Podaljšani test: Mazda2 G90 Attraction

12. 12. 2015
Deli

Mazda je svojo novo 'dvojko' na trg spravila brez prevelikih poudarkov in najav. Čeprav je avto zrasel in je zdaj odrasel, ima namreč eno manj udarno lastnost, zanj moramo odšteti več kot pri povprečnih tekmecih v razredu majhnih družinskih avtov.

Mazdini tržniki tako ne morejo prodajati popustov, ampak dobre avtomobilske lastnosti. Ali to sploh še gre? Podatki o prodaji kažejo, da vendarle je zanimanje za najmanjšo med Mazdami. Zdaj smo jo na daljši preizkus dobili še v našem uredništvu. Od prvega dne je povzročila veliko zanimanja, kandidatov za vožnjo pa nikoli ne zmanjka. Razlog za to je najbrž seveda v privlačni zunanjosti. Ni brez razloga neki član oblikovalskega oddelka ugledne evropske znamke pred nedavnim izjavil, da so pri Mazdi zdaj najlepši avtomobili japonskih znamk.

Če se bodo s tem res vsi strinjali, pustimo ob strani. Se pa pri Mazdi2 vsak, ki jo je doslej preizkusil, prepriča tudi, da drugačen pristop ni le leporečje. Lahka gradnja zagotavlja manjšo maso kot pri tekmecih, motorji pa so vsaj po prostornini večji. Torej plavajo proti toku. Lahko zapišem, da je čisto v redu tako. Rezultati našega testa že kažejo, da lahko po motorni strani pričakujemo res skromno porabo. O tej je pri naši prvi testni 'dvojki' (z močnejšim motorjem, s 115'konji') pisal že Aljoša. Zdaj smo v roke dobili volan tiste v vseh pogledih nekoliko skromneje opremljene. Pa se vseeno po motorni strani zdi ta z le 90 'konji' skoraj povsem enako poskočna kot močnejša s 115 'konji'.

Meritve sicer zadevo postavijo v malce drugačno luč, a vtis, da gre za zelo podobne vrednosti, pač ostane. Glede porabe goriva je prav tako na podobni ravni, v povprečju le dve desetinki višja pri tej slabotnejši je zanemarljiva razlika, vsekakor pa dokaz, da zmanjševanje motorne prostornine ni edini recept za varčnejše delovanje motorjev. Lahko tudi zapišem, da se seveda opazi razlika med postavkami opreme pri močnejši in dražji in tej, ki jo preizkušamo zdaj. Je pa prav cena in oprema sedanje tista, ki dokazuje, kje pri nakupu lahko kupec pri Mazdi2 prihrani.

Za četrtino nižja cena G90 Attraction od G120 Revolution Top je privlačna, manj bogata oprema pa pravzaprav ne pomeni, da se vozimo bistveno slabše. Morebiti gre premisliti le glede razlike v klimatski napravi, ker je pri Mazdini opremi Attraction zgolj ročna. V vsem drugem pa je oprema vseeno 'top', tudi z dodatnim doplačilom 500 evrov za navigacijsko napravo. Sklep prvega stika z našo 'podaljšano' Mazdo2: oprema Attraction je najbrž tisto, kar bo pri njej izbrala večina slovenskih kupcev. Kakšen evro več za izbiro te znamke pa bodo nato privarčevali z nižjimi vzdrževalnimi stroški.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.990 €
Cena testnega modela: 15.090 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 183 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 881 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 6.000/min – največji navor 148 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 5,9/3,7/4,5 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.060 mm – širina 1.695 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.570 mm – prtljažnik 280–887 l – posoda za gorivo 44 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.036 mbar / rel. vl. = 80 % / stanje kilometrskega števca: 1.946 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 17,9s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 35,7s (V,)
Največja hitrost: 183km/h (V.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ni vse v nizki ceni. Mazda2 je drugačna, privlačna alternativa za kupce majhnih družinskih avtomobilov.

Hvalimo in grajamo
zmogljivost motorja in poraba goriva
videz
kljub srednji opremski ravni bogata oprema
opremljenost z dodatnimi vtičnicami
upravljanje menijev v infozabavnem sistemu
pomanjkanje pravih informacij v infozabavnem sistemu
povprečne zavorne zmogljivosti