo o prostoru na zadnjih sedežih in prtljažniku. Robustna oblika vsekakor ima pluse.

O vsebini Renegada in njegovih zmogljivostih smo v preteklih tednih že kar nekaj povedali. V treh mesecih smo z njim prevozili krepko čez 10 tisoč kilometrov, zato smo spoznali njegovo naravo. Ta je, kot je jasno že na prvi pogled, križanska, hkrati pa popolnoma jeepovska. To pomeni, da se kljub zgolj dvokolesnemu pogonu še vseeno dobro znajde na nekoliko slabših podlagah in bo tako znal prebroditi kakšno lužo ali makadam. A cesta se morda vseeno zdi nekoliko bolj domač teren.

Renegada vsekakor odlikuje izredno čvrsto podvozje, ki se odlično znajde tudi na nekoliko bolj ovinkasti cesti. 150 'konjev' ali 110 kilovatov moči je pri dinamični vožnji še kako dobrodošlih, lahko bi rekli, da je takšna motorna moč pravzaprav optimalna za ta avtomobil. Motor je namreč dovolj prožen, da ne bo potrebe po prepogosti menjavi prestav. Ravno menjalnik je pravzaprav njegova največja hiba. Avtomatika je pogosto preprosto premalo odločna, kar postane najbolj očitno med vožnjo po odprtih cestah in med prehitevanji na avtocesti ob uporabi tempomata. Tam bo Renegade svoje delo želel opraviti karseda hitro in bo za dosego želene hitrosti rad prestavil še kakšno prestavo nižje, kot bi bilo to potrebno.

Vožnja po avtocesti mu je pravzaprav pisana na kožo. Spet se namreč izkaže čvrsto podvozje, vožnjo pa so pri testnem vozilu zelo olajšali tudi številni varnostni elementi, kot sta sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu (ta hkrati nadzoruje to, ali ima voznik roke na volanu, na kar ga zna opomniti s hudo glasnim in učinkovitim piskanjem) in aktivni tempomat. Svoje dodajo še čvrsti sedeži in tako premagovanje daljših razdalj četverice ne bo težava. Peti član posadke, še posebej če bo nekoliko višje rasti, bo udobje na zadnji klopi močno pokvaril.

Če njega ne bo zraven, pa bo preostala ekipa verjetno cenila velike steklene površine in pokončne stranice vozila, vključujoč vetrobransko steklo, zaradi katerega bo občutek prostornosti še nekoliko večji. Žal pa tudi račun za gorivo, saj bo zaradi ne ravno aerodinamične oblike poraba goriva znotraj zakonskih omejitev hitrosti na avtocestah narasla krepko čez osem litrov na 100 kilometrov. Tej žeji je stežka kos tudi (pre)majhna posoda za gorivo, saj bo 1,3-litrski motor z enim polnjenjem napajal le kakih 500 kilometrov.

V poplavi športnih terencev na trgu Jeep k sreči ostaja Jeep, z vsemi posebnostmi in sem ter tja tudi kakšno napako, s katero pa smo se v preteklih treh mesecih naučili shajati. 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 28.160 €
Cena osnovnega modela s popusti: 27.990 €
Cena testnega modela s popusti: 28.160 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.057 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.250/min – največji navor 270 Nm pri 1.850/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM80)
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 146 g/km
Mase: prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.805 mm – višina 1.697 mm – medosna razdalja 2.570 mm – posoda za gorivo 48 l
Prtljažnik: 351–1.297 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.835 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 17,1s ( 134km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB